سقف تولید تسلا مدل ۳ به یک قدمی خواسته‌ی ایلان ماسک رسید

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تسلا مدل 3

بعد از ماه‌ها تلاش، شرکت خودروسازی تسلا سرانجام موفق شد تا سقف تیراژ تولید تسلا مدل ۳ را در هفته بزند. به گزارش techcrunch تسلا توانسته حدود ۵ هزار دستگاه تسلا مدل ۳ را در هفته تولید کند.

پیش از این درمورد هدف تسلا صحبت کردیم؛ از این که تسلا اعلام کرده بود که می‌خواهد تیراژ تولیدی تسلا مدل ۳ را به ۵ هزار دستگاه در هفته برساند. این آرزو برای ایلان ماسک و این خودروساز آمریکایی کمی دست‌نیافتنی شده بود و به دلایلی برآورده نمی‌شد؛ به طوری که در حوالی آبان‌ماه پارسال (اکتبر ۲۰۱۷) تسلا اعلام کرد در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۷ تنها ۲۶۰ دستگاه تسلا مدل ۳ تولید کرده و از این تعداد تنها ۲۲۰ خودرو را به مشتریان تحویل داده است. این شرایط باعث شد تا تسلا به چالش کشیده شود. با این حال این خودروساز مشهور کم نیاورد و نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا سرانجام به سقف تیراژ تعیین شده برای مدل ۳ برسد.

ایلان ماسک به تازگی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که تیم تسلا موفق شده در ۷ روز ۷۰۰۰ خودرو تولید کند. در این توییت مشخص نشده که از این تیراژ اعلام شده، سهم مربوط به مدل‌های مختلف نظیر تسلا مدل ۳، مدل X و مدل S چقدر است. هم‌چنین رویترز گزارشی از گفت‌وگو با دو کارمند تسلا منتشر کرده که همین خبر را تایید کرده‌اند. با این وجود به نظر می‌رسد که تسلا به هدف خود از سقف تولید تسلا مدل ۳ بسیار نزدیک شده است. با رشدی که این خودروساز مشهور درپیش گرفته، دور از انتظار نیست تا قبل از سال ۲۰۲۰ شاهد فراگیر شدن اتومبیل‌های الکتریکی در جاده‌های خیلی از کشورها باشیم؛ چراکه کمپانی‌هایی نظیر بنز، ب‌ام‌و، فولکس، پورشه و فیات به تکاپو افتاده‌اند تا عرصه را برای تسلا تنگ‌تر کنند. با ورود خودروسازهای بزرگ می‌توانیم شاهد ورق خوردن فصل جدیدی در صنعت خودروسازی قرن بیست و یکم باشیم.

منبع: TechCrunch

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه