سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری اینتل برای ساخت اتومبیل خودران

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل شرکت اینتل در جریان نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس به این موضوع اشاره کرد که این شرکت روی ساخت اتومبیل خودران ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد چنین محصولی را تا دو سال دیگر راهی بازار کند. رقم این سرمایه‌گذاری آن‌قدر بالا است که به خوبی انگیزه‌ی اینتل برای ساخت چنین محصولی را نشان می‌دهد و احتمال می‌رود که این شرکت در آینده نقش پررنگی در ساخت اتومبیل‌های خودران داشته باشد.

شرکت Intel در حوزه‌ی ساخت اتومبیل خودران ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد.

البته شاید این موضوع به معنای آن نباشد که اینتل خودش اتومبیل تولید خواهد کرد. احتمالا این شرکت روی تکنولوژی‌های مربوط به اتومبیل‌های خودران کار می‌کند و قسمت هوش مصنوعی و نرم افزاری این اتومبیل‌ها را به دست می‌گیرد.

مدیرعامل اینتل گفته که سرمایه‌گذاری در این حوزه باعث پیشرفت آن خواهد شد و می‌شود محصولاتی ایمن‌تر و هوشمند‌تر ساخت. شرکت اینتل در حال حاضر روی سیستم خودران اتومبیل‌هایی که شرکت BMW می‌سازد کار می‌کند و به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۱ مدل قابل استفاده‌ی این ماشین‌های خودران راهی بازار می‌شوند.

اتومبیل‌های خودران آینده‌ی صنعت خودروسازی دنیا به حساب می‌آیند و در حال حاضر شرکت‌ گوگل و سایر شرکت‌ها در حال تولید چنین خودروهایی هستند. البته هوش مصنوعی به کار رفته در آن‌ها هنوز به مرحله‌ای نرسیده که بتوان چنین محصولاتی را راهی بازار کرد. به همین دلیل شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند روی این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه