سامسونگ به تراشه‌هایش پردازنده هوش مصنوعی اضافه می‌کند

۶ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بازار هوش مصنوعی حسابی داغ است و شرکت سامسونگ هم که قصد دارد در این بازار حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. این شرکت در چند وقت گذشته بخش ساخت و ساز تراشه‌های موبایلی خودش را گسترش داده که نتیجه آن کسب سود بسیار زیاد از این حوضه بود. حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد روی تراشه‌های جدید خودش یک پردازنده جداگانه برای هوش مصنوعی قرار دهد. دقیقا کاری که هواوی و اپل برای تراشه‌های خودشان انجام دادند.

اضافه شدن یک پردازنده برای هوش مصنوعی به تراشه گوشی‌های موبایل باعث می‌شود که عملیات هوش مصنوعی و هر کاری از این قبیل سریع‌تر و با دقت بالاتری انجام شود. حتی می‌شود از هوش مصنوعی در قسمت‌های مختلف از جمله دوربین هم استفاده کرد که سرعت آن بسیار بیشتر خواهد شد.

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که ساخت پردازنده هوش مصنوعی برای نسل جدید تراشه‌های اگزینوس به شرکتی چنینی به اسم DeePhi Tech سپرده شده است. این شرکت توسط دانشگاه استنفورد و دانشگاه چینهوا تاسیس شده و هم اکنون مشتری‌های بزرگی مثل آمازون، مدیاتک و سامسونگ دارد. به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد روی شرکت DeePhi سرمایه‌گذاری کند تا بتواند پردازنده جدید را روی تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ قرار دهد. احتمال دارد که این تراشه روی گوشی گلکسی اس ۹ قرار بگیرد.

چند وقت پیش شایعات به این موضوع اشاره کردند که گلکسی اس ۹ به سنسور تشخیص صورت همانند چیزی که روی آیفون X قرار دارد، مجهز شده است.

منبع: theinvestor

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. امین

    نشد یکی از این سازنده ها یه چیز جدید بسازه و سامسونگ کپی نکنه.. هرکی هرکاری میکنه ساسمونگ هم همونو میخواد… هیچی هم سامسونگ از خودش نداره و همش ایده دیگران رو به بدترین نحو ممکن ارائه میکنه…
    الان میان میگن صفحه اج داره… خب یکی بگه چه کارایی واقعا داره؟ جز اینکه دستگاهو گرونتر میکنه؟

  2. سهیل

    “چند وقت پیش شایعات به این موضوع اشاره کردند که گلکسی اس ۹ به سنسور تشخیص صورت همانند چیزی که روی آیفون X قرار دارد، مجهز شده است.”

    کپی کنگ شروع کرد.. حالا خوبه اینقدرم حرف و حدیث واسش درست کردند.. 😉

    1. علی جوادی

      اولا دوست عزیز شما بگو آیفین (تلفظ صحیحش اینه) چی از خودش داره؟
      در ثانی باید پس هیچ شرکتی ماشین درست نمیکرد…چون هر شرکتی تو یک محصول یک امکاناتی گذاشته که شده حاصلش ماشینهای حال حاضر…مهم استفاده در اولین بار نیست;مهم کیفیت و کارایی اونه که سامسونگ حرف اول رو میزنه…روز رونمایی افتضاح آیفون ایکس رو یادمون نرفته
      کمتر از دو ماه دیگه سامسونگ برای بار سوم برترین گوشی ساز دنیا خواهد شد…کنگره ی جهانی موبایل بارسلون منتظر تمام آیفینی ها هستیم
      ممنون از نویسنده ی محترم این مطلب

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه