سقف خورشیدی تسلا معرفی شد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

شرکت تسلا تنها خودروی الکتریکی نمی‌سازد؛ این شرکت در زمینه‌ی استفاده از انرژی خورشیدی و تولید باتری‌ها و پنل‌های خورشیدی هم بسیار فعال است و به همین دلیل روز گذشته از نسل جدید باتری‌ها و پنل‌های خورشیدی رونمایی کرد. باتری جدید این شرکت که Powerwall 2 نام دارد، برای استفاده در خانه‌ها طراحی شده و در کنار پنل‌های خورشیدی جدید نقش سقف خانه را ایفا می‌کنند. با این پنل‌ها به راحتی می‌توان انرژی مورد نیاز یک خانه را تامین کرد.

در این روش سقف خانه‌ها از متریال‌های شیشه مانندی تشکیل می‌شوند که سلول‌های خورشیدی را در خودشان قرار داده‌اند. این باتری‌ها ظاهر جذابی هم دارند و خانه‌‌ها را زیبا می‌کنند. در حالت عادی ظاهری کاملا شبیه به یک سقف معمولی دارند؛ اما در برابر نور خورشید کاملا شفاف به نظر می‌رسند. ایلان ماسک رییس شرکت تسلا با معرفی پنل خورشیدی جدید گفت که این محصولات با استفاده از فناوری Hydrographics پرینت شده‌اند و به همین دلیل هیچ کدام‌ آن‌ها شبیه به هم نیستند.

سقف‌های خورشیدی تسلا در چهار مدل مختلف طراحی شده‌اند.  مدل‌هایی که Textured Glass Tile، Slate Glass Tile، Tuscan Glass Tile  و Smooth Glass Tlie نام دارند. تسلا به این موضوع اشاره کرده که پنل‌های خورشیدی جدید این شرکت از مدل‌های معمولی مقاوم‌تر هستند. در ادامه می‌توانید تصاویری از این چهار مدل را مشاهده کنید:

شرکت تسلا این پنل‌های خورشیدی و باتری‌های جدید را با همکاری شرکت SolarCity ساخته است. البته از قبلا شایعه شده بود که تسلا می‌خواهد این شرکت را با قیمت ۲.۶ میلیارد دلار خریداری کند.

باتری‌های خورشیدی شرکت تسلا که Powerwall 2 نام دارند می‌توانند ۱۴ کیلووات انرژی تولید کنند و ضمانت شده که این پنل‌ها تا ۱۰ سال بدون مشکل کار می‌کنند.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه