سولار ایمپالس ۲ سفرش به دور جهان را کامل کرد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سولار ایمپالس 2

سولار ایمپالس ۲ بیش از یک سال پس از اینکه از ابو ظبی بلند شد، سفرش به دور جهان را کامل کرد. این هواپیمای خورشیدی ساعاتی پیش دوباره در ابو ظبی به زمین نشست. سولار ایمپالس دو روز پیش از قاهره بلند شد تا آخرین مرحله سفر درازش را به پایان برساند. این هواپیما روی هم رفته ۵۰۵ ساعت (یعنی بیشتر از ۲۳ روز) را در هوا سپری کرد و در فرودگاه‌های اروپا، آمریکای شمالی و آسیا توقف کرد تا از هوای نامساعد اجتناب کند و همچنین دو خلبانش بتوانند استراحت کنند.

برای «برتراند پیکارد»، خلبان این هواپیما، دو روز و ۳۷ دقیقه طول کشید تا سولار ایمپالس ۲ از قاهره به ابو ظبی پرواز کند، اما این طولانی‌ترین مرحله سفر برتراند نبود. سفر سولار ایمپالس در طول اقیانوس آرام ۴ روز و ۲۱ ساعت و ۵۱ دقیقه طول کشید. در این مرحله، این هواپیما از ناگویا در ژاپن به هنولولو در هاوایی پرواز کرد.

این هواپیمای خورشیدی از یک بوئینگ ۷۴۷ عریض‌تر بوده و طول بال آن ۷۲ متر است، اما به هیچ عنوان برای خلبانانش راحتی بوئینگ را ندارد. اتاقک خلبان این هواپیما بسیار کوچک است و خلبان‌ها مجبورند ساعت‌ها در آن بمانند. همچنین سولار ایمپالس موتور جت هواپیماهای مسافربری را ندارد و با سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند. با این اوصاف حتی مسافت‌های کوتاه بین کشورهای اروپایی را به تجربه‌های طاقت‌فرسا تبدیل می‌کند.

پیکارد و «بروشبرگ» به عنوان بنیان‌گذاران سولار ایمپالس می‌گویند هدف آنها این بود که ثابت کنند «تکنولوژی‌های پاک می‌توانند به ناممکن دست یابند. آنها گفته‌اند که سفر ۴۰ هزار کیلومتری‌شان صرفا اولین سفر در تاریخچه‌ی هوانوردی نبود، بلکه در تاریخچه‌ی انرژی هم بی‌سابقه بود. پیکارد همه را فراخواند تا برای استفاده از انرژی پاک دست به کار شوند. او گفته که ما می‌توانیم از تکنولوژی‌های پاک در همه نقاط جهان استفاده کنیم. ما ۴۰ هزار کیلومتر با انرژی پاک پرواز کرده‌ایم، حالا نوبت بقیه مردم است که به همین مسیر ادامه دهند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    سلام
    بنده دنبال اطلاعات و مشخصات هواپیماهای خورشیدی جدید() هستم،اگه امکانش هست لطفا راهنماییم کنید
    دوستان اگر کسی سایتی مقاله ای چیزی در این زمینه سرتغ داره لطفا راهنمایی کنه
    ممنونم ازتون

    1. Avatar محمد

      منظورم solar uavها هستش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه