شما بگویید؛ سامسونگ گلکسی S7 یا ال‌جی G5

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

امروز می‌خواهیم از شما بپرسیم که از بین گلکسی S7 و ال‌جی G5، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید. شاید این سوال برای‌تان عجیب و خنده‌دار به نظر برسد. خودمان هم این موضوع را می‌دانیم! این دو گوشی هنوز حتی معرفی هم نشده‌اند؛ اما برای طرفداران دنیای موبایل، حرف زدن از گوشی‌های نوستالژیک دیروز، موبایل‌های حال حاضر و شایعات نسل بعدی اسمارتفون‌ها به یک سرگرمی هیجان‌انگیز تبدیل شده است. در ادامه بررسی می‌کنیم که چطور می‌توان بدون ملاقات با پرچم‌داران بعدی سامسونگ و ال‌جی در موردشان قضاوت کرد. با ما و این مکاشفه‌ی تجربی همراه باشید.

‌‌‌    ‌‌‌‌   ‌‌

نه گلکسی S7 و نه ال‌جی G5 هنوز معرفی نشده‌اند. به عبارت دیگر تا این لحظه هیچ کاربری با این دو محصول ملاقات نکرده است. هر دوی این گوشی‌ها قرار است دوم اسفند، یعنی تا چند روز دیگر،به‌طور رسمی در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا (MWC 2016) معرفی شوند.

‌‌‌‌   ‌‌

برای پیش‌بینی در مورد دو پرچم‌دار بعدی سامسونگ و ال‌جی دو پارامتر ورودی داریم:

۱. بررسی پرچم‌داران فعلی این دو شرکت در بازار تلفن‌های همراه

۲. مرور اخبار و شایعات گسترده در مورد S7 و G5

‌‌‌

پارامتر اول: پرچم‌داران فعلی سامسونگ و ال‌جی

تقریبا اطلاعات کاملی درباره‌ی پرچم‌داران سال ۲۰۱۵ سامسونگ و ال‌جی وجود دارد. گلکسی S6 و ال‌جی G4 برای طرفداران این دو برند کاملا شناخته‌شده هستند. با این اطلاعات تقریبا می‌توانیم در مورد نسل بعدی این گوشی‌ها حدس‌هایی بزنیم. گلکسی S6 به‌خاطر طراحی زیبا و حسگر اثر انگشت دقیق و سریع‌اش بارها توسط منتقدان تحسین شد. عده‌ای هم به دلیل حذف درگاه حافظه‌ی microSD به آن ایراد وارد کردند. ال‌جی G5 هم برای دوربین فوق‌العاده و نمایشگر عالی‌اش مورد توجه قرار گرفت. اما نبود حسگر اثر انگشت در محصولی با این کیفیت، برای عده‌ای ناامیدکننده بود. پیشنهاد می‌کنیم ویدیوهای نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S6 و ال‌جی G4 را در ادامه تماشا کنید.

         ‌‌‌‌

‌‌‌

پارامتر دوم: شایعات

در یکی‌دو ماه اخیر، ده‌ها خبر و شایعه در مورد دو گوشی گلکسی S7‌ و ال‌جی G5 منتشر شد. برای مشاهده‌ی حجم زیاد این خبرها بد نیست به دو لینک زیر سر بزنید:

همه‌ی آن‌چه درباره‌ی گلکسی S7‌ می‌دانیم

همه‌ی آن‌چه درباره‌ی ال‌جی G5‌ می‌دانیم

‌‌‌‌‌     ‌‌‌

به‌طور خلاصه تا این لحظه مشخص شده که ما امسال با گلکسی S7 و گلکسی S7 اج روبه‌رو خواهیم شد. اولی نمایشگر ۵٫۱ و دومی نمایشگری ۵٫۵ ‌اینچی خواهد داشت. سامسونگ در این دستگاه‌ها از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کند. در S7 یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و در S7 اج یک باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده که گویا شارژدهی خیلی خوبی هم دارند.

گلکسی S7

بر اساس تصاویری که تا این لحظه از گلکسی‌های جدید سامسونگ به بیرون درز کرده، آن‌ها شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارند. اما احتمالا قابلیت‌های بیشتری به لبه‌ی S7 اج اضافه شده است.

در مورد ال‌جی G5 می‌دانیم که این تلفن هوشمند نمایشگری ۵٫۶ اینچی دارد و به قابلیت Always On مجهز شده است. از نظر ظاهری این گوشی نسبت به G4 چند تغییر اساسی کرده است. گویا کلیدهای تنظیم صدا از بخش پشتی دستگاه به لبه‌ها منتقل شده‌اند.

ال جی G5

از تصاویر منتشرشده برمی‌آید که ال‌جی G5 به درگاه USB Type-C مجهز باشد. همچنین در پشت دستگاه دو دوربین دیده می‌شود. این دستگاه از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد. باز هم پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن دیدی کامل‌تر نسبت به این دو گوشی از لینک‌های بالا استفاده کنید.

‌‌‌‌‌    ‌‌‌‌‌

امروز و در آستانه‌ی رونمایی از سامسونگ گلکسی S7 و ال‌جی G5 می‌خواهیم ببینیم که پیش‌بینی شما در مورد این دو گوشی چیست؟ درست است که هنوز این دو دستگاه معرفی نشده‌اند، اما شما می‌توانید با دلایلی منطقی، انتظارات‌تان از این دو محصول را با هم درمیان بگذارید و به ما بگویید که کدام‌یک از آن‌ها را ترجیح می‌دهید.

‌‌‌‌    ‌‌    ‌‌

برای این‌که بیشتر در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ (MWC 2016) قرار بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب زیر بیندازید:

رویداد بزرگ MWC 2016؛ همه‌ی آنچه تا این لحظه از کنگره‌ی جهانی موبایل می‌دانیم

‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲۵ دیدگاه
  1. Avatar م

    هیچ کدوم چون نه ظاهر s7 راضی کنندس(خیلی شبیه s) ونه ظاهر جی ۵ خوبه(عکسهای واقعی ازش منتشر شده اگه ببینید میگید لقب زشت ترین گوشی نگیره خوبه.امیدوارم اون عکسا خود جی ۵ نباشه ولی اگه اونا باشه خیلی زشته برید ببینید)

    دیگه امیدم بیشتر واسه p9 فک کنم ظاهرش بهتر از بقیه باشه
    درمورد سخت افزارم چیزی نمیگم چون تقریبا همه در یه سطحن

  2. Avatar محمدحسین

    شما بگین ال جی بهترین سخت افزار و دوربین و نمایشگر رو داره !!! ولی وقتی یه باطری ضعیف میندازه روش آیا دیگه میشه بهش گفت پرچمدار؟؟؟؟؟؟دیجی کالا لطفا درج کن

    1. Avatar حمید

      عزیز درسته ضعیفه ولی تعویض میشه من هم اس۶ دارم هم جی ۴ خدایی باتریشون مثل همن جفتشونم ضعیفن ولی باز باتری ال جی رو میشه راحت تعویض کرد ولی سامسونگو باید غیر از پول باتری ۱۰۰تومنم بدی تعویضش کنن

  3. Avatar SKM

    من خودم G4 دارم..
    واقعا گوشی الجی رو بیشتر میپسندم
    همونطور که دوستان گفتن خلاقیت الجی و تغییرات هر نسخه نسبت به قبلی خیلی بیشتر از سامسونگ هست
    با توجه به اینکه پردازنده و رم دو گوشی احتمالا یکیه فکر میکنم G5 به خاطر تفاوت هایی که داره خیلی موفقتر باشه…

  4. Avatar Kamran

    Lg5

  5. Avatar مجتبی

    من ۶ ماهه جی ۳ خریدم بعد ۳ ماه صفحه نمایش سوخت فرستادم نمایندگی درست کرد بعد یک ماه اومد دو روز بعد صفحه نمایش دوباره سوخت یک ماه بعد اومده گوشی سامسونگ هم داشتم اینقدر اذیت نکرد انصافا ولی به نظر من نه الجی نه سامسونگ فقط سونی واقعا باید با هر برند کار کنی که به حرفم برسی سونی اصالتشو بعد از دو سال هم نشون میده ولی بقیه برندها…

  6. Avatar صادق

    سلام اولا نظرهارو خوندم و خوشحالم ک همه از ال جی تعریف کردن
    من خودم جی ۳ دارم و باید بگم ک ال جی خلاقیت و نوآوری توی محصولاتش خیلی زیاده مطمئنا جی۵ عالیه سامسونگ بخاطر رابط کاربری ک داره کار باهاش خسته کننده میشه ولی جی۵ مطمئنا هم از نظر دوربین هم از نظر زیبایی هم.از نظر خلاقیت مطمئنا خارق العادس شک.نکنید اگه میشد همین الان پیش خرید میکردم تا دوم.اسفند تو دستم باشه

    1. Avatar (Ali S(asobhani99@gmail.com

      چرا خسته کنندس؟؟
      من یکساله اس۶ دارم اصلا از کار باهاش خسته نشدم!
      لطفا تجربه کنید

  7. Avatar Next is Now

    بدون شک Galaxy S7 به مانند سایر پرچمداران سامسونگ محصولی نه فقط از الجی بلکه از تمامی برندها بهتر ، زیباتر و کاربردی تر خواهد بود

  8. Avatar 1999 .the H.S

    اگه دیروز از من می پرسیدین میگفتم G5. ولی واقعا گوشیه زشتیه. عکساشو دیدم خورد تو ذوقم. من هیچ گدوم از این گوشیا رو انتخاب نمی کنم. الآن فقط میگم نوت ۵ یا آیفون ۶ اس

    1. Avatar 1999 .the H.S

      راستی اینم اضافه کنم که از ال جی انظار نداشتم قاب گوشیش رو از روی اچ تی سی کپی کنه بزاره روی گوشیش. قاب QUICKCIRCLE ال جی واقعا معرکه بود.

  9. Avatar sobhan

    طبق چیز هایی که من فهمیدم سامسونگ بیشتر دست به اصلاحات زده که میشه گفت مهمترینش اینکه برامدگی دوربین از بین رفته.در کل ظاهرش زیاد تغییر نکرده.برخلاف سامسونگ LG که در جی ۴ اصلاحاتی را نسبت جی ۳ انجام داده برای جی ۵ کلا دست به نوآوری زده
    البته از ظاهر جی ۵ عکس های زیادی به بیرون درز نکرده ولی من به شخصه از ظاهر دوربین جی ۵ اصلا خوشم نیامد.همچنین اینکه ال جی دکمه های تنظیم صدا را از پشت برداشت اصلا حرکت جالبی نبود.این تکمه ها مارک گوشی های ال جی بودند که خیلی هم شیک بود.
    در کل از نظر من جی ۵ گوشی موفق تری خواهد بود

  10. Avatar Ardalan

    به نظر من تنها برندی که توان مقابله با دیوایس های ios رو داره سامسونگه . تو گوشی s6 واقعا سری s را از اول تعریف کرد . فک کنم اولین باره که سامسونگ قبل از معرفی سری جدید گالکسی، سری قبلیش ینی s6 توان رقابت با محصولات روز بازار رو داره. ممکنه که سامسونگ چیزی جدیدی رو توی گوشی جدید رو نکنه چون الان به نو آوری نیاز نداره برای اینکه سهم به سزایی از بازار موبایل رو داره و دوباره نبض بازار رو گرفته.
    پس نظرم من با همه این مسائل s7 چون اگه سامسونگی نبود یقیقا چنین پیشرفتی توی دیوایس های اندروید نمیدیدیم.

  11. Avatar mojtaba

    با اینکه اچ تی سی عقب افتاد متاسفانه ولی خدایش عمرا باز هم اچ تی سی میخرم هیچ برندی نمیتونه منو مثل سری وان راضی نگه داره امتحان کردم نشد حالا اینا همه از پلاستیک اومدن فلز تازه خخخ

  12. Avatar Farshad

    ۱۰۰% الجی ! با این که رابط کاربری یا اینترفیس لانچر الجی زیاد چنگی به دل نمیزنه ولی از هر لحاظ دیگه ای که بخوایم حساب کنیم الجی سرتره که البته لانچر سامسونگم خیلی مال نیست و من ترجیح میدم از Google now launcher استفاده کنم.طراحی سامسونگ خسته کننده شده و من شخصا از طراحیش خوشم نمیاد و این که گوشیاش بعد از مدتی که میخرید دیگه مثل اولش روان نیست.الجی نوآوریاش خیلی خوبه و هرسال چیزای جدید و جالبی اضافه میکنه و خلاقانه تر پیش میره ولی سامسونگ کاملا تکراریه و فقط دنبال اینه که تو بنچمارک ها امتیاز بیشتری بگیره و اکثر مردم گول تبلیغات زیادش رو میخورن ، من تقریبا اکثر کسایی که دیدم سامسونگ خریدن اصلا اطلاعاتی از گوشی ندارن و صرفا بخاطر تبلیغات زیاد سامسونگ ، سامسونگ رو انتخاب میکنن ( همینایی که تا میبینن دوربین فلان گوشی ۲۰ مگاپیکسله میرن میخرن و اصلا نمیدونن که فکتور اصلیه کیفیت دوربین فقط مگاپیکسلش نیست) . الجی اگه چند تا کار مهم رو گوشیاش انجام بده بیرقیب میشه مثلا بدنشو فلزی کنه ، ضخامت گوشیاشو کم کنه، لانچرش رو کلا متحول کنه و یه چیز زیبا از نو طراحی کنه ، حسگر اثر انگشت بذاره اونم نه پشت گوشی ، اسپیکر استریو بذاره ، ضد آب کنه. بقیه چیزاشم که عالیه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه