بیشترین بخش سهم بازار موبایل در دست سامسونگ است

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جدیدترین آمار و ارقام بازار موبایل، از سوی موسسه‌ی آماری Counterpoint منتشر شده‌اند و سامسونگ هنوز هم بیشترین سهم را در این بازار به خود اختصاص داده است.

سامسونگ، اپل و هو‌آوی، سه شرکت بزرگ فروش موبایل در دنیا هستند.

فروش گوشی‌های Galaxy S6 شرکت سامسونگ فعلا در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد، اما ظاهرا این شرکت توانسته است با ارایه‌ی گوشی‌های دیگر، رتبه‌ی بالای خود را حفظ کد.

بر اساس آمار منتشر شده، سهم سامسونگ از بازار جهانی موبایل، ۱۹ درصد است. پس از سامسونگ هم اپل با ۱۰ درصد، در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است. شرکت هواوی هم با در درست گرفتن ۷ درصد از بازار جهانی موبایل، در رتبه‌ی سوم است.

Samsung_2

البته بد نیست به چند موضوع درباره‌ی آمار بالا اشاره کرد. آمار بالا، مربوط به تمام موبایل‌های فروخته شده از این شرکت‌ها است. یعنی اگر آمار را به گوشی‌های هوشمند محدود کنیم، سهم سامسونگ به ۲۱ درصد و سهم اپل به ۱۴ درصد می‌رسد.

Samsung_1

بررسی منطقه‌ای این آمار هم تفاوت زیادی در آن ایجاد نمی‌کند. تنها کشوری که آمار در آن متفاوت است، کشور امریکای شمالی است که اپل با در دست داشتن ۳۰ درصد از سهم بازار موبایل، در رتبه‌ی اول جای گرفته. پس از اپل هم سامسونگ در امریکای شمالی رتبه‌ی دوم را دارد.

آمار منتشر شده هم‌چنین رشد شرکت‌های چینی را نشان می‌دهد. هواوی توانسته است آمار خوبی را برای خود ثبت کند و شرکت Xiamoi هم ۵ درصد بازار اسمارت فون‌ها را در دست دارد. احتمالا این روند در ماه‌های آتی هم ادامه پیدا خواهد کرد. برای مثال شرکت ASUS در چند وقت اخیر، ۵۰۰ درصد افزایش فروش داشته است.

منبع: GSM Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه