سامسونگ در میان پنج تولیدکننده‌ی برتر تراشه‌ی دنیا

۱۱ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سهم سامسونگ از چیپ‌ست‌های موبایل تولید شده در دنیا بیشتر شده است. این شرکت کره‌ای توانسته است خودش را در لیست پنج تولیدکننده‌ی برتر چیپ‌ست اسمارت‌فون در دنیا جای دهد.

شرکت‌های چینی مختلفی از چیپ‌ست‌های Exynos سامسونگ استفاده می‌کنند.

افزایش سهم سامسونگ از تراشه‌های موبایل، به لطف گسترش مدل‌های سری چیپ‌ست‌های Exynos و استفاده از آن‌ها در گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده صورت گرفته است. سامسونگ در سال گذشته‌ی میلادی نزدیک به ۵۰۰ میلیون عدد چیپ‌ست Exynos تولید کرد. از این تعداد تراشه، ۱۵ درصد در گوشی‌های هوشمند این شرکت کره‌ای استفاده شده بودند.

در حال حاضر شرکت کوالکام بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیا است. پس از این شرکت، اپل قرار دارد و در مقام سوم هم شرکت مدیاتک نشسته است. سامسونگ توانسته است خودش را در این لیست در مقام چهارم جای دهد. شرکت Spredtrum هم در لیست پنج شرکت اول تولیدکننده‌ی تراشه، در آخرین رتبه قرار گرفته.

Samsung Galaxy S7 Edge

سامسونگ گلکسی S7 قرار است با دو چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و Exynos 8890 عرضه شود.

تراشه‌های Exynos شرکت سامسونگ، توسط بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی موبایل چینی بازخورد خوبی گرفته‌اند؛ طوری که می‌توانید گوشی‌های چینی مختلفی را پیدا کنید که از چیپ‌ست Exynos در آن‌ها استفاده شده است.

با معرفی مدل‌های جدید گوشی‌های سامسونگ مثل گلکسی S7، مطمئنا در سال جدید میلادی سهم سامسونگ در بازار تراشه‌های موبایل بیشتر هم خواهد شد.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    قدرت اسنپ دراگون ۸۱۰کجا اگزینوس سامسونگ کجا با کسایی که کامپیوتر خوندن مشورت کن پسر

    1. Avatar Hamid

      😐

    2. Avatar علی جوادی

      دوست عزیز احتیاجی به کامپیوتر خوندن نیست…دیدن خود کامپیوتر کفاف میکنه…اگزینوس سامسونگ در خیلی از موارد از اسنپ دراگون قویتر و سرتره…
      نمونش افتضاحی که تو اسنپ دراگون ۸۱۰ شاهد بودیم که در خیلی موارد ازش به عنوان کوره استفاده میکردن…مطمئنا اگزینوس در چند سال آینده برتر مطلق خواهد شد
      با تشکر

  2. Avatar Next is Now

    چیست های اگزینوس سامسونگ واقعا کارایی خوبی دارن ضمن این که در عین قدرتمندی هرگز مشکلاتی مانند داغ شدن ندارند ، همچنین عملکرد موفق چیپ ۷۴۲۰ که سال گذشته در گوشی های S6 و Note 5 استفاده شد و پیروزی اون در جدال با اسنپدراگون ۸۱۰ باعث معطوف شدن توجه بسیاری به این چیپست های تولیدی سامسونگ شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه