سرانجام گوشی وان‌پلاس ۲ رسما معرفی شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

وان‌پلاس یک شرکت چینی فعال در حوزه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند است. این شرکت سال گذشته اولین گوشی هوشمند خود را روانه بازار کرده است. وان‌پلاس وان نام نخستین گوشی این شرکت چینی است که با قیمت ۲۹۹ دلار در بازار عرضه شد.

شرکت وان‌پلاس روز گذشته نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود را با نام وان‌پلاس ۲ به‌طور رسمی معرفی کرد.

سخت‌افزار قوی این محصول در کنار قیمت پایین و سیستم فروش جالب‌اش سر و صدای زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند راه انداخته بود. سیستم فروش این گوشی براساس دعوت‌نامه بود که توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به سمت خود جلب می‌کرد. این شرکت امسال هم سعی کرد تا با کمک نسل دوم این گوشی، موفقیت سال گذشته خود را در بازار گوشی‌های هوشمند تکرار کند. براین اساس از مدت‌ها پیش اخبار و شایعه‌های زیادی پیرامون گوشی هوشمند وان‌پلاس ۲ که قرار بود نسل دوم محصولات شرکت وان‌پلاس باشد، منتشر شده بود. البته این شرکت هیچ‌ کدام از اخبار منتشر شده را تا زمان رونمایی، تایید نکرد. وان‌پلاس در این مدت تنها به انتشار یک تیزر تبلیغاتی، تاریخ رونمایی از نسل جدید گوشی‌های وان‌پلاس و چند تصویر که از آن‌ها به عنوان تصاویر ثبت شده با دوربین وان‌پلاس ۲ یاد می‌شد، بسنده کرده بود.

one-plus-2

همان‌طور که گفتیم وان‌پلاس در اخبار منتشر شده تاریخ رونمایی از این گوشی هوشمند جدید را ۲۷ جولای (۵ مرداد) در جریان یک رویداد واقعیت مجازی اعلام کرده بود. خوش‌بختانه این شرکت به وعده خود عمل کرد و در تاریخ مقرر شده نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس را معرفی کرد. گوشی هوشمند وان‌پلاس ۲ به‌عنوان جانشین وان‌پلاس وان محسوب می‌شود. جنس بدنه این گوشی منیزیم و دکمه‌های کناری آن فلزی هستند که برای نخستین‌بار توسط وان‌پلاس اجرا شده و باعث بهبود در نسل جدید محصولات این شرکت می‌شود. همان‌طور که پیش از این شرکت وان‌پلاس خبر داده بود این گوشی با قیمتی کمتر از ۴۵۰ دلار عرضه شد. لازم به ذکر است که قیمت در نظر گرفته شده برای مدل ۱۶ گیگابایتی که ۳ گیگابایت رم دارد ۳۲۹ دلار و مدل ۶۴‌ گیگابایتی آن که ۴ گیگابایت رم دارد با قیمت ۳۸۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

one-plus-1

وان‌پلاس در این گوشی از چند روکش متفاوت به نام StyleSwap استفاده کرده است که جنس‌های مختلفی دارد. این روکش‌ها از چوب بامبو، کولار، آلو سیاه و چوبی متمایل به قرمز هستند و کاربران نسبت به سلیقه خود می‌توانند نوع آن را انتخاب کنند. توان پردازشی این گوشی از طریق یک چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ تامین می‌شود. وان‌پلاس در این گوشی از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره گرفته است. سایز و رزولوشن صفحه نمایش در این محصول مانند وان‌پلاس وان است و در آن از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p استفاده شده است. البته صفحه نمایش این نسل از محصولات وان‌پلاس نسبت به نسل قبل روشن‌تر با قابلیت نمایش رنگ دقیق‌تری است.

one-plus-3

وان‌پلاس در این گوشی از یک دوربین اصلی ۱۳‌ مگاپیکسلی همراه با ویژگی‌های لرزشگیر و فوکووس لیزری برخوردار است. این گوشی قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۴K را دارد و در حالت حرکت آهسته با کیفیت ۷۲۰p و ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. همچنین در این گوشی از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری‌های سلفی به‌کار رفته است. یکی از ویژگی‌هایی که پیش از این هم شایعه‌هایی در مورد آن منتشر شده بود، استفاده از سنسور اثر انگشت در وان‌پلاس ۲ است. به گفته شرکت سازنده سرعت سنسور اثر انگشت در وان‌پلاس ۲ سریع‌تر از آیفون ۶ است. یکی از ویژگی‌های این سنسور امکان ذخیره ۵ اثر انگشت در آن است. همچنین وان‌پلاس در این گوشی از یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره گرفته است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که پیش از این شایعه استفاده از آن در وان‌پلاس ۲ شنیده شده بود استفاده از USB Type-C است. این ویژگی یک استاندارد ارتباطی است که به کمک آن امکان استفاده از لوازم جانبی مانند microUSB‌ فراهم می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی باید به قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت نانو و شبکه اینترنت ۴G LTE اشاره کرد. وزن این محصول ۱۷۵ گرم و ضخامت آن ۹.۸۵ میلی‌متر است. همچنین طول این گوشی ۱۵۱.۸ میلی‌متر و عرض آن ۷۴.۹ میلی‌متر است.

one-plus-5

لازم به ذکر است که شرکت وان‌پلاس برای عرضه این محصول از سیستم فروش وان‌پلاس وان استفاده کرده است. به این معنی که تعدادی دعوت‌نامه آماده کرده و برای کاربران ارسال خواهد کرد. با این حال این شرکت وعده داده که شرایط آسان‌تری نسبت به قبل برای تهیه این گوشی فراهم خواهد کرد. دلیل این وعده وان‌پلاس تولید تعداد بیش‌تری از گوشی وان‌پلاس ۲ است. قرار است وان‌پلاس از تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد امسال) این گوشی را در برخی از بازارهای جهانی عرضه کند. همچنین به گفته این شرکت قرار است این گوشی تا پایان سال جاری میلادی در دیگر کشورها هم عرضه شود.

one-plus-4

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه