سرنوشت تلگرام در ایران چه می‌شود؟

۳۱ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به‌روزرسانی:

پاول دوروف مدیرعامل تلگرام در توییتر خبر منتشر شده درباره انتقال سرورهای تلگرام به ایران را رد کرد.

 

اصل خبر:

چند ساعت پیش خبرگزاری‌های مختلف به نقل از خبرگزاری فارس به این موضوع اشاره کردند که نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر انتقال سرورهای تلگرام به ایران را تایید کرده است. در این خبر به نقل از جهانگرد گفته شده بود که:« تلگرام انتقال سرور به ایران را پذیرفته و با مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شبکه‌های بین‌المللی که می‌خواهند در ایران کار کنند، باید سرورشان را به ایران بیاورند و برای این کار به آنها مهلت می‌دهیم.»

این خبر سر و صدای زیادی به راه انداخته بود. چرا که در گذشته هم چنین صحبتی شده بود؛ اما مسئولان تلگرام آن را رد کردند. با این حال بعید نبود که در چند ماه گذشته اتفاقی افتاده باشد که نظر تلگرام درباره انتقال سرورهایش به ایران را تغییر داده باشد. در حالی که گمانه‌ زنی‌ها درباره موضوع تلگرام و ادامه فعالیت این برنامه پیام‌رسان در ایران بیشتر می‌شد، خبرگزاری ایسنا خبر منتشر شده را رد کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده در خبرگزاری ایسنا نصرالله جهانگرد در حاشیه بازدید از الکامپ ۹۶ درباره شایعه انتقال سرورهای تلگرام به ایران گفت:« شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده که ارائه‌دهندگان خدمات خارجی باید به خود کشور منتقل شوند. بر همین اساس ما مذاکره‌ای با شرکت‌های خارجی انجام می‌دهیم که به ایران بیایند.» او در ادامه گفت:«بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی از تلگرام درخواست کردیم که سرورهایش را به داخل منتقل کند. بنابراین افرادی که مذاکره می‌کنند باید نتیجه آن را اعلام کنند.»

البته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  به این موضوع هم اشاره کرد که این مذاکره با مسئولان تلگرام آغاز شده و امیدوار است که بتوان از آن نتیجه گرفت.

منبع: ISNAFARS

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar شهاب

    البته تلگرام هم روابطه دوستانه ای با مسئولانه ما داره و از جهتی هم به هیچ عنوان حاضر نمیشه بزرگترین بازار مصرفشو از دست بده، بعید هم نیست که واقعا قبول کرده باشه و بخاطر حفظ کاربرا اینطور بگه که نه ما همچین کاری نمیکنیم. همین الان هم شک و شبهه های زیادی مبنی بر وجود بک دور تلگرام هست. نمیشه تاییدشون کرد ولی نمیشه ردشونم کرد. در کل زیاد قابل اطمینان نیست

  2. Avatar شهاب

    ما که اصلا دیکتاتوری نیستیم، اصلا ولی این کارا مخصوص این قبیل حکومتا هست، یک جمهوری هیچ وقت نباید همچین کاری بکنه، اگه هنوز دم از جمهوری و دموکراسی و وجود آزادی میزنیم

  3. Avatar سامان

    فیلترش کنین فقط یه واتس کافیه ادمه تلگرام حریم شخصی اصلا نداری

  4. Avatar شاهین

    همون بهتر فیلترش کنن این همه جرمو انگار بعضیو نمی بینن باس حتمن تق تق بگه من اومدم خونتون تا تکونی به خودشون بدن

  5. Avatar G3

    پاول

  6. Avatar G3

    درود به پافلو

  7. Avatar ShahabGT

    دنبال بهانه میگردن فیلترش کنن فعلا بهانه خوبی پیدا نکردن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه