سامسونگ می‌خواهد شرکت سازنده تکنولوژی دوربین پریسکوپی را بخرد

۸ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

یکی از مهم‌ترین چالش‌های مربوط به ساخت دوربین گوشی‌های هوشمند، مربوط به قابلیت زوم است. این روزها بسیاری از شرکت‌ها برای این قابلیت، به بهره‌گیری از دوربین ثانویه تله‌فوتو روی آورده‌اند. با این حال، طبق گزارش‌ها سامسونگ می‌خواهد برای این قابلیت، یک شرکت فعال در زمینه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی زوم دوربین گوشی‌های هوشمند را خریداری کند.

به گزارش روزنامه اسرائیلی Globe، سامسونگ و شرکت اسرائیلی Corephotonics در مراحل نهایی مذاکرات هستند و سامسونگ می‌خواهد با پرداخت ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار، این شرکت و تکنولوژی‌های آن را در اختیار بگیرد. شرکت Corephotonics سابقه‌ی زیادی در توسعه‌ی تکنولوژی‌های مربوط به دوربین گوشی‌ها دارد و به‌عنوان مثال، می‌توانیم به همکاری این شرکت با اوپو اشاره کنیم که نتیجه‌ی آن، معرفی تکنولوژی زوم اپتیکال ۵ برابری در نمایشگاه MWC 2017 بود.

این کمپانی اسرائیلی سال گذشته قرارداد همکاری با اوپو امضا کرد. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که مدتی قبل، اوپو از تکنولوژی زوم اپتیکال ۱۰ برابری رونمایی کرد که به احتمال زیاد شرکت Corephotonics در توسعه‌ی آن نقش مهمی داشته است.

سامسونگ

در همین رابطه، باید بگوییم که این شرکت سابقه‌ی زیادی در توسعه‌ی تکنولوژی‌های مربوط به زوم دوربین دارد و حدود ۱۵۰ پتنت مهم را به ثبت رسانده است. سامسونگ با خرید این شرکت و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های آن، می‌تواند تکنولوژی دوربین گوشی‌های خود را متحول کند و احتمالا تکنولوژی مربوط به زوم اپتیکال ۵ برابری را به دست بیاورد. همچنین طبق اسناد منتشر شده از شرکت Corephotonics، تکنولوژی مذکور برای دوربین‌های سه‌گانه بهینه شده است و در چنین حالتی عملکرد بهتری دارد.

در هر صورت تاثیر این خرید در آینده دوربین گوشی‌های سامسونگ قابل توجه خواهد بود. البته باید بگوییم که در حال حاضر، شرکت Corephotonics درگیر نبرد حقوقی با اپل است زیرا این شرکت ادعا می‌کند اپل در دوربین‌های دوگانه‌ی خود از تکنولوژی آن استفاده کرده است.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه