اپل در سال ۲۰۱۷ قابلیت شارژ بی‌سیم را به گوشی‌های آیفون اضافه می‌کند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
iPhone 7 WIRELESS CHARGING

به‌تازگی یک منبع ناشناس به این موضوع اشاره کرده که شرکت «اپل» (Apple) در سال ۲۰۱۷ قابلیت شارژ بی‌سیم را به «آیفون» (iPhone) اضافه می‌کند.

شارژ بی‌سیم اپل نیازی به وسیله‌ی خاص ندارد و کاربران در مکان‌های مختلف می‌توانند گوشی خودشان را شارژ کنند.

قابلیت شارژ بی‌سیم در گوشی‌های سامسونگ، ال جی و حتی گوشی‌های ویندوز فونی وجود دارد؛ اما اپل سعی دارد این ویژگی را به شکلی در آیفون‌های جدید قرار دهد تا کاربران برای شارژ کردن به شکل بی‌سیم نیاز به دستگاه خاصی نداشته باشند. برای شارژ در این حالت نیازی نیست که گوشی روی وسیله‌ی مخصوصی قرار بگیرد و کاربران در مکان‌های مختلف می‌توانند گوشی خودشان را شارژ کنند. احتمال استفاده از شارژ بی‌سیم در گوشی آیفون ۷ بسیار کم است و بعید به نظر می‌رسد که اپل بتواند این قابلیت را در سال ۲۰۱۶ معرفی کند.

البته شرکت اپل در ساعت هوشمند (Apple Watch) هم از حالت استاندارد شارژ بی‌سیم استفاده کرده بود که در محصولات مختلف مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

IPHONE 7 CONCEPT

استفاده از هدست‌های بی‌سیم در آیفون ۷

‌‌‌‌‌‌‌‌

قبلا شایعات مختلفی درباره‌ی iPhone 7 منتشر شده بود. در این شایعات گفته شده که آیفون ۷ از نظر طراحی یک محصول متفاوت خواهد بود و اپل پورت خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا را از روی این محصول حذف کرده تا بتواند آن را ضد آب کند. البته از آنجایی که اپل می‌خواهد آیفون جدید را به شکل ضد آب راهی بازار کند، این احتمال هم وجود دارد که پورت لایتنینگ در آیفون ۷ وجود نداشته باشد و قابلیت شارژ بی‌سیم زودتر از انتظار روی این گوشی قرار بگیرد.

در چند ماه گذشته پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌ی شارژ بی‌سیم صورت گرفته است. مدتی پیش شرکت Ossia تکنولوژی جدیدی به نام Cota را نشان داد که به وسیله‌ی آن می‌شود دستگاه‌های مختلف را تا فاصله‌ی ۹ متر شارژ کند. همچنین شرکت کوالکام هم نوعی شارژ بی‌سیم تولید کرده که برای گوشی‌های فلزی ساخته شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: DigitalTrends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar عليرضا

    به نظر من که یکی از بی خاصیت ترین تکنولوژی هایی که در زمینه موبایل وجود داره و تبلیغات زیاد از حد هم روش انجام میشه همین شارژ بیشیم هست . شما باید شارژر بیسیم رو روی یک سطح کاملا صاف بزارید بعدش با سیم اونو به برق وصل کنین و گوشیتون رو نباید از روی اون بردارید تا شارژ بشه ! خب اینکه نشد وایرلس . امیدوارم که اپل لااقل یه تغییری تو این قابلیت بده و واقعا گوشی بدون هیچ گونه سیم و در هر حالتی شارژ بشه .

  2. Avatar فرشيد

    بر اساس شایعاتی جدید از لحاظ باتری نیز آیفون ۷ دستخوش تغییر خواهد شد و با باتری که دقیقاً ۱۲.۷ درصد از آیفون ۶ پلاس بزرگ‌تر است عرضه می‌شود، لازم به ذکر است که آیفون ۶ پلاس در حال حاضر از باتری ۲۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد، بر اساس شایعات منتشر شده جدید آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از لحاظ ضخامت در اندازه آی‌پاد تاچ‌ اپل طراحی می‌شوند.
    پیش از این نیز شایع شده بود که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از لحاظ صفحه‌نمایش ابعاد نسل پیشین خود را حفظ می‌کنند و با این حساب صفحه‌نمایش پرچمداران جدید اپل به ترتیب ۴.۷ و ۵.۵ اینچ‌ خواهد بود

  3. Avatar Next is Now

    هه چیزی که واسه سامسونگ و بقیه خاطرست واسه اپل آرزوئه اونم جزو آرزوهای دراز مدت خخخخ

  4. Avatar حافظی

    من امروز اعلام میکنم که در سال ۲۰۱۷ سامسونگ شارژ بیسیم رو از اپل کپی کرده و سال ۲۰۱۵ استاده کرده.
    :)))

    1. Avatar حافظی

      … استفاده کرده.

  5. Avatar Hamid

    🙂

  6. Avatar امیر

    خوبه که شارژ بی سیم و ضد آب بودن سالهاست توسط شرکتهای دیگه عرضه شده و گرنه باید شاهد خیل انتقادات برخی افرادجوگیر بودیم که فلان شرکت شارژ بیسیم رو از اپل کپی کرده، ضد آب بودن رو از آیفون کپی کرده. این دوستان فقط مونده بگن که قابلیت مکالمه گوشی رو بقیه از آیفون کپی کردن. حالا امیدواریم بگن که این بار اپل کپی کرده.

    البته خود من اعتقادی به اینکه فلان شرکت فلان تکنولوژی رو کپی کرده ندارم، همه شرکتها اگه بتونن یه تکنولوژی رو اجازه پتنتشو بگیرن از اون استفاده میکنن. مثلا آی‌اواس که انحصاریه هیچ شرکتی نمیاد استفاده کنه مگه با موافقت اپل. یا برعکس تکنولوژی شارژ بیسیم رو همه میتونن استفاده کنن

    1. Avatar حافظی

      دوست عزیز کجای کاری؟! آلکساندر گراهام بل مخترع تلفن از اپل کپی برداری کرده بود! بنده خدا خیلی وقته مرده وگرنه اپل بدش نمیومد ایشون رو هم به دلیل نقض پتنتهاش یه تیغی بزنه!

  7. Avatar سارا

    اپل همیشه ۱۰۰ قدم عقب تر از بقیه هست اما با تبلیغات و جار و جنجال محصولاتش رو بهتر میفروشه

    1. Avatar امید

      این عقده ضد آب نبودن مثل سونی بد جور تو حلقوم اپل گیر کرده…

    2. Avatar علی جوادی

      با نظرتون موافقم سارا خانم…
      به هیچ عنوان اپل در زمینه ی نوآوری حرفی واسه گفتن نداشته…یا تجربیات شرکتها رو بعد از چند سال بکار گرفته یا شرکت و اختراعی رو خریده و به نام خودش ثبت کرده…شما بری یک گوشی چینی ۵۰۰هزارتومنی بخری شارژ بی سیم داره;اما اپل تازه داره به این فناوری دست پیدا میکنه و با تبلیغات جوری دیگه نمایش میده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه