سامسونگ بزرگ‌ترین فروشنده‌ی موبایل در سال ۲۰۱۵ شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان تحقیقاتی Gartner، سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی تلفن‌های هوشمند در دنیا به حساب می‌آید که در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۳٫۴ میلیون دستگاه موبایل فروخته است.

سامسونگ با فروش ۳۲۰٫۲ میلیون دستگاه موبایل در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۲۰٫۷ درصد بازار موبایل را در اختیار دارد.

با توجه به آمار منتشر شده از طرف سازمان Gartner فروش گوشی‌های آیفون در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است. با توجه به این آمار اپل در سه ماهه‌ی چهار سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۷۱٫۵ میلیون دستگاه آیفون فروخته که این آمار در سال ۲۰۱۴ نزدیک ۷۴٫۸ میلیون دستگاه بوده است. همچنین مشخص شده که سهم اپل از بازار تلفن‌های همراه در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۲۰٫۴ درصد بوده که در سال ۲۰۱۵ به ۱۷٫۷ درصد رسیده است.

سامسونگ در سال ۲۰۱۵ شرایط بهتری را پشت‌سر گذاشته. این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۳٫۴ میلیون دستگاه تلفن همراه فروخته که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۰ میلیون دستگاه افزایش داشته است. در این آمار مشخص شده که سهم سامسونگ در بازار موبایل از ۱۹٫۷ درصد به ۲۰٫۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

بعد از سامسونگ و اپل شرکت هواوی در جایگاه سوم قرار گرفته و در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۸ درصد بازار را در اختیار داشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ تنها ۵٫۷ درصد بازار را در اختیار داشت. فروش محصولات این شرکت هم از ۲۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۴ به ۳۲٫۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ رسیده است.

Q4 2015 Smartphone

فروش تلفن‌های همراه در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵

دو شرکت لنوو و شیائومی هم در مکان‌های چهارم و پنچم قرار گرفته‌اند.

سازمان Gartner اعلام کرد که سامسونگ با فروش ۳۲۰٫۲ میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند در سال ۲۰۱۵ به بزرگ‌ترین فروشنده‌ی موبایل در دنیا تبدیل شده است. این شرکت سال گذشته تنها ۳۰۷٫۶ میلیون دستگاه فروخته بود. شرکت اپل با فروش ۲۲۵٫۹ میلیون آیفون در سال ۲۰۱۵ هم در مکان دوم قرار گرفته و پس از آن هم شرکت هواوی، لنوو و شیائومی قرار گرفته‌اند.

Smart Phone 2015

فروش کلی تلفن‌های همراه هوشمند در سال ۲۰۱۵

سهم سیستم عامل اندروید از بازار سیستم‌های عامل موبایلی ۸۰٫۷ درصد و سهم iOS هم ۱۷٫۱ درصد بوده که این آمار بیش از ۹۸ درصد بازار موبایل را شامل می‌شود. سهم سیستم‌های عامل ویندوز ۱۰ موبایل و بلک‌بری هم به شدت پایین بوده است. سهم سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل تنها ۱٫۱ درصد و سهم بلک‌بری تنها ۰٫۲ درصد اعلام شد. سهم سایر سیستم عامل‌ها هم ۰٫۲ درصد گزارش شده.

Smart Phone OS

سهم سیستم‌های عامل مختلف در بازار تلفن‌های همراه هوشمند

البته اگر درآمد مایکروسافت از حق ثبت‌های مختلفی که در سیستم عامل اندروید دارد را نادیده بگیریم، این شرکت تنها سازنده‌ی گوشی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل به حساب می‌آید. این احتمال وجود دارد که با ساخت گوشی‌های ویندوزی دیگر اندکی به سهم این سیستم عامل در بازار اضافه شود. مایکروسافت قبلا گفته بود که درآمد به دست آمده از حق ثبت‌هایی که در سیستم عامل اندروید دارد، از فروش گوشی‌های ویندوزی بیشتر است.

‌‌‌‌‌‌

منبع:  Gartner

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. وحيد

    اپل فقط آیفون فروخته انقد شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. (Ali S(asobhani99@gmail.com

      این پیج کلا فروش گوشی رو نشون میده
      سعی نکن اپل رو ببری بالا

  2. مرتضی فرید

    جناب نوردوست لطفا در تمام اعلام ارقام ها ذکر بفرمایید که در سه ماهه است یا کل سال. (چون معمولا کمتر به جدول ها دقت میشه) مثلا یه نمونه آوردید “فروش محصولات این شرکت [هواوی] هم از ۲۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۴ به ۳۲٫۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ رسیده است.” ( اینکه در جمله قبل حرف از سه ماهه بوده لزوما قرینه معنایی نمیشه برای جمله بعد؛ دست کم در همچین مطالبی)
    با سپاس

  3. علی جوادی

    دنیای تکنولوژی زیر سنگینی این برند کمر خم کرده…
    با تشکر از شما

  4. farid

    ولی آمار همینجوری نمیمونه.هوآوی و بروبچ چینی بد وحشی شدن.به نظرم هیچ وقت نمیتونستن به سام برسن.ولی الآن برنامه هاشون واسه میان رده ها از سامم داره بهتر میشه.شما g8 رو به فرض ببینید.گوشی در حد s6 یه ملیون.تازه ۳۲ هم هست. اصلا دوس ندارم این چینیای کپی کار بیان بالا.امیدوارم سام یه کم بیشتر با قیمت کنار بیاد چون اونا خیلی وحشی شدن.

    1. (Ali S(asobhani99@gmail.com

      کجاش در حد اس۶ ـه؟
      باطریش؟
      صفحه نمایش؟
      سخت افزار؟
      طراحی؟
      دوربین؟

  5. (Ali S(asobhani99@gmail.com

    اگه اپل بیشتر فروش میرفت پیج منفجر میشد
    حالا ببین پسرای خوب چه ساکت و مودب نشستن

    1. Hamid

      🙂

    2. مرتضی

      آقای پسر خوب اپل تو سال ۲ مدل گوشی تولید میکنه که ۷۱ میلیون فروخته
      سامسونگ هفته ای یه مدل گوشی میده بیرون که از ۲۰۰ تومن شروع میشه قیمتش. خب بایدم امار فروشش بالا باشه. شما باید ببینی از پرچمدارش چقد فروخته و کلا سود اپل بیشتر بوده یا سامسونگ ؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه