شایعه: انویدیا GTX 1180 را در تیر عرضه می‌کند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
GTX 1080 Founders Edition

دو سالی است که عرضه‌ی کارت‌های گرافیکی انویدیا با معماری پاسکال (‌Pascal) می‌گذرد. در حال حاضر هم مدت‌هاست که می‌دانیم انویدیا مشغول کار روی معماری بعدی خود یعنی «ولتا» (Volta) است. تولید حافظه‌های نسل جدید GDDR6 شروع شده است و این موضوع، بدون شک به ساخت کارت‌های گرافیک نسل جدید انویدیا اشاره دارد؛ کارت‌هایی که قرار است از این حافظه‌ها استفاده کنند. تا به امروز اطلاعاتی از نسل بعدی کارت‌های گرافیکی انویدیا که فعلا آن‌ها را به اسم GTX 1180 می‌شناسیم، در دسترس نبود، ولی به تازگی از زمان تقریبی عرضه‌ی آن‌ها شنیده‌ایم.

وب‌سایت Tom’s Hardware با استناد به اطلاعاتی که منابع مختلفی به آن‌ها ارایه داده‌اند، اطلاعات زیادی از نسل بعدی کارت‌های گرافیک انویدیا منتشر کرده است؛ اطلاعاتی مثل فرکانس هسته‌ی چیپ‌ست گرافیکی بعدی انویدیا یا تعداد هسته‌های CUDA هنوز هم در حد تخمین باقی مانده‌اند، ولی حداقل می‌دانیم چه زمانی باید منتظر منتشر رسما این اطلاعات باشیم.

شرکت‌های دیگر، نسخه‌های خود از GTX 1180 را در ماه‌های آگوست یا سپتامبر (مرداد یا شهریور) عرضه خواهند کرد.

اطلاعاتی که Tom’s Hardware منتشر کرده است، از این موضوع می‌گوید که باید در ماه جولای منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی کارت گرافیک GTX 1180 باشیم؛ منظورمان همان نسخه‌های Founders Edition است که به صورت رسمی از سوی انویدیا عرضه می‌شوند.

این زمان، به انویدیا زمان می‌دهد تا حسابی در رویدادهایی مثل E3 2018 که تا کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود یا کامپیوتکس، سری جدید کارت‌های گرافیک خود را تمام و کمال معرفی و تبلیغ کند؛ طوری که باید در یکی دو ماه آینده منتظر کنفرانس‌های انویدیا برای معرفی بیشتر سری جدید ۱۱ باشیم. البته هنوز هم مطمئن نیستیم که انویدیا می‌خواهد اسم ۱۱۸۰ را به کارت جدید خود بدهد و ممکن است حتی با اسم ۲۱۸۰ طرف شویم.

منابع Tom’s Hardware می‌گویند که شرکت‌های دیگر، نسخه‌های خود از GTX 1180 را در ماه‌های آگوست یا سپتامبر (مرداد یا شهریور) عرضه خواهند کرد. فاصله‌ی زمانی بین عرضه‌ی نسخه‌ی Founders Edition و نسخه‌ی دیگر شرکت‌ها به این خاطر نیست که فروش نسخه‌ی Founder’s Edition بالا برود، بلکه شرکت‌ها باید نسخه‌های خود از GTX 1180 را به انویدیا ارسال کنند و از این شرکت تاییدیه بگیرند.

GTX 1080 Founders Edition

بقیه‌ی اطلاعات را باید پیش‌بینی کنیم. زمانی که انویدیا کارت گرافیک GTX 1080 Founders Edition را معرفی کرد، شاهد افزایش ۴۲ درصدی فرکانس در مقایسه با GTX 980 بودیم. به احتمال زیاد این بار خبری از این حجم پیشرفت نیست.

اینکه هنوز AMD حتی کارت‌های گرافیک خود بر پایه‌ی معماری Navi را عرضه نکرده، کمی این شرکت را تحت خطر قرار می‌دهد؛ مخصوصا که بدون شک از همین حالا می‌توان مطمئن بود که GTX 1180 حتی بهترین کارت RX Vega 64 را هم به راحتی پشت سر می‌گذارد. دیگر سراغ این موضوع نمی‌رویم که یک کارت GTX 1160 یا GTX 1150 Ti دیگر حتی فضایی برای رقابت به AMD نخواهد داد.

ممکن است کنفرانس سالانه‌ای که در نمایشگاه E3 برای پلتفرم کامپیوتر برگزار می‌شود، حضوری پررنگ از سوی انویدیا داشته باشد و در این رویداد، از کارت گرافیک GTX 1180 بشنویم. کنفرانس‌های پیش از شروع نمایشگاه E3 از ۱۸ خرداد شروع می‌شوند.

منبع: PC Gamer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه