سامسونگ بزرگ‌ترین کارخانه تولید گوشی جهان را در هند افتتاح کرد

۱۸ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

روز گذشته، بزرگترین کارخانه تولید گوشی در جهان با حضور نخست‌وزیر هند و رییس جمهور کره جنوبی افتتاح شد. این کارخانه در شهر «نویدا» (Noida)، یکی از شهرهای اقماری دهلی، قرار دارد و گفته می‌شود در سال تا ۱۲۰ میلیون گوشی هوشمند را می‌تواند تولید کند. به گفته‌ی سامسونگ ، این کارخانه برای ساخت گوشی‌های پایین‌رده‌ی ارزان‌تر از ۱۰۰ دلار و همچنین ساخت پرچم‌دارهایی مانند گلکسی اس ۹ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هند با داشتن بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و با توجه به جمعیت ۱.۳ میلیاردی این کشور، این بازار پتانسیل زیادی برای رشد دارد. مدتی پیش، شیائومی در هند موفق شد جای سامسونگ را به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی گوشی‌ها پر کند و با توجه به این موضوع، افتتاح این کارخانه نقش مهمی در این رقابت تنگاتنگ ایفا خواهد کرد.

نخست‌وزیر هند برای حمایت از تولید داخلی، تعرفه‌ی واردات را افزایش داده است و به همین خاطر شرکت‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی که در این کشور کارخانه دارند، از پرداخت این تعرفه‌ها معاف هستند. حتی اپل هم که گوشی‌هایش قیمت چندان کمی ندارند، علاوه بر مدل SE، از مدتی پیش خط تولید آیفون ۶ اس را در این کشور راه انداخت.

هند با داشتن جمعیت بسیار زیاد، یکی از بازارهای بسیار جذاب برای سازندگان گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، اما به دلیل قدرت خرید پایین این افراد، رقابت زیادی بر سر ارائه‌ی گجت‌های ارزان‌قیمت وجود دارد. این بازار برای بزرگ‌ترین سازنده گوشی در جهان (سامسونگ) آنقدر مهم به حساب می‌آید که بزرگ‌ترین کارخانه تولید گوشی در جهان را در این کشور تاسیس کرده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    ۱ ماهه شما گوشی سامسونگ و هواوی ندارید اگر هم بوده قیمت های کذایی بالا ، بعد با چه رویی خبر هم برای سامسونگ میذارید !ً

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه