اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر سایت Quora به سرقت رفت

۱۳ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سایت Quora

مدیران سایت Quora می‌گویند در هفته گذشته به سیستم‌های این سایت نفوذ شده و افراد هکر موفق به سرقت اطلاعات حدود ۱۰۰ میلیون کاربر شده‌اند. این اطلاعات شامل نام کاربری، آدرس ایمیل و نسخه‌ی رمزگذاری شده از رمز عبور آن‌ها بوده است. اگر کاربر اطلاعات مربوط به اکانت شبکه‌های اجتماعی خود در این سایت وارد کرده باشد، مانند مخاطبین یا اطلاعات مربوط به محل سکونت، احتمالا این موارد هم به سرقت رفته است.

سرقت اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر عدد کمی نیست و بخش زیادی از کاربران این سایت را در بر می‌گیرد.

در ضمن برخی از اطلاعات خصوصی مانند درخواست‌های خصوصی مربوط به پاسخ و پیام‌های شخصی هم احتمالا در بین این اطلاعات هک شده است. مدیرعامل این کمپانی در یک پست در وبلاگ این سایت نوشته که بخش زیادی از محتوای موجود در این سایت عمومی بوده و فقط بخش اندکی از آن خصوصی محسوب می‌شده، با این وجود به خطر افتادن همین اطلاعات خصوصی اندک هم موضوع جدی‌ای محسوب می‌شود. سایت Quora به کاربرانی که تحت تاثیر این نفوذ قرار گرفته‌اند، ایمیلی ارسال کرده است.

سایت Quora می‌گوید نهادهای قانونی را مطلع کرده و با استخدام یک شرکت امنیتی در حال بررسی این موضوع هستند. در حال حاضر هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه‌ی این نفوذ منتشر نشده فقط طبق گفته‌ی مدیران این سایت، هکرها موفق به نفوذ یکی از سیستم‌ها شده‌اند و این حمله در روز جمعه کشف شده است.

سرقت اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر عدد کمی نیست و بخش زیادی از کاربران این سایت را در بر می‌گیرد. طبق اطلاعاتی که در سایت ۲۰۱۵ منتشر شده، به‌صورت ماهیانه حدود ۲۰۰ میلیون کاربر منحصر به‌فرد به این سایت سر می‌زنند که بخش عمده‌ای از آن‌ها از طریق موتورهای جستجو به این سایت هدایت می‌شوند.

در چند سال گذشته، با بزرگ‌تر شدن پایگاه داده سایت‌های مختلف، نفوذ به آن‌ها به یک خبر تکراری بدل شده است. همین هفته گذشته، هتل‌های زنجیره‌ای «مرییات» (Marriot) اعلام کرد که اطلاعات مربوط به ۵۰۰ میلیون مهمان به سرقت رفته و در ماه سپتامبر، یک هکر به اطلاعات حدود ۲۹ میلیون کاربر فیسبوک دسترسی پیدا کرد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه