سامسونگ یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

با توجه به اینکه صنعت گوشی‌های هوشمند بسیار رقابتی است، شرکت‌های سازنده هیچ فرصتی را برای جلب توجه بیشتر از دست نمی‌دهند و حالا بعد از شهرت قابل توجه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی، سامسونگ تصمیم گرفته با ارائه‌ی سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، توجه شرکت‌ها را به خود جلب کند. این سنسور ۶۴ مگاپیکسلی که ISOCELL Bright GW1 نام دارد، مانند مدل ۴۸ مگاپیکسلی فعلی سامسونگ، از پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری بهره می‌برد و این یعنی شاهد سنسور بزرگ‌تری هستیم که روی هم رفته می‌تواند نور بیشتری دریافت کند.

مانند سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی که با تبدیل ۴ پیکسل به پیکسل واحد، می‌توانند عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کنند، این سنسور سامسونگ هم از فناوری مشابهی بهره می‌برد و قادر به ثبت عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود. در ضمن مانند سنسور IMX586 سونی که در شرایط نوری ایدئال می‌تواند عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی بگیرد، این سنسور سامسونگ هم در شرایط مشابه از پس ثبت عکس‌های ۶۴ مگاپیکسلی برمی‌آید.

سامسونگ

طی ماه‌های گذشته، شرکت‌های زیادی مانند سامسونگ، هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی به بهره‌گیری از دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی روی آورده‌اند. سامسونگ اعلام کرده که تولید انبوه این سنسورهای تازه‌نفس در نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود و به همین خاطر برای پرچم‌دارانی که در اواخر ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند، بهره‌گیری از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی چندان دور از ذهن به حساب نمی‌آید، به‌خصوص اگر سونی هم چنین سنسوری را روانه‌ی بازار کند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ماهان

    سامسونگ مثل همیشه عالیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه