سمینار آشنایی با نقش مدیر محصول در دیجی‌کالا

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سمینار “چگونه یک مدیر محصول شویم” به منظور آشنایی دانشجویان با نقش مدیر محصول در کسب‌وکارهای بزرگ و پیچیده، دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸ در سالن جابر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این سمینار مدیران محصول دیجی‌کالا در مورد ویژگی‌های مدیر محصول، راه‌هایی که به موفقیت یا شکست ختم می‌شوند، مهارت‌های مورد نیاز مدیر محصول و چالش‌ها و پیچیدگی‌های این شغل با ذکر مثال‌هایی از تجربه مدیریت محصول در دیجی‌کالا صحبت کردند.

ندا گلشن رسیدن به خروجی تجاری قابل اندازه‌گیری با توجه به نیازهای بازار و اهداف سازمان را مهم‌ترین اولویت یک مدیر محصول عنوان کرد. دامنه دانش یک مدیر محصول باید از تکنیک‌های فروش و مارکتینگ تا مهارت‌های مهندسی، استراتژی و عملیات گسترده باشد.

کیانوش کیقبادی یک مدیر محصول موفق را کسی معرفی کرد که مفاهیم طراحی و نیازهای محصول را به درستی تشخیص دهد. چشم‌انداز کسب‌وکار، درک نیاز کاربر، درک مفاهیم طراحی، رهبری بدون اختیار از جمله مهارت‌های مهم و اساسی است که یک مدیر محصول باید در خود تقویت کند.

رضا زندی نژاد، مثال‌هایی از خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی زد که یک کسب‌وکار را متحول می‌سازد. البته این نوآوری‌ها باید در راستای نیازها و اهداف کسب‌وکار باشد تا موجب هدررفت منابع نشود. او در ادامه مثال‌هایی از نیازهای یک سازمان و چگونگی توسعه آنها ذکر کرد. نوآوری در پروسه بهبود محصول راهی است که به کمک آن می‌توان زندگی را برای کاربران راحت‌تر و باکیفیت‌تر ساخت.

کیوان محیط مافی، از اتفاقاتی گفت که قبل و بعد از چند کلیک در وبسایت دیجی‌کالا، در مرکز پردازش رخ می‌دهد. از زمانی که یک نیازمندی مطرح می‌شود تا پیاده‌سازی آن در مرکز پردازش، مدیر محصول نقش‌ها و وظایف مختلفی بر عهده دارد. برنامه‌ریزی توسعه محصول شامل مراحلی همچون مشخص کردن چشم‌انداز، توسعه کسب‌وکار، افزایش بهره‌وری، نقشه راه و برنامه تحویل است.

در انتهای این برنامه، نشست پرسش و پاسخی در مورد موضوعات مطرح شده با حضور مدیران محصول دیجی‌کالا انجام شد.

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امین

    سلام
    امکانش هست بصورت آنلاین این نشست رو دید؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه