سدان لوکس فرانسوی به تهران آمد، DS5 LS رونمایی شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طی مراسمی که دیشب در خانه‌ی DS تهران برگزار شد، شرکت آرین موتورتابان از جدیدترین مدل‌ DS رونمایی کرد. DS نام محصولات لوکس شرکت فرانسوی سیتروئن است که تاریخچه‌ کلاسیک آن به سال ۱۹۵۵ بازمی‌گردد. DS 19 نام اولین مدل DS بود که در مورد آن جالب است بدانید که تنها پس از ۱۵ دقیقه معرفی در نمایشگاه اتومبیل پاریس، ۷۴۳ درخواست خرید دریافت کرد که تا پایان همان روز، این عدد به مرز ۱۲۰۰۰ درخواست رسید.

مدل جدیدی که در مراسم دیشب رونمایی شد، DS 5LS نام دارد. LS مخفف کلمات Luxury Sedan و به معنی سدان لوکس است. مشخصات این فرانسوی لوکس از این قرار است که قلب آن، مجهز به یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خطی توربو بوده و توانایی تولید ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. D5 5LS، محور جلو محرک است و از یک جعبه دنده ۶ سرعت خودکار سود می‌جوید. این لوکس فرانسوی تنها به ۸.۸ ثانیه‌ زمان نیاز دارد که جثه‌ی ۱۴۷۵ کیلوگرمی خود را از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. قرار است که این اتومبیل به زودی، با قیمت ۱۹۲ میلیون تومان در ایران به فروش برسد.

علی‌رغم کیفیت بالای محصولات فرانسوی، اتومبیل‌هایی نظیر DS وجهه‌ی محبوبی در ایران ندارند و همیشه به باد انتقاد و گلایه‌ی مردم در شبکه‌های مجازی قرار می‌گیرند. شما نظرتان در مورد خودروهای فرانسوی نظیر DS در ایران چیست و علت این انتقادها را چه می‌دانید؟

 G05A8944-1320x754

ds5ls_architecture

ds5ls-sensual-design1

telegram_ad2_1

دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Bei

    خودروهای فرانسوی کلا بدنام هستن سیستم الکی پیچیده ای دارن و پرهزینه

  2. Bei

    موتور این ماشین برای یه سدان ضعیف هست و از نظر کارشناسای ماشین در سطح دنیا که نظراتشون تو مجلات چاپ میشه خودروهای فرانسوی کلا پر هزینه هستن و امکاناتشایانی به مشتریهاشون نمیدن این ماشین نهایت قیمتش باید ۱۰۰ میلیون باشه !!!

  3. سجاد

    سلام خدمت همه ی عزیزان مجله و اقای شاهسون
    واقعا با این مبلغ میشه اتومبیل های بهتری خرید
    نمیارزه
    واقعا نمیارزه
    تویوتا اریون,rav4 و camry و … گزینه هایی هستند که تو این مبلغ حتی اجازه نمیدند شما برای ۱ ثانیه هم به همچین خودرویی فکر کنید.
    به امید مطالب بهتر!

  4. محمدمهدی مرادی

    خودروهای فرانسوی توسط دو خودروساز ایرانی(سایپا و ایران خودرو) بدنام شده اند درحالی که خودروهای فرانسوی از با کیفیت ترین خودروها در جهان هستند و حتی رئیس جمهور فرانسه خودش یه دی اس۵ داره . بعضی از مردم به پژوهای ایران خودرو نگاه میکنند و میگن فرانسوی بی کیفیته !!! پژوهای ایران خودرو خیلی قدیمی هستند و الان هم ایرانیزاسیون و چینیزاسیون شده اند !

  5. اسماعیل

    آخه ۱۹۲ تومن بدی واسه ماشینی که فقط ۱۶۰ اسب بخار قدرتشه!!!!!با ۱۹۲تومن میشه rav4 toyota رو گرفت،واقعا دیگه داره شورش در میاد…

  6. محمد

    تا حالاحتی اسم DS به گوشم نخورده بود؛ چه برسه به این که بخوام ماشیناشو دیده باشم. و جالبه که جایی مثل “خانه DS” در تهران داریم.
    بعد خودروی لوکس با موتور ۱.۶؟ واقعا مسخرست
    قیمتش هم در خارج از ایران حتما ۱۰۰ میلیونه دارن ۱۹۰ میفروشن

  7. علی

    لوکس برای کجا؟
    ایران؟آره.هر ماشینی تو ایران بجز پراید لوکسه !
    بقیه دنیا؟ شوخیش هم قشنگ نیس :/

  8. فرزاد

    خودروی لوکس با موتور ۱.۶! خنده داره واقعاً!

  9. قلی

    دلیل این که مردم ما از ماشین های فرانسوی خوششون نمیاد این ضرب المثله که میگه:” مرغ همسایه غازه!” چون سالهاست پژو در ایران توسط ایران خودرو تولید شده, مردم فکر میکنند ماشین بدیه. اگر ایران خودرو به جای پژو سراغ فولکس واگن رفته بود دقیقا این احساس رو نسبت به ماشین های آلمانی داشتند.

  10. سالار

    از نظر من ماشین فرانسوی ماشین نیس، نمی‌دونم چرا انقدر نچسب هستن…

  11. سعید

    ارزش نداره آدم اسم luxury رو روش بزاره. انگیزه مدیران آرین موتور چیه با این ماشین آخه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما