سری جدید تلویزیون‌های شارپ ۸K هستند

۱۲ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر اخیرا تلویزیون جدیدی تهیه کرده باشید، احتمالا سراغ تلویزیونی رفته‌اید که صفحه نمایش آن وضوح تصویر ۴K دارد. بگذارید این خبر را به شما بدهیم که به زودی تلویزیون ۴K شما هم قدیمی محسوب می‌شود، چون تلویزیون‌های ۸K قرار است وارد بازار شوند. شرکت شارپ از تلویزیون ۸K خود در نمایشگاه IFA 2017 رونمایی کرده است. وضوح تصویر این تلویزیون هفتاد اینچی، ۱۶ برابر تلویزیون Full HD یا همان ۱۰۸۰p شماست.

شارپ نگفته است که تلویزیون‌های ۸K این شرکت چه قیمتی خواهند داشت.

شرکت شارپ ادعا کرده کیفیت تلویزیون جدیدش آن‌قدر زیاد است که جزییات نمایش داده شده در آن از چشم واقعی هم بیشتر هستند. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که آن همه پیکسل بیشتر روی تلویزیون ۸K شارپ به کار کسی نمی‌آید. این مقدار پیکسل روی یک صفحه نمایشی که قرار است از فاصله‌ی دور به آن نگاه کنید، به چشم نمی‌آید و بیشتر به درد مانیتور می‌خورد که قرار است نزدیک آن بنشینید.

البته قضیه‌ی HDR کاملا فرق می‌کند و بهتر است که اگر تلویزیون جدید می‌خرید، مطمئن شوید که حتما این تکنولوژی را دارد. تلویزیون جدید شارپ از هر دو تکنولوژی Dolby Vision HDR و BDA-HDR پشتیبانی می‌کند.

مشکل دیگر، نبود محتوای ۸K است. تنها شبکه‌ای که در حال حاضر محتوای ۸K تولید می‌کند، شبکه‌ی ملی NHK ژاپن است که به صورت ماهواره‌ای و ۸K پخش می‌شود.

شارپ نگفته است که تلویزیون‌های ۸K این شرکت چه قیمتی خواهند داشت. این شرکت اخیرا یک تلویزیون ۸۵ اینچی ۸K را در ژاپن عرضه کرده بود که بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشت.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar جاسم

    شارپ تا خراب نشده خوبه ولی وقتی خراب شد نمایندگی هم تحویلت نمی گیره میگه قطعه اش نیست- اوراقی کیلویی ۱۰۰۰تومن بفروش راحت شو

  2. Avatar mehdi

    تکنولوژی ژاپن رو تو رو خدا کانالهای تلوزیونی ژاپن داره ۸K میشه اما کشور ما چی هنوز اکثر کانالها به صورت SD دارند برنامه پخش می کنند هنوز تلوزیون های ۴K تو ایران جا نیافتاده توی ژاپن تا چند وقت دیگه همه مردم از این تلوزیون های ۸K استفاده می کنند جایگاه ژاپن کجا توی تکنولوژی ایران کجا تو تکنولوژی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه