سیری به ملاقات ربات بازیافت اپل می‌رود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سیری و اپل

اپل یک آگهی تبلیغاتی برای روز زمین تهیه کرده که برای اولین بار ملاقات سیری و لیام را به نشان می‌دهد؛ اما همه چیز طبق نقشه پیش نمی‌رود.

این تبلیغ درست یک ماه بعد از آن که اپل از یک ربات بزرگ با نام لیام رونمایی کرد، آمد. لیام یک ربات صنعتی بزرگ با ۲۹ بازوی رباتیک بی پوشش است که در کنفرانس خبری آیفون SE از آن رونمایی شد. شرکت اپل سال‌ها در خفا در انبار روی این ربات کار می‌کرده است.

پس از دیدن این ویدیو می‌فهمید که چرا مردم  پس از رونمایی آن سردرگم شدند. اندازه‌ی آن چقدر است؟ چطور آیفون خراب و بازگشت خورده شما را باز می‌کند تا راحت‌تر بازیافت شود؟

در حال و هوای روز زمین پاک سیری هم می‌خواهد نقش خود را ایفا کند. حالا وقتی از سیری درباره‌ی لیام می‌پرسید، یکی از چندین جواب آماده‌اش را می‌گوید. مثلا می‌گوید: “لیام همکار ربات جدید من در اپل است. او را به قهوه دعوت کرده‌ام ولی او از آن دسته آدم‌های معتاد به کار است.”

انگیزه‌ی این حرکت از آنجایی آمد که اپل تصمیم گرفت تلاش کند تا توجه همه را به محیط زیست جلب کند.

در ساخت لیام، اپل سعی کرده مصرف‌کنندگان صنعت الکترونیک را مخاطب قرار دهد. ضایعات الکترونیکی، خصوصا ضایعات باتری در ملت‌های در حال توسعه رو به افزایش است که می‌توان به بخش بزرگی از این ضایعات پایان داد.

لیام برنامه‌ریزی شده تا قطعات آیفو‌ن‌ها -مثل قاب سیم‌کارت، پیچ‌ها،  باتری و دوربین- را یک به یک مجزا کند تا راحت‌تر بازیافت شوند. در روش‌های سنتی بازیافت از آهن‌ربا برای  جداسازی قطعات استفاده میشد.

اپل برنامه‌ای جدید با نام “تجدید” (Renew) در پیش گرفته. که مطابق آن، کاربران آیفون، می‌توانند گوشی‌های خود را برای بازیافت به فروشگاه‌های ‌اپل ببرند و به آنها این اختیار را می‌دهد که در صورت قابل تعمیر نبودن گوشی تازه بگیرند.

 

منبع: Mashable

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه