شاید به‌زودی بتوانید از نتفلیکس فیلم دانلود کنید

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مدت زیادی است شبکه‌ی «نتفلیکس» (Netflix) که یک شرکت جهانی رسانه سیال و تولیدکننده‌ی مجموعه‌های تلویزیونی است، با درخواست مکرر مردم برای امکان قابلیت دانلود فیلم‌ها و سریال‌های این شبکه، حتی به صورت موقتی روبه‌رو است.

اغلب ما برای گذران اوقات فراغت سریال می‌بینیم ولی ترجیح می‌دهیم این کار را در مواقعی انجام ‌دهیم که کاری برای انجام نداریم. مثلا زمانی که مسافتی طولانی را در جاده یا هواپیما هستیم، بهترین زمان برای دیدن سریالی است که در خانه وقت نکرده‌ایم آن را ببینیم. اغلب این مواقع به اینترنت دسترسی نداریم. متاسفانه، هروقت موضوع دانلود از نتفلیکس پیش آمده، این درخواست‌ها همیشه با جواب “نه” روبه‌رو بوده است. اما ممکن است به زودی شاهد تغییراتی در این روال باشیم.

منبع این خبر، «رید هیستینگ» (Reed Hasting) مدیرعامل نتفلیکس است. پیتر کافکا، خبرنگار گروه خبری Re/code، در مصاحبه‌ای با هیستینگ درباره‌ی آینده‌ی سیاست پخش انحصاری از تلویزیون نتفلیکس، سوال کرد. به نظر می‌رسید این سوال متداول که همیشه با جواب “نه” پاسخ داده می‌شد، مثل سایر مواقع سرکوب شود. اما در کمال ناباوری، این بار لحن نتفلیکس کمی متفاوت بود. هیستینگ در پاسخ گفت: “درباره‌ی این موضوع باید ذهن خود را باز کنیم. خیلی وقت است که سیاست “کلیک کن و ببین” را در پیش گرفته‌ایم و روی زیبایی و سادگی پخش و نه دانلود، تمرکز کرده‌ایم. اما حالا که در سطح جهان گسترده شده‌ایم و مجموعه‌ای از شبکه‌‌ها را می‌بینیم که بدون رعایت حقوق قانونی دانلود می‌کنند، باید ذهن خود را به این موضوع باز کنیم.”

شاید انگیزه‌ی این تغییر استراتژی نتفلیکس، تمایل مدام این شرکت به همکاری با ملت‌‌های در حال توسعه در امر تکنولوژی است. جایی که شبکه‌ها مثل بازار غرب این شرکت، همه‌جا در دسترس نیست. این تغییر در الگوی تجارت زمان‌بر است. محتوای قابل دانلود، شرکت را در موقعیتی کاملا متفاوت قرار می‌دهد. بنابراین این شرکت باید برای ضمانت کردن حقوق خود با شرکت‌های همکار بیشتر مذاکره کند. Re/code اشاره می‌کند که ممکن است بازیگران بزرگ‌ این میدان مثل شرکت «دیزنی» (Disney) با این موضوع موافقت نکنند، اما شرکت‌های مستقل و بازیگران کوچک‌تر احتمالا از پیشنهاد محتوای قابل دانلود استقبال خواهند کرد.

 هنوز چیزی قطعی نشده، اما همین که شرکت نتفلیکس نسبت به این موضوع نرم‌تر صحبت می‌کند، می‌توان امیدوار بود که روزی با تغییر در سیاست این شبکه دسترسی ما به سریال‌ها و فیلم‌های محبوب‌مان راحت‌تر شود.

منبع: Android Authority

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه