شرکت اسنشال به فروش گذاشته می‌شود

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اسنشال

بنا به گزارش Bloomberg، ساخت مدل جدید اسنشال فون منتفی شده و به نظر می‌رسد شرکت اسنشال به‌زودی به فروش گذاشته می‌شود. در مورد جزییات این خبر نمی‌توان اطلاعات بیشتری را مطرح کرد، اما تقریبا با قطعیت زیادی می‌توان گفت که مدل جدید اسنشال فون-حداقل طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده-هیچوقت به بازار عرضه نمی‌شود. طبق گزارش Bloomberg، توسعه‌ی این گجت منتفی شده و در عوض مهندسان این شرکت مشغول توسعه‌ی یک گجت هوشمند خانگی هستند. شرکت اسنشال سال گذشته اعلام کرد که می‌خواهد یک محصول را به قصد رقابت با اسپیکر اکو آمازون عرضه کند، اما از آن زمان دیگر خبری از این محصول نشد؛ به همین خاطر شاید این محصول، همان اسپیکر هوشمند مذکور باشد.

اسنشال امیدوار است یک خریدار برای شرکت خود پیدا کند که خواهان همه‌ی موارد از جمله پتنت‌ها، سخت‌افزارها، پروژه‌های آینده و کارمندان این شرکت باشد.

بر اساس این گزارش، احتمال دارد که اسنشال در بازار گوشی‌های هوشمند باقی بماند، اما بیشتر وظایف مربوط به ساخت گوشی‌ها را به شرکت Foxconn منتقل کند. گوشی اسنشال فون اصلا آمار فروش خوبی نداشته و از زمان عرضه تا حالا، فقط حدود ۱۵۰ هزار واحد از آن‌ها به فروش رفته است. صحبت‌های پیرامون فروش این شرکت هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد. اگر این فروش عملی شود، اسنشال امیدوار است یک خریدار برای شرکت خود پیدا کند که خواهان همه‌ی موارد از جمله پتنت‌ها، سخت‌افزارها، پروژه‌های آینده و کارمندان این شرکت باشد. بنیان‌گذار اسنشال، اندی روبین، یک ایمیل به تمام کارمندان این شرکت فرستاده و در بخشی از آن آمده: «در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت در مورد آینده و برنامه‌های این شرکت اظهارنظر کرد.». بر اساس این ایمیل، اسنشال امیدوار است از طریق همکاری با نهادهای مالی بتواند سرمایه جذب کند.

اسنشال

شرکت اسنشال سال گذشته از اولین گوشی خود پرده‌برداری کرد؛ گوشی هوشمندی که به دلیل طراحی خاصش، موفق شد سروصدای زیادی را ایجاد کند. اما کمی بعد، بسیاری از شرکت‌ها گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگرهای کم‌حاشیه عرضه کردند و همین باعث شد گوشی اسنشال فون دیگر در سرخط خبرها جایی نداشته باشد. همچنین این گوشی از لحاظ نرم‌افزاری مشکلات متعددی داشت و کیفیت پایین دوربین آن هم موجب کاهش جذابیت این گوشی شد. علاوه بر این موارد، این گوشی در ابتدا با قیمت ۶۹۹ دلار فروخته می‌شد که مشابه قیمت پرچم‌داران باکیفیت و همه‌فن‌حریف شرکت‌های دیگر بود.

در ابتدا، این شرکت از طریق ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تلاش کرد که این مشکلات را تا حدی بهبود ببخشد. اما زمانی که تقریبا تمام شرکت‌ها گوشی‌هایی با نمایشگر کم‌حاشیه و طراحی جذاب عرضه کردند، این اقدامات دیگر به چشم نیامد. به نظر می‌رسد مدیران این شرکت سرعت نوآوری‌های صنعت گوشی‌های همراه را دست کم گرفته بودند و گمان می‌کردند به صرف تعدادی نوآوری پر زرق‌وبرق، می‌توانند در این بازار شلوغ سهم قابل توجهی داشته باشند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه