جنسیس GV80 معرفی شد؛ جایگزینی برای شاسی‌بلندهای لوکس آلمانی و ژاپنی

۲۶ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

کمپانی هیوندای در دو دهه‌ی اخیر توانسته با جذب طراحان کارکشته و مهندسین برجسته از شرکت‌های صاحب نام، فاصله خود را با خودروسازان تراز اول جهان مدام کاهش دهد. این خودروساز کره‌ای که تقریبا همزمان با ایران خودرو تاسیس شده، در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت با پایه‌گذاری برند جنسیس وارد بازار خودروهای لوکس شده و مستقیما به مصاف برندهای رده‌بالایی چون مرسدس بنز، ب‌ام‌و، آئودی و لکسس برود. از آن تاریخ تاکنون سه محصول با برند لوکس جنسیس تولید شده‌اند که عبارتند از سدان کامپکت G70، سدان سایز متوسط G80 و سدان فول سایز G90.

برند نوپای جنسیس تنها دو سال پس از اعلام وجود، با معرفی یک کانسپت شاسی‌بلند با نام GV80 نشان داد که به حضور در این کلاس پرطرفدار علاقه‌مند است. این علاقه بالاخره بعد از حدود سه سال به بار نشسته و اکنون شاهد رونمایی از نسخه تولیدی GV80 هستیم.

کانسپت جنسیس

جنسیس GV80 در کلاس شاسی‌بلندهای سایز متوسط جای گرفته و اولین تلاش جدی خودروسازان کره‌ای برای مقابله با مدل‌های پرطرفداری چون ب‌ام‌و X5 و مرسدس بنز GLE محسوب می‌شود. در نگاه نخست به بدنه این خودرو، وفاداری طراحان جنسیس به نسخه کانسپت کاملا جلب توجه می‌کند. نمای روبرویی GV80 تحت تاثیر جلوپنجره حجیم پنج ضلعی و الماسی شکلی که از لوگوی کمپانی اقتباس شده، قرار گرفته است. چراغ‌های اصلی نیز ساختار خود را حفظ کرده و با دو خط موازی چهره‌ای متمایز به GV80 بخشیده‌اند.

شاسی بلند جنسیس

این چینش در نمای پشت نیز پیاده شده و چراغ‌های عقب هم از دو خط موازی تشکیل یافته‌اند. بازی طراحان جنسیس با انواع خطوط و حجم‌ها و نصب اسپویلر کوچک در انتهای سقف سبب شده این نما از سادگی بیش از حد فاصله بگیرد. GV80 در نمای جانبی از طراحی ساده‌ای برخوردار است و رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی و نوار کرومی اطراف قاب شیشه‌ها را می‌توان المان‌های شاخص نامید.

بیشتر بخوانید: جنسیس GV80، شاسی‌بلند لوکس و مدرن

شاسی بلند

امکان سفارش جنسیس GV80 با سه ردیف صندلی وجود دارد

جنسیس GV80 در داخل کابین حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد، چرا که در ساخت بخش‌های مختلف از مواد با کیفیت استفاده شده و آیتم‌های زیادی در لیست امکانات و تجهیزات ایمنی آن دیده می‌شوند. در قسمت فوقانی داشبورد شکیل این خودرو، یک نمایشگر عریض ۱۴.۵ اینچی نصب شده است. برای دسترسی راحت به این نمایشگر و کنترل سیستم اینفوتینمنت، مهندسین جنسیس یک پد لمسی را در کنسول میانی تعبیه کرده‌اند. این پد به فناوری تشخیص دست خط مجهز بوده و راننده می‌تواند با نوشتن روی آن مثلا مقصد را برای سیستم مسیریاب تعیین کند.

کابین خودرو

کابین جنسیس GV80 به تصفیه کننده هوا مجهز است

مسلما خریداران جنسیس GV80 هنگام در دست گرفتن فرمان دو شاخه احساس بسیار خوبی پیدا خواهند کرد، زیرا غربیلک آن بسیار خوش‌فرم بوده و روکشی از جنس چرم دارد. همانطور که از یک اتومبیل مدرن و پیشرفته انتظار می‌رود، در پشت فرمان GV80 از نمایشگر دیجیتال برای ارایه اطلاعات مختلف استفاده شده است؛ مسیریاب مبتنی بر واقعیت افزوده نقش مکمل این نمایشگر را بر عهده دارد.

جنسیس

در کنار کیفیت مواد و لیست بلند تجهیزات، جنسیس مانور ویژه ای روی آرامش و بی صدا بودن کابین GV80 می‌دهد. به گفته کره‌ای‌ها این خودرو به سیستم پیشرفته‌ای به نام Road-Noise Active Noise Control مجهز شده است. این سیستم وظیفه دارد با پخش طول موج‌های مخالف در عرض ۰.۰۰۲ ثانیه، صداهای مزاحمی را که حین حرکت در جاده تولید می‌شوند، بی اثر کند. به نظر می رسد مکانیسم سیستم ابداعی جنسیس از هدفون‌های نویز کنسلینگ (Noise Cancelling) الهام گرفته شده باشد.

صفحه نمایش

شاسی‌بلند سایز متوسط GV80 در حالت استاندارد با ۱۰ کیسه هوای ایمنی به دست مشتری خواهد رسید که یکی از آنها بین صندلی‌های جلو قرار دارد. در صورت برخورد از کنار، این کیسه هوا در کسری از ثانیه باز شده و از ورود صدمات جدی به سر راننده یا فرد حاضر در صندلی شاگرد جلوگیری می‌کند. لیست تجهیزات ایمنی این خودرو شامل سیستم‌هایی چون سیستم پیشگیری برخورد از جلو و عقب، سیستم کنترل حرکت در آزادراه، اخطار کاهش میزان تمرکز راننده، اخطار عبور خودرو از عقب، سیستم کمک به پیشگیری برخورد هنگام پارک و البته کروز کنترل هوشمند می شود.

جنسیس GV80

علاوه‌بر سیستم پیشرفته فوق، جنسیس GV80 از تکنولوژی مدرن اسکن سطح مسیر و تطبیق دادن سیستم تعلیق با وضعیت جاده بهره می‌برد. در این تکنولوژی با استفاده از یک دوربین مسیر پیش رو به دقت اسکن شده و سیستم تعلیق بر اساس داده‌های دریافتی طوری تنظیم می‌شود که بدنه خودرو حین عبور از روی ناهمواری‌ها بیشترین میزان پایداری را داشته باشد. ناگفته پیداست که در این حالت تکان‌های اتاق به حداقل رسیده و آرامش کابین بیش از پیش تامین می‌شود.

سیستم تعلیق پیشرفته

بنابر اطلاعیه رسمی، نخستین شاسی‌بلند برند جنسیس از چند روز دیگر با یک موتور سه لیتری V6 توربودیزل به بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد. این موتور ۲۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۸۹ نیوتن متر گشتاور داشته و به یک گیربکس هشت سرعته خودکار متصل می‌شود. در حالت استاندارد چرخ‌های محور عقب نیروی تولیدی موتور را دریافت می‌کنند، اما امکان سفارش سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ برای مشتریان وجود دارد.

جنسیس GV80

در سایر بازارها جنسیس GV80 با دو موتور بنزینی نیز به فروش خواهد رسید. نمونه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر که به لطف توبوشارژر ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، نیروبخش مدل پایه خواهد بود. تیپ‌های بالاتر هم نیروی خود را از یک موتور V6 به حجم ۳.۵ لیتر دریافت خواهند کرد، این موتور ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

جنسیس GV80

درباره زمان عرضه GV80 در سایر بازارها و قیمت آن فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما احتمال می‌رود این شاسی‌بلند جذاب با بهایی در حدود ۵۵ هزار دلار قابل خرید باشد.

منبع: carscoops

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه