شرکت شارپ تولید انبوه پنل‌های اولد گوشی‌های هوشمند را آغاز کرده است

۱۲ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
شارپ

شاید از شنیدن این که شرکت شارپ همچنان گوشی‌های هوشمند جدیدی را روانه‌ی بازار می‌کند، متعجب شوید. اما باید خاطرنشان کنیم که محصولات این شرکت عمدتا در کشور ژاپن عرضه می‌شوند و به همین خاطر در دیگر بازارها حضور چندانی ندارند. علاوه بر ساخت گوشی‌های هوشمند، شرکا شارپ بودجه‌ی هنگفتی را برای ساخت پنل‌های اولد کوچک اختصاص داده و جدیدترین گوشی این شرکت یعنی Aquos Zero از همین نمایشگرها بهره می‌برد.

مشخصات سخت‌افزاری گوشی Aquos Zero مانند دیگر گوشی‌های پرچم‌دار استاندارد است: بهره‌گیری از اسنپ‌دراگون ۸۴۵، شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی. از آنجایی که این گوشی عمدتا در ژاپن عرضه می‌شود، لازم نیست به تمام جزییات این گوشی اشاره کنیم. اما مهم‌ترین مشخصه‌ی این گوشی، بهره‌گیری آن از نمایشگر اولد Quad HD است. هرچند روز به روز به تعداد گوشی‌های پرچم‌دار مجهز به نمایشگرهای اولد افزوده می‌شود، اما کمپانی‌های سازنده‌ی این پنل‌ها چندان زیاد نیستند. از جمله شرکت‌هایی که موفق به تولید انبوه این پنل‌ها شده‌اند، می‌توانیم به سامسونگ و ال‌جی اشاره کنیم که البته سامسونگ همچنان در این زمینه حرف اول را می‌زند. حالا به نظر می‌رسد شارپ هم قصد دارد بخشی از این بازار پرسود را از آن خود کند.

مهم‌ترین مشتری بالقوه برای پنل‌های اولد شارپ، شرکت اپل است.

سخنگوی شارپ گفته که این شرکت هنوز قراردادی برای فروش پنل‌های اولد ساخت خود امضا نکرده اما با توجه به سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری برای ساخت این پنل‌ها، مطمئنا شارپ به‌دنبال فروش این نمایشگرها است. مهم‌ترین مشتری بالقوه برای شارپ، شرکت اپل است. در حال حاضر بخش اعظمی از نمایشگرهای اولد آیفون‌های این شرکت از جانب سامسونگ تامین می‌شود و تامین بخش کوچکی از آن به ال‌جی محول شده است. شارپ هم امیدوار است که بتواند بخشی از سهم سامسونگ را از آن خود کند. البته اپل برای بهره‌گیری از پنل‌های اولد معیارهای سخت‌گیرانه زیادی دارد و از آنجایی که پنل‌های اولد شارپ هم تازه‌نفس هستند، اپل برای آغاز چنین همکاری‌ای مطمئنا عجله نخواهد کرد.

هرچند ورود شارپ به حوزه ساخت پنل‌های اولد برای بسیاری از شرکت‌ها خبر خوبی محسوب می‌شود، اما فعلا نباید انتظار کاهش گوشی‌های مجهز به این نمایشگرها را داشته باشیم، زیرا حتی در صورت کاهش قیمت این پنل‌ها، شرکت‌ها تا آینده‌ی نزدیک برای دریافت سود بیشتر، قیمت نهایی گوشی‌های خود را کمتر نخواهند کرد. با این حال، با پایین آمدن قیمت پنل‌های اولد، احتمالا شاهد بهره‌گیری از آن‌ها در تعداد بیشتری از گوشی‌های میان‌رده خواهیم بود.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه