نسخه‌ی جدید سیانوژن با قابلیت قفل اپلیکیشن

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در نسخه‌ی جدیدی که از سیستم‌ سیانوژن‌ مود (CyanogenMod) عرضه می‌شود، قابلیت رمزگذاری اپلیکیشن‌ها طراحی شده است. سیانوژن یک سیستم‌عامل مبتنی بر کدهای اندروید است که به اختصار CM هم نامیده می‌شود و امکانات بیش‌تری نسبت به اندروید خالص ارایه می‌دهد.

معمولا اپلیکیشن‌ها بدون درخواست رمز عبور به راحتی باز می‌شوند و تنها مواردی مثل اپلیکیشن‌های بانک هستند که همیشه از کاربر رمز عبور می‌خواهند. این به دلیل دسترسی به اطلاعات مالی و تدابیر امنیتی برای کاربر است.

در صورتی که گوشی دارای بتواند حسگر اثر انگشت را هم پشتیبانی کند، سیانوژن‌ جدید می‌تواند آن را هم به عنوان کد عبور لحاظ کند.

علاوه بر این‌ها اگر یک کاربر بخواهد اپلیکیشن‌های خود را به اصطلاح قفل کند یا روی آن‌ها رمز عبور بگذارد، باید اپلیکیشن‌های دیگری که مخصوص این کار طراحی شده‌اند را نصب کند. اما حالا نسخه‌ی جدید سیانوژن قرار است که آسایش بیش‌تری برای کاربر به همراه داشته باشد.

در نسخه‌ی جدید سیانوژن که به زودی برای سیستم عامل‌های اندروید (Android) عرضه خواهد شد، قابلیتی در خصوص رمزگذاری اپلیکیشن‌ها اضافه می‌شود و ضمنا در صورتی که گوشی دارای حسگر اثر انگشت باشد، سیانوژن‌ جدید می‌تواند آن را هم به عنوان کد عبور لحاظ کند.

در صورت نصب نسخه‌ی جدید سیانوژن اندروید، اگر کاربر بخواهد از طریق غیرمستقیم یک اپلیکیشن را باز کند، در صورتی که آن اپلیکیشن رمزگذاری شده باشد، باز هم باید رمز عبور را وارد کند؛ مثلا اگر کاربر در گوگل روی یک لینک کلیک کند که لازم باشد با اپلیکیشن ایستاگرام یا فیسبوک باز شود و آن اپلیکیشن‌ها قبلا رمزگذاری شده باشند، او باز هم باید رمز عبورشان را وارد کند تا لینک در آن اپلیکیشن باز شود.

protected-apps-cyanogen

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar حسام

    بیزحمت یه مقاله بذارید و بگید چطور گوشی هامون رو به این سیستم عامل مجهز کنیم ؟ هر گوشی اندرویدی ای میتونی سیستم عامل سیانوژن رو نصب کنه؟

    1. Avatar guaje

      به این سیستم عاملا میگن کاستوم رام چون به صورت غیر رسمی منتشر شده و توسط شرکت سازنده گوشی عرضه نمیشه! فقطم سیانوژن این کارو نمیکنه و هر کس میتونه یه کاستوم رام عرضه کنه ولی بهترین کاستوم راما مال همین سیانوژنه!
      شما میتونی بری توسایت http://www.xda-developers.com و گوشیتو سرچ کنی! تو صفحه مربوط به گوشیت لینک مربوط به android development رو باز میکنی! اونجا تمام رام های گوشی اعم از رسمی و غیر رسمی هست که هر کدومو خواستی میتونی رو گوشیت فلش بزنی!البته داستان تازه ازینجا شروع میشه که چجوری باید فلش بزنی!
      فکر کنم تو خود سایت سیانوژن هم بشه دانلود کرد!

    2. Avatar محمد

      بله دوست عزیز واسه اکثر گوشیهای اندرویدی رام های سیانوژن چه به صورت رسمی چه به صورت غیر رسمی (پورت شده) که توسعه دهنده های همون گوشی تو بخشش ارائه میکنن موجود هست. کافیه یه سر به انجمن xda بزنید و بخش رامهای گوشی خودتونو پیدا کنید که معمولا کاستوم رامهای مختلفی با بیس سیانوژن یا خود سیانوژن موجود هست……

    3. Avatar حسین

      به شدت موافقم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه