سامسونگ تولید چیپ‌ست‌های ۱۰ نانومتری موبایل را شروع کرد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ دیروز خبر از استارت خط تولید چیپ‌ست‌های ۱۰ نانومتری را داده است؛ طوری که این موضوع، سامسونگ را به اولین شرکت دنیا در تولید چیپ‌ست‌های موبایل ۱۰ نانومتری تبدیل می‌کند. این شرکت کره‌ای گفته است که از اوایل سال آینده‌ی میلادی، استفاده از چیپ‌ست‌های ۱۰ نانومتری سامسونپگ در دستگاه‌های مختلف استفاده شروع خواهد شد.

سامسونگ می‌تواند اسنپ‌دراگون ۸۳۰ را با قیمتی ارزان‌تر تولید کند.

به تازگی شنیده بودیم که سامسونگ می‌خواهد چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۳۰ را برای شرکت کوالکام بسازد. این چیپ‌ست قرار است از معماری ۱۰ نانومتری استفاده کند؛ در نتیجه ممکن است این خط تولید، مربوط به اسنپ‌دراگون ۸۳۰ باشد. طبق اطلاعات منتشر شده، سامسونگ برای ساخت چیپ‌ست‌های جدید خود از تکنولوژی جدیدی به اسم FoPLP استفاده خواهد کرد که این امکان را فراهم خواهد کرد تا چیپ‌ست‌ها را باریک‌تر بسازند.

چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ با استفاده از معماری ۱۴ نانومتری و تکنولوژی FinFET ساخته شده است. در مقایسه با این چیپ‌ست، سامسونگ می‌تواند اسنپ‌دراگون ۸۳۰ را با قیمتی ارزان‌تر تولید کند. مقدار مصرف انرژی هم در این چیپ‌ست کمتر خواهد شد.

شرکت TSMC قرار است از سال ۲۰۱۸ چیپ‌ست‌های موبایل را با معماری ۷ نانومتری بسازد.

منبع: Phone Arena

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar دانیال

    طبق قانون مور کاملا قابل پیش بینی هست البته روند این پیشرفت به نسبت سال های گذشته کاسته شده ولی همچنان جا داره از اندازه پردازنده ها کاسته بشه. ممنون از اطلاع رسانی

  2. Avatar Next is Now

    سامسونگ یعنی نبض تکنولوژی

  3. Avatar ایرج

    خیلی خوب.

  4. Avatar saber

    فکر کنم تا سال ۲۰۲۰ معماری ۰ نانومتری رو ببینیم!! 🙂

  5. Avatar soheil

    واویلا ۱۰ نانومتری انقلابی نمیکنه زیاد ولی ۷ نانو دیگه انقلابی هست فک کن نمایشگر های منعطف چیپست باریکتر و کم مصرف تر و گوشی فوق باریک چه پیشرفت دنیا سریع شده 🙂

    1. Avatar علی

      ۱۰ هم به اندازه ی کافی انقلاب میکنه ولی احتمالا سامسونگ قبل از اون ۷ رو میزنه چون در چند سال اخیر همیشه اولین شرکت در نازک کردن پردازنده ها سامسونگ بوده.
      سامسونگ پرچمدار سال ۲۰۱۵ خودش رو با معماری ۱۴ نانومتری ساخت حالا در سال ۲۰۱۶ داره تولید انبوه ۱۰ رو شروع میکنه احتمالا اونم ۷ نانومترش به ۲۰۱۸ میرسه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه