سامسونگ برای توسعه تراشه‌های خود ۱۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

سامسونگ اعلام کرده که برای رقابت با شرکت‌های قدرتمندی مانند کوالکام، TSMC و اینتل، طی ۱۰ سال آینده مبلغ ۱۱۵ میلیارد دلار در بخش توسعه تراشه‌های خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد و برای این کار، قرار است به‌صورت سالانه طی حدود یک دهه آینده، بودجه ۹.۶ میلیارد دلاری برای این بخش از شرکت سامسونگ کنار گذاشته شود. سامسونگ امیدوار است که با این کار تا سال ۲۰۳۰، به سلطان بلامنازع صنعت تراشه‌سازی جهان بدل شود.

در حال حاضر، در بخش تراشه‌های حافظه، سامسونگ حرف اول را می‌زند ولی بازار این تراشه‌ها رو به افول است. سامسونگ قصد دارد به غیر از حافظه، در دیگر زمینه‌ها هم تراشه‌های قدرتمند و همه‌فن‌حریفی را روانه‌ی بازار کند. طی این مدت، حدود ۱۵ هزار شغل در زمینه‌ی تحقیق و توسعه و بخش تولید این تراشه‌ها ایجاد می‌شود.

چنین اقدامی، جواب سامسونگ‌ به بازار رو به افول تراشه‌های حافظه است.

سامسونگ‌ ۵۲ میلیارد دلار از این بودجه را صرف بهبود زیرساخت تراشه‌ها خواهد کرد و باقی این بودجه که مبلغ هنگفتی است، روانه‌ی بخش تحقیق و توسعه می‌شود تا بتواند تراشه‌های نوآورانه‌ای را تولید کند و توجه مشتریان بیشتری را جلب کند.

چنین اقدامی، جواب سامسونگ‌ به بازار رو به افول تراشه‌های حافظه است. سامسونگ‌ پیش از این هم اعلام کرده بود که با توجه به وضعیت پیش آمده برای این بازار، قصد دارد نسبت به تولید و توسعه دیگر تراشه‌ها هم توجه بیشتری نشان می‌دهد و حالا مشخص شده که این بلندپروازی سامسونگ، حدود ۱۱۵ میلیارد دلار هزینه در پی دارد.

منبع: SamMobile

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه