سامسونگ حافظه‌های GDDR6 را تا ۲۰۱۸ عرضه می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حال حاضر، سریع‌ترین پهنای باند حافظه‌ی کارت‌های گرافیکی، تکنولوژی High Bandwidth Memory (روی کارت‌های AMD)‌ و GDDR5X (روی کارت‌های انویدیا) هستند. در حالی که بیشتر افراد انتظار دارند نسل بعدی High Bandwidth Memory یعنی HBM2 قدم بعدی در افزایش پهنای باند حافظه‌ی کارت‌های گرافیک باشد، این طور که به نظر می‌رسد، قرار است حافظه‌های GDDR6 زودتر عرضه شوند.

طبق خبری که وب‌سایت Computerbase منتشر کرده، سامسونگ می‌خواهد حافظه‌های GDDR6 را تا سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه کند. این حافظه‌ها قرار است پهنای باندشان برابر با ۱۴ تا ۱۶ گیگابیت در ثانیه باشد.

GDDR6 Samsung (1)

در حال حاضر، یک کارت RX 480 شرکت رادئون و GTX 1070 انویدیا که هر دو حافظه‌ی GDDR5 دارند، می‌توانند حدودا با سرعت ۷ تا ۸ گیگابیت در ثانیه داده جابه‌جا کنند. یک کارت GTX 1080 هم که حافظه‌ی GDDR5X دارد، پهنای باندش برابر با ۱۰ گیگابایت است. در نتیجه کارتی با پهنای باند حافظه‌ی ۱۴ تا ۱۶ گیگابیت می‌تواند پیشرفت بسیار بزرگی را در کارت‌های گرافیک رقم بزند.

GDDR6 Samsung (1)

گفته می‌شود که در ابتدای عرضه‌ی حافظه‌های GDDR6 پهنای باند برابر با ۱۴ گیگابیت خواهد بود و این مقدار تا سال ۲۰۲۰ به ۱۶ گیگابیت می‌رسد. ولتاژ حافظه‌های GDDR6 برابر با ۱.۳۵ ولت خواهد بود که دقیقا با حافظه‌های GDDR5X یکسان است.

منبع: Guru3D

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar حسن ر.

    لازم به ذکر است که این سرعت‌های که مرقوم کردید به‌ازای هر pin تراشهٔ حافظه است و پهنای باند کل حافظه نمی‌باشد.

  2. Avatar SohylKia

    امان از سامسونگ تو همه چی میخواد اول پیشتاز باشه

    1. Avatar han

      هنگ کرد باید ببری سام سرویس

      1. Avatar Ali S

        اولا سامس سرویس نمایندگی لوازم خانگی سامسونگه نه گوشی هاش
        ثانیا هنگ کجا بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه