شبیه‌ساز کنسول Virtual Boy تجربه واقعیت مجازی نینتندو را دوباره ممکن می‌کند

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
هدست Virtual Boy

اواسط دهه‌ی نود میلادی یکی از بهترین دوره‌های صنعت بازی است. نینتندو که با کنسول Super NES خود به موفقیت‌های زیادی رسیده بود، خبر از ساخت کنسول جدیدش به اسم Ultra 64 داد. قرار بود در کنار این کنسول یک هدست واقعیت مجازی هم عرضه شود. نینتندو نهایتا کنسول خود را به اسم Nintendo 64 عرضه کرد و با اینکه نتوانست در رقابت با پلی‌استیشن پیروز شود، ولی به لطف «سوپر ماریو ۶۴» و «زلدا» سر و صدای زیادی به راه انداخت. از طرف دیگر، هدست واقعیت مجازی نینتندو هم به اسم Virtual Boy وارد بازار شد؛ هدستی که هنوز هم از آن به عنوان یکی از بدترین محصولات صنعت تکنولوژی یاد می‌شود.

هدست واقعیت مجازی Virtual Boy تلاش نینتندو برای عمق دادن به بازی‌هایی بود که حتی از نظر گرافیکی، در مقابل کنسول گیم بوی هم کم می‌آوردند. دستگاه Virtual Boy یک تصویر سه بعدی را به سمت چشم‌های افراد می‌فرستاد و اگر نامردی نکنیم، می‌توانیم بگوییم که در اجرای افکت سه بعدی از پس انجام کار خود برمی‌آمد. با این حال، استفاده از هدست Virtual Boy نه تنها راحت نبود و روی سر قرار نمی‌گرفت، بلکه بازی‌های آن فقط می‌توانستند دو سه رنگ مختلف از قرمز را نشان دهند.

هدست Virtual Boy

خود نینتندو هم می‌دانست که بازی کردن با هدست Virtual Boy تجربه‌ی دردناکی است و در همین راستا، یک تایمر روی کنسول قرار داده بود که هر ۱۵ دقیقه، بازی را متوقف می‌کرد.

به عنوان یکی از بدترین دستگاه‌هایی که در تاریخ صنعت تکنولوژی جای گرفته، همین که نینتندو توانست Virtual Boy را کمتر از یک سال در بازار نگه دارد، موضوعی عجیب است.

اگر مایکروسافت تازه به این نتیجه رسیده که بازی‌های کنسول‌های قدیمی خود را باید روی دستگاه‌های جدیدش زنده نگه دارد، نینتندو سال‌هاست که به انجام این کار مشغول است.کنسول دستی DS می‌توانست بازی‌های گیم بوی را اجرا کند، کنسول Wii می‌توانست بازی‌های گیم کیوب را اجرا کند، کنسول Wii U هم می‌توانست بازی‌های Wii را اجرا کند.

فقط هم اجرای بازی‌های یکی دو نسل پیش روی کنسول‌های جدید نینتندو ممکن نمی‌شوند. این شرکت ژاپنی سعی کرده است تا بازی‌های NES و Super NES و گیم بوی را هم تا حد ممکن به صورت دیجیتال حفظ کند؛ طوری که امکان خرید و بازی کردن بازی‌های بسیار قدیمی نینتندو روی کنسول‌های فعلی این شرکت وجود دارد.

هدست Virtual Boy

با تمام این اوصاف، نینتندو تمام تلاش خود را کرده است تا چیزی از کنسول شکست خورده‌ی Virtual Boy در تاریخ باقی نماند و تا به امروز، خبری از عرضه‌ی دوباره‌ی بازی‌های Virtual Boy نبوده است.

حفظ بازی‌های قدیمی و امکان تجربه‌ی آن‌ها موضوعی مهم در تاریخ صنعت بازی است. در همین راستا به تازگی امکان تجربه‌ی بازی‌های Virtual Boy روی هدست‌های واقعیت مجازی امروزی ممکن شده است.

نرم‌افزار VBjin یک شبیه ساز کنسول Virtual Boy برای هدست واقعیت مجازی Oculus Rift است. بازی‌های Virtual Boy قرار نیست به هنگام تجربه با هدست Rift تبدیل به تصاویر زیبایی شوند و همان رنگ قرمز هنوز هم در آن‌ها باقی است. با این حال، به لطف وضوح تصویر بالاتر و چند انیمیشن درست و درمان در تعدادی از بازی‌ها، خاطره‌ای که در ذهن‌تان می‌ماند بسیار بهتر از خود Virtual Boy است.

اگر هدست واقعیت مجازی دارید و به سرتان زده است تا بازی‌های Virtual Boy را روی آن آزمایش کنید، ویدیوی زیر را برای‌تان قرار داده‌ایم تا از انجام این کار به طور کلی منصرف شوید.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه