با سری ۲۰۱۶ تلویزیون‌های سامسونگ بیشتر آشنا شوید

۴ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

کیفیت تصویر، مهم‌ترین اولویت برای هر خریدار تلویزیون است. این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که حتی قیمت را به رده دوم اولویت‌ها می‌فرستد. در این زمینه معمولا مردم به تعداد پیکسل‌های تلویزیون‌ها توجه می‌کنند، اما امروزه شاخص‌های دیگری نیز برای افزایش کیفیت تصویر، باید مورد توجه قرار گیرند.

سامسونگ در تلویزیون‌های SUHD 2016 خود برای افزایش کیفیت تصویر، هشت میلیون پیکسل صفحه نمایش را با سه فناوری ذرات کوانتومی (Quantum Dot) با سیستم تولید رنگ ۱۰ بیتی، دامنه دینامیکی بالا (HDR) و پنل فوق مشکی (Ultra Black Panel) همراه کرده است تا به سطح بالایی از کیفیت دست یابد.

تولید رنگ در تلویزیون‌های SUHD به لطف ذرات بسیار ریز کوانتوم دات اتفاق می‌افتد، البته این تنها ویژگی ذرات کوانتوم دات نیست و این لایه کارهای بیشتری نیز انجام می‌دهد. یکی از این کارها ایجاد درخشندگی بیشتر است، برخلاف سایر تلویزیون‌های موجود در بازار، خبری از فسفر زرد در SUHDهای سامسونگ نیست و این تلویزیون‌ها برای ایجاد درخشندگی از همان ذرات ریز کوانتوم دات استفاده می‌کنند.

 سیستم ۱۰ بیتی در کنار ذرات کوانتومی ترکیب برنده را به وجود می‌آورد. هرکدام از سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی می‌توانند ۱۰۲۴ رنگ دیگر تولید کنند که با یک حساب ساده به این نتیجه می‌رسیم که SUHdهای سال ۲۰۱۶ سامسونگ بیش از یک میلیارد رنگ تولید می‌کنند. این سمفونی رنگی میلیاردی در کنار میزان روشنایی و درخشندگی ۲.۵ برابری تصویر به نسبت سایر تلویزیون‌ها باعث می‌شود به جای دیدن تصاویر در آنها زندگی و لحظه‌ها را بیش از هر زمان دیگری حس کنید.

SAMSUNG-SUHD-2016-2

در حال حاضر فناوری‌هایی مشابه کوانتوم دات در بازار وجود دارد که ویژگی‌های شبیه به آن دارند، البته با این تفاوت که تمام فناوری‌های دیگر موجود در بازار برای محیط زیست خطرناک هستند و به آن آسیب می‌رسانند چرا که در آن‌ها از ماده سمی کادمیوم استفاده شده که هم برای طبیعت و هم برای انسان خطرناک است. محققان سامسونگ در کوانتوم دات از ترکیب خاص و منحصر‌به‌فردی استفاده کرده‌اند که عاری از هرگونه ماده سمی کادمیوم است. این ترکیب خاص هیچ‌گونه خطری برای طبیعت و کاربران ندارد.

تفکیک رنگ‌های مشابه در تلویزیون‌های SUHD سال ۲۰۱۶ سامسونگ بیش از هر زمان دیگری دقیق شده. این تفکیک دقیق به خاطر استفاده از فناوری دامنه دینامیکی بالا (HDR) در این تلویزیون‌هاست. روشنایی صفحه نمایش در صنعت تلویزیون‌ها با واحد nit سنجیده می‌شود، در تلویزیون‌های SUHD سامسونگ به لطف فناوری HDR این عدد به بیشترین میزان خود یعنی ۱۰۰۰ نیت رسیده. این فناوری تفکیک بهتر رنگ‌های تیره را در نواحی تاریک و رنگ‌های روشن را در نواحی پرنور سبب می‌شود. فناوری HDR با الگو برداری از میزان روشنایی که چشم انسان قادر به دیدن آن است وارد دنیای تلویزیون‌های سامسونگ شده تا تفکیک‌پذیری رنگ‌ها و تصاویر باکیفیت بیش از هر زمان دیگری چشمان شما را نوازش کنند.

ضمانت تصاویر باکیفیت برعهده فناوری‌های ذرات کوانتومی و دامنه دینامیکی بالاست و افزایش کاربردپذیری و تجربه بصری بهتر برای کاربر در اثر استفاده از فناوری پنل فوق مشکی به وجود می‌آید. سامسونگ با الهام گرفتن از الگوی چشم پروانه، پنلی فوق مشکی طراحی کرده که نور با برخورد به آن به‌جای منعکس شدن در چشم کاربر، توسط پنل جذب یا منحرف می‌شود و کاربر هیچ‌گونه مشکلی با نورهای محیطی در هنگام دیدن تلویزیون نخواهد داشت. به این ترتیب نه‌تنها تصاویر با رنگ‌های زنده‌تر و باکیفیت‌تری می‌بینید، بلکه هنگام تماشای تلویزیون در خانه دیگر نیازی به تاریک کردن محیط نیست چرا که نور محیطی هیچ‌گونه خللی در حظ بصری شما وارد نمی‌کند.

‌‌‌‌

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar حبیب

    من اپلیم ولی از تلوزیون های سامسونگ استفاده میکنم و خیلی هم دوسشون دارم ولی نمی دونم چرا تلوزیون سامسونگ در سطح دنیا فروش خوبی ندارن طوری که تا جای که من تحقیق کردم جز ۱۰ شرکت پر فروش لوازم خانگی ام نبود.یعنی چون تو ایرانیم از محصولات شرکت های دیگه خبر نداریم؟

    1. Avatar عباس نیا

      دوست گرامی، به نظر بنده که برای خرید یک مدل لاین آپ از این تلویزیونها ۱۰ ماه تحقیق و بررسی کرده ام،و بر مبنای همان داشته های فکری ،در اولین ماه عرضه اش در ایران اقدام به خرید کرده ام؛تحقیقات شما کافی نبوده است!یعنی برخلاف نظر شما ، سامسونگ نه تنها در رتبه اول فروش تلویزیون در جهان قرار دارد،بلکه ۱۰ سال متوالی است که توانسته این رتبه اول را حفظ کند!
      و پر واضح است که زیستن در ایران دلیل بر این نیست که از شرکتهای دیگر بی خبر باشیم! امروزه به لطف دهکده جهانی ارتباطات فقط مردم کره شمالی محق هستند که بگویند از شرکتهای دیگه خبر نداریم!شما اگر ریفرنس تحقیقاتتان را از اینترنت فقط و فقط همین وب سایت( دیجی کالا) هم قرار داده بودید،دیگر به شوخی هم نمی فرمودید که: ” نمی دونم چرا تلوزیون سامسونگ در سطح دنیا فروش خوبی ندارن طوری که تا جای که من تحقیق کردم جز ۱۰ شرکت پر فروش لوازم خانگی ام نبود!”

  2. Avatar Next is Now

    این یه شاهکار به تمام معناست …

  3. Avatar حمید

    اینها هم ویژگی منفجر شدن دارند یا نه؟!!!

    1. Avatar عباس نیا

      سعی نکنید مبلغ رایگان دیدگاه امریکائی ها باشید! مبلغان کمپانی اپل مدتها بود که از افت فروش و محبوبیت آیفون در خاک خودشان و کسب رتبه پائین تر آیفون۶ نسبت به گلکسی S7 و نوت۵ سامسونگ متحیر و به فکر چاره بودند! لذا سعی کردند بجای هزینه کردن تبلیغات سنگین روی آیفون۷ ، بیشتر برروی شکست پروژه نوت۷ سامسونگ تمرکز کنند! چراکه میزان استقبال مردم امریکا از پیش فروش نوت۷ از همه دنیا بالاتر بود!! پس شما هم بجای متلک پرانی در خصوص علت شادمانی کمپانی اپل،بروید تحقیق کنید که آیا مقاله فوق رپرتاژ تبلیغاتی سامسونگ است،یا اینکه ارائه اطلاعات بسیاردیرهنگام دیجی کالا از محصولی است که سازنده اش ۱۰ سال متوالی است که رتبه برترین سازنده تلویزیون”دنیا” را کسب میکند؟!بروید تحقیق کنید فرق کوانتوم دات سامسونگ با کوانتوم دات سونی در چیست؟ آیا تکنولوژی حذف عنصر کادمیوم در ساخت این پنل ها در انحصار کدام شرکت است؟همان عنصر مضر در اکوسیستم بشری که استفاده از آن در سال ۲۰۱۸ برای کلیه شرکت ها توسط سازمان ملل ممنوع خواهد شد.ولی سامسونگ تنها شرکتی است که به این مهم قبل از ۲۰۱۸ اهتمام ورزیده است…بنده مبلغ رایگان سامسونگ نیستم ولی از این محصول برتر تکنولوژی جهان(تلویزیون کوانتوم دات۲۰۱۶ سامسونگ) که یکی از مزایایش(صرف نظر از جلوه های بصری بی نظیرش) تجهیز به مفهوم جدید اینترنت اشیاء ( IoT )است؛در منزل خود استفاده میکنم و به جنابعالی اطمینان میدهم که منفجر نخواهد شد!من کاری به اعلام رسمی ضمانت ۱۰ ساله پنل این محصول توسط سامسونگ ندارم،چون محصول مورد استفاده قبلی ام از سری ۲۰۰۹ سامسونگ بود که کیفیت بصری اش از روز اول تا قبل از جایگزینی اش با این محصول،به هیچ وجه دچار نقصان نشد و هنوز هم همان وضوح FHD روز اول را به نمایش میگذارد! دوست عزیز،بنده نیمی از اعتقادی که به عدم انفجار گوشی Glaxy S7 edge مورد استفاده در منزلم دارم را، به گوشی آیفون ۶S Plus موجود در دست پسرم ندارم!…دیگر شنیدن متلک کلیشه نخ نمای امریکائی ها خنده ای بر لبان ایرانی ها نخواهد نشاند!

  4. Avatar reza

    ظاهراً این تلویزیون های سامسونگ شده مثل تلفن های پاناسونیک، با فروش همینا و البته تبلیغات فریبنده افراد کم سواد و ظاهربین رو هدف قرار داده، و خودشو سرپا نگه داشته…
    سونی داره روی ۸K کار میکنه تا به لطفشون مردم دنیا المپیک ۲۰۲۰ رو بااین فناوری ها تماشا کنن، نه اینکه بدون تست و آزمایش گوشی بده و مردم رو منفجر کنه!
    شخصاً بین کمپانی های کره ای، شرکت با اصالتLG رو ترجیح میدم حالا چه تلویزیون باشه چه موبایل…

    1. Avatar عباس نیا

      دوست باسواد و واقع بین عزیز! ضرب المثلی هست که میگه تا انسان از زبانش استفاده نکرده،میزان عقل و دانش و هنرش هم نهفته باقی مانده است! مفهوم اظهار فضل جنابعالی در کم سواد و ظاهربین خواندن انسانهائی که برخلاف شما فکر میکنند،هرچه که هست،قطعا فنی،مستند و مدلل نیست!! البته ارتباط دادن تلفن های پاناسونیک با تلویزیونهای سامسونگ چه چیزی را اثبات میکند،برعهده شماست! اما از بابت اظهار نظر اخباری شما مبنی بر کارکردن سونی روی ۸K ممنون و شرمنده سواد و اطلاعات به روز شما شدیم و فهمیدیم که رزولوشنی بنام ۸K هم اختراع شده و قبل از سونی، به فکر هیچ کارشناس و متفکر حوزه پردازش تصویر هم نرسیده که بالاتر از ۴K هم میشود رفت!! ولی متوجه نشدم که جنابعالی انشاءالله قصددارید المپیک ۲۰۲۰ رو با تلویزیونهای سونی ببینید یا ال جی؟! البته با استدلال ترسناک و نگران کننده شما(و البته حربه تبلیغاتی برخی رقبای غیرظاهربین سامسونگ!) باید نگران تهدید جدی نسل بشریتی باشیم که بیشترین گوشی های مورد استفاده آنها از برند سامسونگ است و به لطف سامسونگ دیگر باید گروههایی مثل داعش و القاعده اعلام بازنشستگی کنند!! دوست عزیز شما(با الگوگیری از همان رقبای باسواد و واقع بین سامسونگ) اگر “استثناء” نوت۷ را” قاعده” میکنی،چرا در مورد گلکسی S7 edge سامسونگ و رکورد موفقیتهایش در کیفیت و کارائی و محبوبیت و پذیرش اول جهانی اش سکوت را برمی گزینید؟!
      هروقت توانستید این تناقض و پارادوکس در حمله طنزپردازانه، و سکوت محض ، در مقابل ۲ گوشی موبایل سامسونگ بعنوان رقیب اصلی آیفون ( که فاصله فاحشی در رده بندی جهانی با موبایل های سونی و ال جی دارند)پاسخ دهید؛ آن وقت رجوعی به همین رسانه خوب دیجی کالا مگ بفرمائید و پیشینه تاریخی و عملکرد دو شرکت رقیب کره ای را مطالعه کنید تا هم به سطح سواد و عمیق بینی خود بیافزائید و هم در معیارهای غیرظاهربین و سرشار از سواد” اصالت باوری LG ” تجدید نظر نمائید!

      1. Avatar دانيال

        جناب عباس نیا با یه سرچ کوتاه میتونید متوجه بشید که الجی در حال کار برروی ۱۶K هست و جسته گریخته از ۳۲K هم در تکنولوژی صحبت شده…

  5. Avatar رامین

    سامسونگ بر قله کیفیت تصویر در زمینه lcd نشسته من همه تلویزیون ها ی lcd رو تست کردند سامسونگ یه سر و گردن از رقبا بالاتره مخصوصا سری ۲۰۱۶ ssuhdکه غوغاست.اما وقتی از lcd ها خارج بشیم میرسیم ب oled ها که کیفیت تصویره بی نظیری دارند و فعلا تنها کمپانی که به صورت انبوه انها رو تولید میکند LGهست امیدوارم با کاهش قیمت oledو ورود دیگر شرکت ها تلویزیون های oledفراگیر بشن

    1. Avatar عباس نیا

      دوست گرامی ام قطعا مستحضرید که علت کنار گذاشته شدن تولید انبوه پنل تلویزیون OLED توسط سامسونگ،نقایص مرتفع نشده کنونی این پنل ها است.و حتما از این خبر نیز اطلاع دارید که پروژه اصلی سامسونگ در مورد پنلهای مذکور،تلفیق تکنولوژی کوانتوم دات و OLED رفع نقص شده ای است که احتمالا با عنوان QOLED به بهره برداری و تولید انبوه خواهد رسید.البته در مورد قله نشینی LG بر تکنولوژی OLED با شما موافق نیستم،بدین دلیل که بیشترین پنل تصویری OLED دنیا (مورد استفاده در گوشی های موبایل) توسط سامسونگ تولید و عرضه میشود و شرکتهای نامدار دیگری چون رقیب اصلی سامسونگ(اپل) نیز برای استفاده در گوشی هایی که با این تکنولوژی صفحه نمایش عرضه خواهند کرد،به سراغ عقد قرارداد با سامسونگ آمده اند.و قطعا این را هم میدانید که ابداع و انحصار تکنولوژی آمولد یا Super AOLED گوشی های موبایل دراختیار سامسونگ است.لذا علل توقف موقتی سامسونگ در عرضه تلویزیونهای مجهز به پنل OLED دلایل رقابتی تجاری نداشته و با اخبار جسته گریخته و طبقه بندی نشده ای که هر از چندگاهی بگوش میرسد،سیر پژوهش ها و نتایج آزمایشگاهی کسب شده این پروژه( QOLED ) تقریبا نهائی شده و اگر فاجعه نوت۷ رخ نمی داد،قطعا زمان در خط تولید انبوه قرار گرفتن آنها نیز فراتر از ۲۰۱۸ نمی رفت.و البته بنده هم چون شما منتظرم این اتفاق سریعتر رخ دهد و با خاتمه یکه تازی موقتی LG قیمتهای بالای مصرف کننده محصول نیز شکسته شود!

  6. Avatar محمد

    سلام، ممنون از اطلاعات خوبتون اگه میشه سری suhd های سامسونگ را باهم مقایسه کنید منظور سری (js,ks ) و چرا از مدلهای رده بالا آنهاکه صفحه تخت هستن وارد ایران نمیشودمثلا ks9000
    و چرا چرا چرا چرا نقد و بررسی tv ها در دی جی کالا انجام نمیشودتاانتخاب و خرید راحتر باشد با تشکر

  7. Avatar دانيال

    با سلام

    اگر اشتباه نکنم ویژگی پنل فوق مشکی قبلا هم استفاده شده و جدید نیست…
    کوانتوم دات هم خیلی وقته که توسط دیگر سازندگان استفاده شده و عملا HDR نه چندان جدید میشه ویژگی متمایز کننده این تلویزیون…
    فقط امیدواریم منفجر نشه این یکی و گرنه با توجه به ابعادش خونه زندگی برامون نمیمونه…

    1. Avatar عباس نیا

      دوست عزیز عباراتی چون پنل فوق مشکی و کوانتوم دات اختراع شرکت سامسونگ نیست. همانطور که ابداع اولیه و اختراع سونی و ال جی هم نیستند.ولی مراجع علمی و فنی مشخصی در دنیا وجود دارند که همه این محصولات را مورد بررسی موشکافانه و دقیق قرار میدهند و کاری هم به این ندارند که تبلیغات کدام شرکت در این زمینه ها پررنگ تر است.خروجی تست این مراجع صرفا با عدد و رقم سرو کار دارد،و نه میزان استقبال و اقبال مردم مناطق مختلف دنیا! البته این وظیفه دوستان محقق و باسواد دیجی کالا مگ است که با بررسی و ترجمه نتایج آنالیزهای انجام شده بر روی تلویزیونهای مدعی این عرصه ، بصورت مستند و مدلل به استحضار دوستان طنزپردازی مثل شما برسانند که: کسب متوالی ۱۰ ساله رتبه نخست سازندگان تلویزیون جهان،بخاطر کدام دلایل و پارامترها بوده است! مطمئن باشید اگر معیار این گزینش ها و رتبه بندی ها ، هزینه تبلیغاتی بالا بود،قطعا سونی در این زمینه سامسونگ را پشت سر گذاشته بود!…و به اعتقاد بنده این انتقاد کم کاری در این حوزه مهم به دیجی کالا مگ ، هم وارد است که: میتوانست نتایج بدست آمده آنالیزهای علمی و فنی مراجع معتبر صاحب صلاحیت و شناخته شده(ریفرنس های رسمی) جهانی را که حاصل کنار هم قرار دادن عملکرد واقعی محصولات برندهای مدعی پارامترهائی از جمله پنل اولترا بلاک و کوانتوم دات و HDR1000 و سایر مفاهیم مهم ( بقول دوستمان نه چندان جدید!!)؛ بوده است برجسته ننموده و صرفا به بیان مفاهیم بسیار کلی(مانند مقاله فوق)اکتفا نموده است.

      1. Avatar Dr.bijan

        بسیار عالی بود.ممنون از اطلاعاتتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه