سیستم ترمز خودکار، زیر پای راننده‌ها

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آژانس فدرال ایالات‌متحده‌ی آمریکا، به‌تازگی اعلام کرده که ۱۰ شرکت خودروسازی برتر جهان، در حال توسعه‌ی سیستم ترمز خودکار برای خودرو‌های جدیدشان هستند.

بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده توسط آژانس فدرال ایالات‌متحده‌ی آمریکا، ۱۰ تا از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان، با یکدیگر بر سر طراحی و ساخت سیستم ترمز خودکار روی محصولات جدیدشان به توافق رسیده‌اند. این سیستم به کمک یک حسگر بسیار پیشرفته، موانع مقابل خودرو را تشخیص داده و در مواقع مورد نیاز به‌صورت خودکار ترمز کرده و خودرو را متوقف می‌کند. اما در حال حاضر زمان دقیقی برای نهایی شدن این پروژه اعلام نشده است. چرا که خودروسازان بر این باورند که این سیستم نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر و رسیدن به یک استاندارد کلی برای تمام خودروهای جهان دارد. لازم به ذکر است که فن‌آوری کیسه‌ی هوا هم که در نسل قبلی اختراع شد، از این شرایط مستثنا نبود.

Mag1

«آنتونی فاکس» (Anthony Foxx)، دبیر حمل‌ونقل فدرال بر این باور است که مجهز کردن تمام خودرو‌های جهان به سیستم ترمز خودکار، تصادفات جاده‌ای و درون شهری و صدمات جانی را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد. وی در ادامه افزود که صنعت خودروسازی جهان در حال ورود به حوزه‌ی جدیدی از سیستم‌های امنیتی خودرو است. در این حوزه، تمرکز و هدف اصلی مهندسین این صنعت، روی کاهش تصادفات و کاهش صدمات جانی و مالی است. سیستم ترمز خودکار در اصل خلع خطاهای انسانی به هنگام ترمز کردن را پر می‌کند. در نتیجه خودرو با ترمز کردن به‌موقع توسط این سیستم هوشمند، از تصادفات احتمالی جان سالم به در می‌برد. در نظر داشته باشید که در حال حاضر این سیستم خالی از ایراد نیست.

Mag3

طوری که در آزمایش‌های انجام شده، ترمز خودکار در اندازه‌گیری زمان و میزان مصافت باقی‌مانده تا موانع، در بعضی مواقع دچار ناهماهنگی‌هایی شده است. در نتیجه برای به استاندارد رسیدن این فن‌آوری، نیاز به تحقیقات، بررسی و آزمایش‌های دقیق‌تری است. همچنین «مارک روزکایند» (Mark R.Rosekind)، رئیس آژانس فدرال امیدوار است تا هرچه سریع‌تر، این فن‌آوری به درجه‌ی استاندارد جهانی رسیده و در تمامی خودرو‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: Newyork Times

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حمید

    و بله .. ما توی ایران همچنان فقطو فقط پراید و پژو.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه