سامسونگ و ال‌جی در سال ۲۰۱۶ به سراغ نمایشگر ۴K نخواهند رفت

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نمایشگر سامسونگ و ال‌جی

دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی تصمیم ندارند در سال آینده‌ی میلادی در گوشی‌هایشان از پنل‌های نمایشگر ۴K استفاده کنند.

افراد نفوذی این صنعت گزارش داده‌اند که رقابت در زمینه‌ی وضوح تصویر برای این دو شرکت اولویت ندارد.

به نظر می‌رسد گوشی سونی اکسپریا Z5 پریمیوم در سال آینده‌ی میلادی هم تنها گوشی هوشمندی خواهد بود که پنل نمایشگر ۴K دارد. سامسونگ و ال‌جی ظاهرا هیچ عجله‌ای ندارند که در گوشی‌هایشان به سراغ پنل‌های نمایشگر ۴K بروند. این موضوع را یکی از منابع خبری کره‌ای اعلام کرده است.

افراد نفوذی این صنعت گزارش داده‌اند که رقابت در زمینه‌ی وضوح تصویر برای این دو شرکت اولویت ندارد و به جای آن می‌خواهند بر بازدهی دستگاه و میزان روشنایی آن تمرکز کنند. علاوه بر این، استفاده از نمایشگرهای QHD به جای پنل‌های نمایشگر ۴K باعث می‌شود که هزینه‌های تولید کاهش یابد.

یکی از دلایل این تصمیم این است که بخش تولیدکننده‌ی نمایشگر این دو شرکت کره‌ای، برای دیگر شرکت‌های تولیدکننده، پنل‌های نمایشگر تولید می‌کنند و آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهند، میزان تقاضا هم چندان بالا نبوده است.

اگر چه سامسونگ با هدست واقعیت مجازی Gear، در بازار واقعیت مجازی برای موبایل جایگاه برتری دارد، اما تکنولوژی واقعیت مجازی آن‌طور که باید پیشرفت نکرده که نیاز به صفحه نمایش‌هایی با وضوح تصویر بالا احساس شود.

منبع: G for Games

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar امیرحسین مصطفوی

    از طرفی گفته میشه چشم انسان تراکم پیکسلی بیشتر ۳۰۰ رو نمی‌تونه درک کنه و ببینه، از طرف دیگه سونی رو گوشی ۵.۵ اینچی نمایشگر ۴K میذاره که تراکم پیکسلی ۸۰۶ داره! اونم فقط وقتی نمایشگر به حالت ۴K درمیاد که یک فیلم ۴K در گوشی پخش بشه.
    حالا شما دقیقا چندتا ویودیو ۴K دارید؟ چقدر با گوشی این ویدیوها رو می‌بینید؟
    من فکر می‌کنم این قابلیت در ۹۹ درصد مواقع اصلا بکار نمیفته که کسی بتونه تاثیرش رو ببینه کما اینکه وقتی هم صفحه ۴K بشه چشم انسان قادر به تشخیص اون نیست.
    حتی رزولوشن quadHD هم خیلی بیشتر از اون چیزی هست که چشم انسان قادر به دیدنش باشه (البته روی صفحه نمایش‌ کوچک گوشی‌ها)
    این اعداد و ارقام بیشتر جنبه تبلیغات داره و کوچکترین کاربردی نداره چه بسا مصرف باتری رو هم بالاتر می‌بره.
    به نظر من در حال حاضر نمایشگرهایی با رزولوشن fullHD از همه منطقی‌تر باشن، که روی گوشی‌های به اندازه ۵.۲ اینچی تراکم پیکسلی ۴۲۴ رو داره.
    البته من خودم گوشی‌ها سونی خیلی دوست دارم و دارم پول جمع می‌کنم تا Z5 Premium رو بخرم 🙂
    اما این حقیقت رو نمیشه نادیده گرفت که نمایشگر روی این گوشی، هیچ کاربردی نداره. فقط مصرف باتری بالاتر رفته و قیمت نهایی گوشی رو بالاتر برده.

    1. Avatar R.N.T

      داوش دوربینش ۴k فیلمبرداری میکنه و ۴k هم نشون میده همونو باتریشم ک به گفته سونی یک روز و نیم دو روز رو جواب میده

  2. Avatar امیر

    فقط ال جـــــــــــــــــــــــــی

  3. Avatar hamedevil4

    جرعتشو ندارن هر وقت بصورت فله تولید شد میدن گرونه فقط سونی اینکارو بلده نه کپی کاران

  4. Avatar مسعود

    به راحتی ثابت شد که سونی هم اکنون حداقل ۲ سال از بقیه در زمینه صفحه نمایش و تکنولوژی ساخت جلوتره…..
    اینجاست که تبلیغات هم نمیتونه درستش کنه و فعلا دو بزرگوار باید بدوند….

  5. Avatar Reza

    انسان قادر به تشخیص رزولوشن بالاتر از فول اچ دی نیس و نمیتونه تفاوت بین صفحه های نمایش فول اچ دی با ۲k یا ۴K روتشخیص بده بنابر این صفحات نمایش با رزولوشن بالاتر از فول اچ دی تنها انرژی بیشتر و فشار پردازشی بیشتری به همراه دارن! تفاوت بین صفحه های نمایش با کیفیت بالاتر از فول اچ دی به عمق رنگ، طبیعی نشان دادن رنگ، میزان سرد و گرم نشان دادن تصاویر، تکنولوژی پنل استفاده شده در صفحه نمایش و…. هس. سونی که در اکسپریا زد ۵ برای صفحه نمایش تراکم پیکسلی ۸۰۶ در نظر گرفته باید یه باتری ۲۰۰۰۰mAh با پردازند i7 در نظر میگرفت که برا پردازش های سنگین با این تراکم پیکسلی اونم تو اندروید کم نیاره، هرچی باشه از اس ۶ سامسونگ، الجی جی ۴ الجی، آیفون ۶اس و سامسونگ اس۷ ضعیف تر میشه و اصلا نمیتونه رقابت کنه، مخصوصا این که انپدراگون ۸۱۰ داره که خیلی داغ میکنه و تو پردازش های سنگین با این تراکم پیکسل پردازنده و سیستم عامل میشه روش نیمرو درست کنیم D:

  6. Avatar ali

    نمایشگر سامسونگ چشم رو نوازش میده و این حتی در galaxy s4 هم بخوبی مشاهده میشد اما چشم توانایی تشخیص ۴k رو نداره فقط یک موضوع تبلیغاتی هستو خود سامسونگ و الجی اینو بخوبی میدونن.

  7. Avatar امیرعلی

    بله….
    بخواهند هم نمیتونن….
    چون اگر میتونستن برای تبلیغات هم که شده یک گوشی با رزولوشن۴K به بازار میفرستادن تا نشون بدهند که مشکلی ندارن…
    باریکلا به سونی که روشون را کم کرد…..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه