سامسونگ احتمالا مشغول ساخت سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی است

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سنسور 150 مگاپیکسلی

اگرچه سامسونگ در زمینه‌ی ساخت تکنولوژی‌های مربوط به دوربین همواره ید طولایی داشته، ولی اخیرا سامسونگ برای گوشی‌های خود هم تصمیم گرفته از دوربین‌های بهتر و نوآورانه‌ای استفاده کند. در واقع، سنسورهای دوربین ساخت سامسونگ به حدی کیفیت خوبی دارند که بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از قطعات سامسونگ برای ماژول دوربین گوشی‌های خود بهره ببرند. در همین رابطه به تازگی گزارشی منتشر شده که طبق آن، سامسونگ مشغول توسعه مشغول توسعه سنسور دوربین با رزولوشن ۱۵۰ مگاپیکسلی است.

این شرکت سال گذشته با معرفی نخستین سنسور دوربین موبایل ۱۰۸ مگاپیکسلی سروصدای زیادی ایجاد کرد. سپس این شرکت برای گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا از نسخه بهبود یافته این سنسور موسوم به ISOCELL Bright HM1 استفاده کرد که همین سنسور توانسته کیفیت عکس‌های گرفته شده را تا حد زیادی بهبود ببخشد. با توجه به شدت گرفتن نبرد شرکت‌ها بر سر افزایش رزولوشن دوربین‌های موبایل، به نظر می‌رسد سامسونگ به این زودی‌ها نمی‌خواهد از این روند افزایشی دست بکشد.

سنسور 150 مگاپیکسلی

بر اساس گزارش موردنظر، سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی مذکور با اندازه ۱ اینچی عرضه می‌شود و همانند سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، به‌لطف فناوری Nonacell سامسونگ می‌تواند ۹ پیکسل مجاور را با هم ترکیب کند تا عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی بسیار باکیفیتی را ثبت کند. برای مقایسه باید بگوییم که سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ با بهره‌گیری از این فناوری قادر به ثبت عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی است.

گفته می‌شود اولین گوشی مجهز به این سنسور، یکی از گوشی‌های شیائومی خواهد بود که قرار است اواخر ۲۰۲۰ عرضه شود. سپس شرکت‌های اوپو و ویوو هم در سال ۲۰۲۱ قصد دارند از این سنسور بهره ببرند. در مورد سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ هم تا حدی شاهد همین سناریو بودیم. البته از آنجایی که فعلا فقط یک گزارش در مورد این موضوع منتشر شده، هنوز نباید با قاطعیت در مورد آن اظهارنظر کنیم و اگر این تلاش سامسونگ صحت داشته باشد، بدون شک به‌زودی خبرهای بیشتری در مورد آن مطرح می‌شود.

منبع: Slash Gear

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه