سامسونگ قبل از اپل روی تکنولوژی ۳D Touch کار می‌کرده

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
samsung 3d touch

بعد از عرضه‌ی آیفون‌های ۶s و ۶s پلاس که قابلیت لمس سه‌بعدی (۳D Touch) در آن‌ها قرار داشت، توجه بیشتر شرکت‌های سازنده‌ی موبایل به این ویژگی جلب شد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، سامسونگ از سال ۲۰۱۴ روی تکنولوژی لمس سه‌بعدی کار می‌کرده است.

قابلیت لمس سه‌بعدی که قبلا در مک‌بوک‌ها قرار گرفته بود با نام Force Touch شناخته می‌شد و کاربران با فشار دادن ترک‌پد می‌توانستند کارهای مختلفی انجام دهند. به‌تازگی مشخص شده که شرکت Synaptics هم روی این تکنولوژی کار می‌کند تا بتوان از آن روی تلفن‌های همراه دیگر استفاده کرد. یکی از شرکت‌هایی که احتمال دارد از تکنولوژی Synaptics استفاده کند، سامسونگ است. شایعات گفته بودند که این ویژگی در گوشی گلکسی S7 وجود خواهد داشت.

Samsung-3D-Touch

به‌تازگی مشخص شده که شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۴ پتنتی ثبت کرده بود که به وسیله آن نرم‌افزارهای مختلف نسبت به فشاری که کاربر روی آیکون آن‌ها وارد می‌کند، کارهای مختلفی انجام می‌دهند.
به‌طور مثال اگر کاربران یک حرف صفحه کلید را محکم فشار دهند آن حرف در حالت بزرگ تایپ می‌شود و اگر آن را آهسته فشار دهند در حالت حرف کوچک تایپ خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که سامسونگ تا چه میزان روی این تکنولوژی کار کرده است. حتی مشخص نیست که آیا این شرکت با کمک Synaptics قابلیت لمس سه‌بعدی را به گلکسی S7 اضافه می‌کند یا خودش این ویژگی را به وجود می‌آورد. با توجه به این موضوع که شایعه شده گوشی گلکسی S7 در دی ماه معرفی می‌شود، در آینده خبرهای بیشتری از این محصول خواهیم شنید.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۵ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    حالا این فورس تاچ به چه دردی می خوره ؟
    همون کارو با نگه داشتن چند میلی ثانیه بیشتر ، رو صفحه نمایشای دیگه هم می شه انجام داد . نمی شه ؟
    اپل هر چی داره از فوت عمو استیو بیشتر می گذره نوآوریش کمتر می شه .
    اپل واچم ایده استیو جابز بود .
    اپل فقط داره خودش رو تو صنعت تکنولوژی می کشونه ، صنعتی که استیو جابز جرقه اش رو زد و تیم کوک فقط داره توش هیزم می ریزه.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه