سه پروژه جدید آزمایشگاه سامسونگ تبدیل به Startup شدند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که سه پروژه جدید از آزمایشگاه نوآوری این شرکت به نام C-Lab به شکل استارت‌آپ‌هایی نوپا آغاز به کار کرده‌اند. آزمایشگاه سی لب در واقع مکانی برای پرورش استارت‌آپ‌های داخلی سامسونگ است. اکنون و با تولد سه استارت‌آپ AGWART, CATCH FLOW و FOR MAKERS تعداد کل پروژه‌های تکمیل شده سی لب به ۳۴ عدد می‌رسد که از سال ۲۰۱۵ تا کنون تبدیل به استارت‌آپ‌هایی تمام عیار شده‌اند.

AGWART بر اساس ایده یک «جعبه‌ گیاه‌کاری» به وجود آمد. در این پروژه به کاربر امکان داده می‌شود تا سبزیجات و صیفی‌جات را داخل خانه خود پرورش دهند. این جعبه گیاه‌کاری به نام پلنت باکس (PLANTBOX) در واقع یک گلخانه هوشمند است که از نظر ظاهری شبیه یخچالی کوچک مجهز به کپسول‌های بذر و اپلیکیشنی برای کنترل آن است. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که کپسول بذرهای موردنظر خودش را تهیه کند. پلنت‌ باکس بصورت خودکار گونه آن بذر را تشخیص داده و شرایط محیطی مانند نور، دما، رطوبت، کیفیت هوا و مواد مغذی را مطابق حالت ایده‌آل برای رشد آن گیاه تنظیم می‌کند. کاربران با استفاده از اپلیکیشن این پروژه می‌توانند شرایط محیطی را نظارت و یا کنترل کنند.

CATCH FLOW نیز یک بلندگوی قابل حمل به نام S-Ray تولید کرده است. برخلاف نمونه‌های معمولی که صدا را در تمامی جهات پخش می‌کنند، بلندگوی اس‌ری صدا را مستقیم به سمت جلو ارسال می‌کنند و تنها کسانی که دقیقا روبروی بلندگو باشند می‌توانند صدای آن را بشنوند. پروژه CATCH FLOW با فایق آمدن بر مشکلات فنی تحقیقات قبلی، توانست دستگاهی سبک‌تر و کوچک‌تر تولید کند. اندازه این بلندگو در واقع یک دهم بلندگوهای معمولی است. مدل اس‌ری در مقایسه با نمونه‌های قبلی، برق کمتری هم مصرف می‌کند بدون اینکه کوچکترین تاثیری بر میزان یا کیفیت صدا داشته باشد.

FOR MAKERS یک پلتفرم جستجو به نام AppBee تولید کرده است که کلاینت‌ها و کاربران را بر اساس الگوی استفاده آنها از گوشی همراه‌شان، به هم متصل می کند. پلتفرم AppBee با تحلیل الگوی استفاده کاربر از گوشی همراه خصوصیات او را پیش‌بینی کرده و بصورت خودکار و با استفاده از الگوریتم‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی، کاربر را به کلاینت‌ها متصل می‌کند. FOR MAKERS امیدوار است بتواند با هزینه‌ای کمتر از روش‌های معمولی بررسی‌های غیرهدف‌دار، نتایج قابل‌ قبول‌تری را برای جستجوها بدست داده و به این ترتیب به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ فرصتی مناسب برای بهینه‌سازی محصولات‌شان بر اساس بازخورد کاربران بدهد.

این سه استارت‌آپ جدید در سه ماه گذشته مشغول مشاوره تجاری و برنامه‌ریزی‌های نظارتی با متخصصان این رشته بوده‌اند تا بتوانند دانش تجاری لازم برای آمادگی جهت آغاز به کار را کسب کنند. این استارت‌آپ‌ها بصورت رسمی از روز ۳۱ می ۲۰۱۸ از سامسونگ الکترونیکس جدا شدند. برخی از اعضای سابق C-Lab سامسونگ اکنون کارآمد بودن خود را ثابت کرده‌اند. استارت‌آپ Monit که در سال ۲۰۱۷ از سامسونگ جدا شد، اولین محصول تجاری خود به نام Monit by Huggies را در ماه ژوئن عرضه کرد. این محصول در واقع یک حسگر روی پوشک نوزادان است که در صورت نیاز به تعویض پوشک، آن را به والدین اطلاع می‌دهد. این استارت‌آپ قصد دارد با بهینه‌سازی محصول خود سابقه هرگونه تغییرات غیرمعمول در ادرار کودک را هم به والدین گزارش دهد تا بتوانند از آن در بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی استفاده کنند.

استارت‌آپ Linkflow که دوربین‌های پوشیدنی تولید می‌کند نیز توانست ارزش خود را در مقایسه با زمان آغاز بکار در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰ برابر افزایش دهد. دوربین امنیتی FITT360 یکی از محصولات همین استارت‌آپ است که بصورت خاص مورد توجه شرکت‌های امنیتی قرار گرفته است. جایل لی، معاون مدیر بخش نوآوری و خلاقیت مرکز تحقیقات سامسونگ می‌گوید «در سه سال گذشته ۳۴ استارت‌آپ با ۱۳۰ کارمند از سی لب متولد شده‌اند که خارج از سامسونگ نیز توانستند ۱۷۰ نفر را استخدام کنند. ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا کارمندان‌مان ایده‌های نوآورانه خود را شناخته و به کارآفرین‌هایی تبدیل شوند که سامسونگ نیز از آنها حمایت می‌کند».

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه