سامسونگ تراشه‌ی iPhone 7‌ را نمی‌سازد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
iPhone 7 A10 Chip

به نظر می‌رسد که اپل شرکت TSMC را به عنوان سازنده‌ی تراشه‌ی iPhone 7 انتخاب کرده است.

شرکت TSMC تراشه‌ی A10 آیفون ۷ را تولید می‌کند.

شرکت سامسونگ که در طول سال‌های گذشته تراشه‌ی مدل‌های مختلف آیفون را تولید کرده، امسال بازی را در رقابت با شرکت TSMC باخت و نمی‌تواند تراشه‌ی آیفون ۷ را تولید کند. به نظر می‌رسد که اپل قراردادی با شرکت TSMC امضا کرده که به واسطه‌ی آن این شرکت تراشه‌های به کار رفته در آیفون جدید را می‌سازد. تراشه‌ای که به احتمال زیاد A10 نام خواهد داشت.

اپل به این دلیل که TSMC تراشه‌های ۱۰ نانومتری تولید می‌کند با این شرکت قرار داده بسته و وظیفه‌ی ساخت تراشه‌های آیفون ۷ را به آن‌ها سپرده است. تراشه‌های ۱۰ نانومتری کوچک‌تر هستند و قدرت پردازشی بیشتری دارند که باعث می‌شوند آیفون جدید بدون تغییر در اندازه‌ی باتری، باریک‌تر از مدل‌های قبلی باشد.

البته از آنجایی که آیفون‌های جدید در برابر ضربه و فشار بسیار حساس بودند، بسیاری از کاربران دوست ندارند که آیفون بعدی باریک‌تر از مدل‌های قبلی باشد. باریک‌تر شدن احتمال شکستن گوشی را افزایش خواهد داد و این چیزی نیست که کاربران دوست داشته باشند آن را ببینند.

در گذشته شایعات مختلفی درباره‌ی استفاده از تراشه‌ی A10‌ در آیفون ۷ منتشر شده بود. به نظر می‌رسد که این تلفن همراه هوشمند ضد آب است و هدست‌های بی‌سیم جدیدی هم برای آن طراحی شده است.

iPhone 7

‌‌‌‌‌‌‌‌

انتظار داریم که iPhone 7‌ در شهریور ماه سال آینده معرفی شود.

لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا مانند NVIDIA، کوالکام، AMD،‌ مدیاتک، Marvell و Broadcom از تراشه‌های شرکت TSMC استفاده می‌کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: ETNews

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. عليرضا

    بعد از اون گندی که سامسونگ توی تراشه های a9 زد معلومه که دیگه هیچ شرکتی تراشه هاشو نمیده به سامسونگ بزنه . سامسونگ بره همون کولر گازی و پنکه سقفی بزنه سنگین تره .

    1. (Ali S(asobhani99@gmail.com

      ای خدا شما دیگه کی هستید؟؟؟؟همین تراشه های سامسونگ باعث شد گوشی آیفون قوی ترین گوشی سال بشه !!! بعد ببینم دوست عزیز مدرکی واسه اثبات حرفاتون دراید یاهمینطوری الکی گفتید؟

      1. فرزاد

        ببینم شما همونی نبودی که میگفتی نرم افزار بنچمارک انتوتو رو از قصد طوری طراحیشو عوض کردن که گوشی های آیفن رو الکی قویتر نشون بده ؟؟ پس چی شد حالا آیفن به لطف سامسونگ قوی ترین شد یا با تقلب ؟ شما تکلیف خودتو با خودت اول روشن کن .

      2. (Ali S(asobhani99@gmail.com

        نه برادر من ایشون نبودم یکی دیگه این نظر رو داده بود

      3. ماهان

        اگه نظرتون اینه واقعا موافق هستم
        اپل تا قبل از سامسونگ اشغالی ترین گوشی بود که یک بار سایتش هک شد
        ولی بعد از سامسونگ اپل با باز کردن گوشی های سامسونگ خوشو کشید بالا

    2. علی جوادی

      دوست عزیز دو درصد افزایش مصرف باتری گند نیست…پراید هم تو حرکت اولیه از بنز جلو میزنه و کلیپهاش تو همین ایران خودمون موجوده…مهم تو کار مداومه که شرکت TSMC تراشه هاش تبدیل به بخاری میشن…تمام آیفونهایی که مشکل داغ شدن داشتن امسال تراشه هاشون محصول شرکت TSMC بودن و سامسونگ این مشکل رو نداشت…مقایسه این دو پردازنده رو سرچ کن تا ببینین که چه اختلافاتی دارند…با تشکر از مطلب مفیدتون

      1. Reza

        اره تبدیل به بخاری میشه
        واسه همینه اپل رفته سمت TSMC
        قبول کنید گند زده
        دو درصد به ظاهر کمه ولی در باطن اعتبار یه برند رو میتونه ببره زیر سوال
        کاری ندارم اپل چکارس ولی مطمعنن هر کسی اون قدر عقل داره اشتباهات قبلیشو تکرار نکنه

      2. علی جوادی

        اپل میره سمت تولید کننده ای که براش ارزونتر بزنه…اپل ارزونترین جنس رو در یک تکه فلز شکننده جمع میکنه و به قیمت یک گوشی خوب به فروشنده ی چشم و گوش بسته میده

      3. (Ali S(asobhani99@gmail.com

        چرا باید چنین چیزی رو قبول کرد وقتی هیچ مدرکی برای اثبات حرفتون نیست؟

    3. آرش

      مخالفای سامسونگ سخت باهم در رقابتن تا عنوان “جوک سال” رو ب خودشون اختصاص بدن??
      سامسونگ در ساخت تراشه گند زد؟??

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه