سیستم هوشمند انویدیا برای خودروها رونمایی شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در نمایشگاه CES پارسال، شرکت انویدیا از ابر کامپیوتر Driver PX2 برای خودروهای هوشمند رونمایی کرد. این شرکت اخیرا از سیستم جدید Parker برای خودروهای هوشمند رونمایی کرده است. این سیستم، یک پردازنده‌ی ۲۵۶ هسته‌ای دارد و قدرت پردازشی‌اش ۱.۵ ترافلاپ است. این سیستم قرار است در خودروهای هوشمند برای یادگیری هوش مصنوعی استفاده شود.

انویدیا، سیستمی بسیار قوی‌تر برای هوش مصنوعی OpenAI شرکت تسلا ساخته است.

سیستم Parker انویدیا می‌تواند در هر ثانیه، ۲۴ تریلیون کار انجام دهد. انویدیا می‌گوید که این سیستم هم‌چنین می‌تواند ویدیوهای ۴K را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه کدگذاری کند که اصلا کار راحتی نیست.

البته بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که انویدیا، سیستمی بسیار قوی‌تر برای هوش مصنوعی OpenAI شرکت تسلا ساخته است که قدرت‌اش برابر با ۱۷۰ ترافلاپ است. این سیستم که DGX-1 نام دارد، می‌تواند نه تنها تمام خودروهای هوشمند و خودران آینده را راه بیاندازد، بلکه می‌تواند تمام سیستم‌های دیجیتال و هوشمند داشبورد خودرو را هم مدیریت کند.

انویدیا گفته است که به غیر از شرکت Volvo (که می‌خواهد از سیستم Drive PX2 در خودروی XC90 استفاده کند)، در حال حاضر ۸۰ شرکت خودروسازی و هم‌چنین مراکز تحقیقات دانشگاه‌ها، مشغول استفاده از Drive PX2 هستند.

منبع: Engadget

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه