سرفیس فون تا پایان امسال عرضه نمی‌شود

۲۶ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
سرفیس فون

پس از گذشت مدتی طولانی دوباره با انتشار شایعاتی درباره‌ی سرفیس فون (Surface Phone)، نام این محصول احتمالی شرکت مایکروسافت بر سر زبان‌ها افتاده است. از مدت‌ها پیش اخبار ضد و نقیضی درباره‌ی تصمیم مایکروسافت برای ساخت یک تلفن هوشمند یا مینی تبلت شنیده می‌شد که با داشتن قابلیت تا شدن در صورت عرضه می‌توانست تبدیل به محصولی انقلابی شود. علاقمندان به گوشی‌های تاشو سال‌هاست شایعات مربوط به ساخت محصولی این‌چنینی را دنبال می‌کنند و مایکروسافت و سامسونگ همواره دو برندی بودند که هیچگاه احتمال ساختن این محصول را رد نکرده‌اند. هرچند جدیدترین شایعات از ورود این محصول مایکروسافت به بازار در سال جاری میلادی خبر می‌داد، اما آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهند که هنوز جزئیات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دیوایس برای تکمیل و عرضه‌ی آن آماده نشده‌اند. در صورت صحت این خبرها و ادامه‌ی تلاش شرکت امریکایی مایکروسافت برای عرضه‌ی این دیوایس هوشمند، به نظر می‌رسد تا پیش از سال ۲۰۱۹ میلادی نباید انتظار ورود این گوشی به بازار محصولات الکترونیک را داشته باشیم.

خبرهای غیررسمی از تلاش مایکروسافت برای طراحی و ساخت یک دیوایس جدید خبر می‌دهند. بر اساس شایعات این دیوایس جدید به احتمال زیاد یک گوشی هوشمند تاشو یا یک مینی تبلت خواهد بود.

یک منبع آگاه در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت خبری Thurrott داشته گفته مدیران شرکت مایکروسافت از کیفیت قطعات و جزئیاتی که برای ساخت سرفیس فون سفارش داده‌اند راضی نبوده و تصمیم گرفته‌اند تا رسیدن به کیفیت مورد نظر، سرعت پیش بردن این پروژه‌ی جنجالی را پایین بیاورند. هرچند این به معنی توقف پروژه نیست اما به نظر می‌رسد مایکروسافت در مسیر پیش‌برد این پروژه چند قدم به عقب برگشته است. اما خبرهای درز کرده از مایکروسافت نشان می‌دهند که هنوز می‌توان به عرضه‌ی سرفیس فون در آینده‌ی نه‌چندان دور امیدوار بود و حداقل مایکروسافت در حال حاضر تصمیم به لغو کردن کامل این پروژه نگرفته است. این شایعات امیدوار کننده می‌توانند برای هزاران نفری که با امضای یک تقاضا و انتشار آن در سایت‌های مختلف از مایکروسافت خواسته‌اند تا یک گوشی هوشمند تولید کند خبری خوب محسوب شود.

بر اساس اخبار مختلف و شایعاتی که طی چند سال گذشته منتشر شده به نظر می‌رسد مایکروسافت به صورت جدی ساخت یک دیوایس در ابعاد تلفن هوشمند یا مینی تبلت و با استفاده از قطعات سخت‌افزاری که در این‌گونه دیوایس‌ها به کار می‌روند را دنبال می‌کند. هرچند شنیده شده مایکروسافت قصد دارد برای این دیوایس یک رده‌ی سخت‌افزاری جدید (رده‌ای بالاتر از قطعات فعلی دیوایس‌های همراه و پایین‌تر از کامپیوترهای شخصی) معرفی کند. به احتمال زیاد این محصول با قابلیت تا شدن طراحی شده و می‌تواند تبدیل به دیوایسی انقلابی در صنعت گوشی‌های هوشمند شود. هرچند در اخبار غیررسمی منتشر شده با نام سرفیس فون از این محصول یاد می‌شود، اما ممکن است مایکروسافت آن را با نام تجاری دیگری معرفی کند. اتفاقی که مشابه آن را در ساعت هوشمند ساخت شرکت اپل هم شاهد بودیم و ساعتی که مدت‌ها در اخبار غیر رسمی با عنوان آی‌واچ شناخته می‌شد، با نام رسمی اپل واچ به بازار آمد.

در صورت عرضه‌ی رسمی سرفیس فون به نظر می‌رسد مایکروسافت بالاخره وعده‌ی خود را عملی کرده و این دیوایس را با سیستم عامل موبایلی اندرومدا (Andromeda OS) ارائه کند. گفته می‌شود این سیستم عامل نسخه‌ای سبک و ماژولار از ویندوز ۱۰ است که می‌تواند خود را با انواع سخت‌افزار به کار رفته در دیوایس‌های مختلف هماهنگ کند. اخبار غیر رسمی از عرضه‌ی این سیستم عامل همزمان با ورود سرفیس فون به بازار در سال ۲۰۱۹ میلادی خبر می‌دهند. شاید با توجه به آنچه که در آخرین تلاش‌های شرکت مایکروسافت در زمینه طراحی و ساخت تلفن همراه هوشمند اتفاق افتاد، نباید از وسواس این غول فناوری در ساخت و تاخیر در عرضه‌‌ی سرفیس فون تعجب کنیم. محصولی که قرار است ترکیبی از تلفن همراه هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ باشد. با وجود تمام اخبار غیررسمی و شایعات گوناگون، چیزی که به وضوح مشخص است تلاش شرکت مایکروسافت برای طراحی و ساخت یک دیوایس کاملا جدید است. دیوایسی که برای فهمیدن جزئیات آن راهی جز صبر کردن وجود ندارد.

منبع: Tech Radar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه