سونی از پهپاد جدیدش رونمایی کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماه گذشته شرکت سونی اعلام کرده بود که برای ساخت پهپادهایی با شرکت ZMP همکاری خواهد کرد. شرکت ZMP در شهر توکیوی ژاپن واقع شده و در زمینه‌ی طراحی و ساخت روبات و هواپیماهای بدون سرنشین تخصص دارد. این شرکت که «ایروسنس» (Aerosense) نام دارد، از پهپادها برای تجسس و بررسی مناطقی استفاده خواهد کرد که دسترسی به آنها دشوار است.

شرکت سونی به‌تازگی از نمونه‌ی اولیه‌ی پهپاد هایش مختص شرکت‌های تجاری رونمایی کرده است.

یک مدل از این پهپادها شبیه به هواپیما است، به صورت عمودی از زمین بلند شده و به آن فرود می‌آید، می‌تواند اشیایی به وزن حداکثر ۹ کیلوگرم را حمل کند و به مدت دو ساعت با سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بدون وقفه به پرواز کردن ادامه دهد.
مدل دیگر یک کوادکوپتر کوچک‌تر و سبک‌تر است. این پهپاد به یک دوربین، سیستم موقعیت‌یابی GPS و سیستم جهت‌یابی مجهز است. شرکت ایروسنس مشخص نکرده است که آیا این دو پهپاد کاربرد متفاوت با یکدیگر دارند، یا خیر.
شرکت سونی قبلا اشاره کرده بود که مشتری‌های اصلی‌اش شرکت‌های تجاری خواهند بود و تا سال آینده از این پهپاد برای “اندازه‌گیری، ارزیابی، مشاهده و بررسی” استفاده خواهند کرد. بنابراین، احتمالا پهپاد سونی بسته به نوع کار، انواع مختلفی از ابزار را حمل خواهد کرد.

sony-drone
شرکت‌های عرصه‌ی اینترنت و تکنولوژی از قبیل آمازون و گوگل اخیرا توجه زیادی به پهپادها نشان داده‌اند. این دو شرکت در حال حاضر روی پهپادها برای تحویل بسته آزمایش می‌کنند.
مدیرعامل شرکت ایروسنس عنوان کرده است که این شرکت تا سال ۲۰۲۰ درآمد ۸۲.۶ میلیون دلاری را هدف قرار داده است.

منبع: WSJ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه