سامسونگ چه برنامه‌هایی برای شبکه‌های ۵G دارد؟

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در جریان کنفرانس خبری سامسونگ در شهر بارسلونا در خلال نمایشگاه MWC 2017، این شرکت از محصولات مرتبط با شبکه همراه نسل پنجم (۵G) رونمایی کرد. محصولات معرفی شده شامل دستگاه‌هایی مانند مودم بی‌سیم ثابت، ایستگاه رادیویی ۵G، زیرساخت‌های پایه شبکه و محصولاتی از این دست بودند. این محصولات در حال حاضر در مرحله آزمایش‌های پیش از تجاری‌سازی هستند و در شبکه‌های مختلفی در گوشه و کنار دنیا از آن‌ها استفاده می‌شود تا عملکرد و قابلیت‌هایشان سنجیده شود.

کیونگ‌ون چی‌یِن، قائم مقام اجرایی و رئیس بخش ارتباطات نوین سامسونگ در مورد بحث تجاری‌سازی ۵G چنین می‌گوید: «بیش از ۵ سال است که سامسونگ در حال تحقیق و توسعه متمرکز روی ۵G است و محصولاتی که امروز شاهد آن‌ها هستیم، نشان دهنده این تلاش بی‌وقفه است. در حال حاضر محصولات ۵G سامسونگ پیش از تجاری شدن در آمریکا در حال آزمایش هستند. نتایج این آزمایشات نشان می‌دهد که پتانسیل برای سرویس‌های مبتنی بر ۵G وجود دارد و با حرکت ما در این مسیر، این پتانسیل نیز شکوفا می‌شود.»

سامسونگ از دیرباز به عنوان فروشنده محصولات نسل سوم (۳G) و ال‌تی‌ای (LTE) در بازار ظاهر شده است و اکنون شاهد آن هستیم که روتر‌های خانگی ۵G این شرکت، دنیای جدیدی را معرفی می‌کنند. روترهای خانگی ۵G ارتباط و اتصالی مستقیم و بدون مداخله با شبکه بی‌سیم برقرار می‌کند. برای چنین ارتباطی تنها کافی است که مودم را در نزدیکی یک ایستگاه رادیویی ۵G قرار داد. بیشینه نرخ داده تا یک گیگابیت در هر ثانیه می‌رسد و این امکان را برای توزیع‌کنندگان سرویس‌ فراهم می‌کند تا جایگزین مناسبی برای سرویس‌های کابلی‌ داشته باشند که اغلب هزینه پیاده‌سازی بالایی دارند.

سامسونگ قصد دارد تا خانواده محصولات ۵G خود را گسترش دهد و به دنبال تولید محصولات ۵G با امکان برقراری ارتباط روی فرکانس کمتر از ۶ گیگاهرتز است. سازگاری با استاندارد ۵G که در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ نهایی می‌شود از دیگر الویت‌های سامسونگ و این شرکت محصولات خود را طوری طراحی کرده است که با اعلان استاندارد جدید ۵G هم‌خوان باشند و به راحتی با استاندارهای مشخص شده توسط ۳GPP سازگار شوند و بتوان آن‌ها را به‌روزرسانی کرد.

5G Portfolio

سوهایانگ چونگ، رئیس بخش آزمایشگاه‌های ابری نسل جدید ارتباطات سامسونگ الکترونیکس در مورد مجازی‌سازی شبکه‌های ۵G می‌گوید: «مجازی‌سازی یکی از مهم‌ترین مزایای شبکه‌های نسل آینده است. ما تجربیات موفقی در دو سال گذشته از برنامه شبکه مجازی (NFV) کسب کردیم و اکنون خرسندیم که یک راه‌حل تجاری داریم تا بتوانیم آزمایش‌های ۵G خود  براساس آن پیاده‌ کنیم.»

راه‌حل‌های زیرساختی نسل جدید سامسونگ براساس قواعد مجازی‌سازی، استقلال سخت‌افزاری و پلتفرم‌های آزاد ساخته شده است.

با مهاجرت به محیطی کاملا مبتنی بر نرم‌افزار، نسل جدید راه‌حل‌های زیرساختی، انعطاف بسیار بیشتری در حوزه مقیاس‌پذیری و پیاده‌سازی پیکربندی‌ها از خود نشان می‌دهد. به این ترتیب توانایی این را دارند تا از منابع سخت‌افزاری سرورهای خود را به بهترین نحو استفاده کنند و این امکان را خواهند داشت تا منابع خود را از چندین دیتاسنتر مختلف تامین کنند.

این در حالی است که عملگرهای مختلف شبکه (در اینجا شبکه‌های مجازی) به قسمت‌های نرم‌افزاری مختلفی تقسیم می‌شوند که اصطلاحا تجزیه نامیده می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود تا بتوان منابع سخت‌افزاری را براساس عملکرد آن بخش خاص تقسیم کرد.

منبع: سامسونگ ایران

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    به نظرم روی داغ شدن با ۴ جی گوشی هاش نترکه بعدا برای ۵ جی تصمیم بگیره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه