[شایعه] آیفون ۷ مودم اینتل و کوالکام دارد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سال گذشته کاشف به عمل آمد که تراشه‌ی A9 گوشی آیفون ۶s اپل را شرکت‌های سامسونگ و TSMC می‌سازند. یعنی تراشه‌ی بعضی مدل‌ها را سامسونگ ساخته در حالی که دیگر مدل‌ها تراشه‌ی ساخت TSMC داشته‌اند. این موضوع اهمیت چندانی ندارد؛ کارشناسان معتقدند تراشه‌های TSMC عمر باتری بیشتری فراهم می‌کنند. همان‌طور که گفتیم، این موضوع تنها در حد فرضیه است، به این معنی که شاید در دنیای واقعی کاملا شرایط متفاوت باشد.
با وجود این حرف‌ها آیفون ۷ که اواخر تابستان امسال رونمایی می‌شود، با چیپ متفاوتی خواهد آمد. البته این چیپ‌ها، چیپ‌های مودم هستند. از طرفی چند وقت پیش بر اساس گزارشی از بلومبرگ مشخص شد که امسال اینتل برای آیفون‌ سری ۷ چیپ مودم می‌سازد. اما تنها اینتل نیست بلکه کوالکام هم برای اپل تراشه خواهد ساخت.

iphone-chips

گزارش مبنی بر این است که مودم‌های اینتل برای آیفون ۷ شبکه‌ی مخابرات AT&T کار می کند، در حالی که مودم‌های کوالکام برای وریزون و آیفون‌هایی است که در چین فروخته می‌شوند. دلیل این که چرا تولیدکننده‌ها متفاوت هستند مشخص نیست؛ شاید اپل تمایل دارد با اینتل همکاری کند ولی پیش از تصمیم‌ نهایی می‌خواهد آن را محک بزند.
در هر حال، ما باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا در عملکردشان تفاوت محسوسی دیده می‌شود یا خیر.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه