۶+۱ دلیل برای دوست داشتن گلکسی S9

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 +

پس از گذشت چهار ماه از عرضه‌ی دو گوشی سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 + حالا وقت آن رسیده که به توانایی‌های خاص این گوشی‌ها نگاهی واقعی بیندازیم. استفاده‌ی هر روزه از یک گوشی پرچمدار زوایای پنهانی از گوشی را برای کاربر روشن می‌کند که شاید در تبلیغات رسمی کمتر به آن‌ها پرداخته شده باشد. در روزهای ابتدایی به بازار آمدن گلکسی اس ۹ و  گلکسی اس ۹ پلاس شرکت کره‌ای سامسونگ روی ویژگی‌های مختلفی از جمله صفحه نمایش شگفت‌انگیز Super AMOLED، دوربین قدرتمند با دیافراگم دوگانه و گوشه‌های خمیده‌ی بدنه و نمایشگر مانور داد. هرچند این ویژگی‌ها در نوع خود قابلیت‌هایی جالب توجه بودند و کاربران را به خود جذب می‌کردند، اما شاید بتوان گفت سامسونگ به این گوشی پرچمدار خود توانایی‌های دیگری هم بخشیده که می‌توان جدیدترین محصول سری گلکسی را به خاطر آن قابلیت‌ها دوست داشت.

چیزهای کوچکی هستند که می‌توانند یک گوشی هوشمند را به بخش جدانشدنی زندگی یک فرد تبدیل کنند. ویژگی‌هایی که شاید در نگاه اول خاص یا چشم‌گیر نباشند، ولی به گونه‌ای در سبک زندگی کاربر تاثیر می‌گذارند که باعث می‌شود فرد به کاربر وفادار آن مدل یا برند تبدیل شده و هیچ‌گاه آن را ترک نکند. هرچند این وفاداری می‌تواند نسبت به یک سیستم‌ عامل خاص هم باشد. اما وقتی پای اندروید به میان بیاید این هنر و ابتکار برند است که بتواند با طراحی و اجرای جزییات خاص در زمینه‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزار کاربر را برای مدتی طولانی و گاه تا همیشه در کنار خود نگاه دارد. جزییاتی که برای کاربر نیاز جدیدی را خلق کنند و او احساس کند که بدون این جزییات چیزی در زندگی روزمره‌اش کم دارد.

سامسونگ هم بدون شک این جزییات کوچک را در طراحی و ساخت دو گوشی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس در نظر گرفته تا هم بتواند با محصولات چشم‌گیر برندهای بزرگ و کوچک بازار گوشی‌های هوشمند رقابت کند، هم در کنار کسب رضایت مشتریان قدیمی، مشتریان جدیدی را به خانواده‌ی بزرگ خود اضافه کند. تجربه‌ی کاربری گوشی هوشمندی مانند گلکسی S9 پلاس حتی برای مدتی کوتاه، به کاربر حسی دوست داشتنی منتقل می‌کند. سامسونگ با هوشمندی تمام ابزاری طراحی کرده که کاربر از طریق آن می‌تواند زندگی ساده‌تر یا حداقل جالب‌تری داشته باشد.

گلکسی اس 9

باید دقت داشت وقتی از جزییات کوچک حرف می‌زنیم منظورمان پردازشگر قدرتمند، میزان رم یا حافظه‌ی داخلی یک گوشی نیست. به لطف فناوری و البته برچسب‌های قیمتی که این روزها عددهای بالاتر از هزار دلار را هم روی آن‌ها می‌بینیم، هر برند آشنا و گمنامی می‌تواند از این قابلیت‌ها بهره ببرد. اینجا می‌خواهیم به نکته‌هایی اشاره کنیم که می‌توانند از یک گوشی هوشمند ابزاری قابل اتکا بسازند که کاربر بتواند بدون نگرانی از بابت اشکالات قدیمی و البته جدیدی که برخی گوشی‌ها دارند از دیوایس خود استفاده کند. در قالب این مقاله می‌خواهیم به شش ویژگی گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس اشاره کنیم که خواسته‌هایی بیش از نیازهای روزمره را برآورده می‌کنند. باید توجه داشت که قصد نداریم بگوییم این محصول بهترین گوشی هوشمند حال حاضر دنیا است و به زودی لیستی از نکات منفی این محصول سامسونگ هم منتشر خواهیم کرد. اگر شما هم کاربر یکی از دو گوشی گلکسی S9 یا S9 پلاس هستید یا تجربه‌ی کار با آن‌ها را داشته‌اید پس از خواندن این شش ویژگی نظر خود را در مورد قابلیت‌هایی که از نظر شما این محصولات را تبدیل به دیوایس‌هایی خاص می‌کنند برای ما بنویسید.

۶ – رنگ بنفش

بدون شک رنگ بنفش خاص گوشی گلکسی S9 چشم‌ها را به سمت خود برمی‌گرداند. این بنفش که سامسونگ نام بنفش یاسی را برای آن انتخاب کرده رنگی عمیق و درخشان است که در نورهای مختلف محیطی کمی تغییر می‌کند. اگر ریسک استفاده از یک گوشی گران‌قیمت بدون قاب را بپذیرید بدون شک همیشه از در دست گرفتن و نگاه کردن به گوشی‌تان لذت خواهید برد. کافیست در یک کافه، رستوران یا محیط عمومی، گوشی خود را روی میز بگذارید و ببینید که چطور دوستان‌تان در رنگ بنفش آن غرق می‌شوند. حتی با دیدن اینکه غریبه‌ها سعی می‌کنند به صورت نامحسوس از گوشی شما عکس بگیرند نباید تعجب کنید!

۵ – سیستم پرداخت سامسونگ

وقتی در سال ۲۰۱۵ سامسونگ از سیستم پرداخت خود رونمایی کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد که این پروژه با موفقیت روبرو شود. اما گذشته از موفقیت، می‌توان گفت این سیستم پرداخت در گلکسی S9 به بلوغ رسیده است. هرچند سیستم‌های پرداختی که توسط شرکت‌های اپل و گوگل طراحی و اجرا شدند هم با توجه به شمار بسیار بالای کاربران سیستم‌های کاربردی و موفق محسوب می‌شوند، اما این تنها سیستم پرداخت سامسونگ است که می‌تواند خود را با تمام پایانه‌های پرداخت در سراسر جهان هماهنگ کند. پایانه‌های زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند پرداخت‌های موبایلی را نمی‌پذیرند اما سامسونگ نشان داده که کاربرانش حتی با آن پایانه‌های خاص هم مشکلی نخواهند داشت. دلیل این هماهنگی هوشمندی سامسونگ در طراحی این سیستم پرداخت و داشتن ساختاری مشابه نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی و اعتباری معمول در سراسر دنیاست. دلیل دیگری که محبوبیت سیستم پرداخت سامسونگ را تا حد زیادی بالا برده جایزه‌ای است که سامسونگ به کاربرانش می‌دهد. کاربران این سیستم در صورت استفاده از آن به ازاء هر خرید، بخشی از مبلغ پرداخت شده را پس می‌گیرند. مشابه این روش پاداش به تازگی توسط یکی از بانگ‌های ایرانی هم اجرایی شده است. هرچند این ویژگی فعلا تنها در ایالات متحده اجرا می‌شود اما طبق وعده‌ی سامسونگ به زودی در دیگر نقاط جهان هم راه‌اندازی خواهد شد.

گلکسی S9

۴ – چینش دلخواه منوها

کاربران گلکسی S9 به راحتی می‌توانند در هزارتوی منو و شاخه‌های تنظیمات پیشرفته‌ی این گوشی گم شوند! اما امکان انتخاب منوهای پرکاربرد و به نوعی سفارشی‌سازی شاخه‌هایی که کاربرد بیشتری دارند تنظیم گوشی را به پروسه‌ای بسیار ساده و در دسترس تبدیل می‌کند تا کاربر بتواند به راحتی به تنظیمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن کاربر می‌تواند شکل و شمایل جزییاتی که روی صفحه نمایش داده می‌شوند را شخصی‌سازی کند. به عنوان مثال داشتن یک ساعت خاص با شکل و اندازه و جای دلخواه روی صفحه‌ی همیشه روشن این گوشی می‌تواند حس بهتری را به کاربر این گوشی به عنوان یک وسیله‌ی شخصی منتقل کند.
اندروید در حال حاضر با هر به‌روز رسانی امکان شخصی‌سازی بیشتری را برای کاربران خود فراهم می‌کند و باید گفت در این میان هیچ سازنده‌ای مانند سامسونگ این فلسفه‌ی باز گذاشتن دست کاربر برای داشتن محیطی دلخواه را درک نکرده است.

۳ – دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها و لیست تماس

تنها یک لمس کوچک روی لبه‌های صفحه نمایش قابلیت Edge display را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با باز شدن نوار میان‌برها و کشیدن آن به میان صفحه کاربر می‌تواند به تعداد زیادی میان‌بر که او را به اهداف مورد نیازش می‌رسانند دسترسی داشته باشد. هرچند این ویژگی منحصر به گلکسی S9 نیست اما بسیاری از کاربران این گوشی شدیدا به استفاده از آن عادت می‌کنند. افراد خاص لیست تماس‌ها، اپلیکیشن‌های پرکاربرد، ایمیل و نیازهای مهم دیگر می‌توانند تنها با یک لمس کوچک در اختیار کاربر باشند. با این ویژگی لازم نیست هربار دنبال یک اپلیکیشن خاص در منو یا اسم دوست نزدیک‌تان در لیست تماس‌ها بگردید. توی هر برنامه، منو یا وضعیتی که باشید، لبه‌های خمیده‌ی این گوشی نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به هدف جدید شما محسوب می‌شوند.

۲ – حالت تقسیم نمایشگر

هرچند ممکن است این حالت را در گوشی‌های قبلی خانواده گلکسی هم دیده باشید، اما به احتمال زیاد به استفاده از آن روی گلکسی S9 معتاد خواهید شد! کافی است یکی دو بار فضای صفحه نمایش را بین دو اپلیکیشن پرکاربرد که بر حسب اتفاق به یکدیگر مربوط هستند تقسیم کنید و ببنید که چطور به داشتن دو اپلیکیشن روی یک صفحه نمایش عادت خواهید کرد. اغلب اوقات لازم است نقشه، تقویم، ایمیل یا پیام‌رسان مورد استفاده‌مان جلوی چشم باشد و هم‌زمان به اپلیکیشن دیگری هم احتیاج داشته باشیم. به جای شناور بودن بین اپ‌ها و باز و بسته کردن مدام صفحه‌ها، حالت تقسیم نمایشگر می‌تواند حداقل یک هدف مهم را روی صفحه برای کاربر نگه دارد. بدون شک عادت به این ویژگی روی صفحه‌ی بزرگ گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ کاربر این گوشی‌ها را در زمان استفاده از گوشی‌های دیگر با مشکل مواجه خواهد کرد.

گلکسی S9

۱ – اسکن عنبیه چشم

هرچند سامسونگ و اپل برای حفظ امنیت گوشی یک مرحله از اسکن اثر انگشت جلوتر رفتند و به دوربین‌های جلویی موبایل تکیه کردند اما شیوه‌های امنیتی این دو شرکت برای شناسایی کاربر متفاوت بود. اپل در زمان معرفی آیفون X با سروصدای زیاد از شیوه‌ی امنیتی جدید خود که اسکن سه‌بعدی چهره بود رونمایی کرد؛ در حالی که دو سال قبل و در زمان عرضه‌ی گوشی جنجالی گلکسی نوت ۷، سامسونگ شیوه‌ی امنیتی جدید خود را عرضه کرده بود. اسکن عنبیه چشم به قدری امن بود که سیستم‌های پرداخت سامسونگ و گوگل هم از آن استفاده می‌کنند. نکته‌ی جذاب سیستم اسکن عنبیه ابداعی سامسونگ اینجاست که در صورت عدم تشخیص کاربر، بلافاصله امکان اسکن دوباره وجود دارد. وجود یک فلش نیم‌دایره (چیزی شبیه علامت پخش دوباره در پخش‌کننده‌های موسیقی) به کاربر امکان می‌دهد تا دوباره و به سرعت سیستم اسکن را فعال کند. قابلیتی که نبود آن به شدت در آیفون X احساس می‌شود. کاربر آخرین محصول اپل، در صورت خطا در تشخیص چهره‌ی خود یا مجبور است کلید قفل کردن گوشی را دو بار فشار داده یا برای اسکن دوباره برای مدتی نسبتا طولانی صبر کند.
گلکسی S9 علاوه بر سیستم تشخیص عنبیه چشم کاربر به حسگر اثر انگشت او هم مجهز است. این حسگر که در صفحه‌ی پشتی گوشی واقع شده، زیر لنز دوربین قرار گرفته است و به راحتی امکان جاگذاری انگشت اشاره‌ی کاربر را فراهم کرده است. وجود دو راه برای ورود به گوشی که هر دو از امنیت بالایی برخوردارند نکته‌ی مثبت دیگری است که در مورد پرچمدار سامسونگ می‌توان به آن اشاره کرد.

یک دلیل اضافه: بلندگوهای خوب

اگر بخواهیم از نکات مثبت گلکسی S9 و گلکسی S9 + صحبت کنیم نمی‌توانیم از قدرت و کیفیت پخش صدای بلندگوهای آن چشم‌پوشی کنیم. سامسونگ برای اولین بار در این محصولات خود از یک بلندگوی اضافی برای بالاتر بردن قدرت و کیفیت صدا استفاده کرده است. نتیجه‌ی این تصمیم سامسونگ لذت بردن بیشتر کاربر از موسیقی، فیلم و بازی‌های گوناگون است. بلندگوهای اضافه، بزرگ و با کیفیت بالا پیش از این تنها در انواع محدودی از گوشی مانند Razer Phone استفاده شده‌اند و سازندگان بیشتر سعی می‌کنند با استفاده از نرم‌افزارهای صوتی پیشرفته‌ای مانند Dolby Atoms صداهای پخش شده را تقویت کنند. اما حالا با وجود یک بلندگوی اضافه، کاربر گلکسی S9 و S9+ می‌تواند از شنیدن موسیقی با کیفیتی قابل قبول (و حتی بالاتر) لذت ببرد.

منبع: CNet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar RT

    رنگ یک موضوع کاملا سلیقه ای هست و گزینه ضعیفی برای برتری محصول میشه. از یک طرف بیشتر گوشی ها پس از خریداری داخل محافظ قرار می گیرن و بسته به نوع محافظ ممکنه در طول عمر گوشی رنگ بدنه اصلا دیده نشه. از طرف دیگه به نظرم استفاده یکنواخت از رنگ های تند در سطوح هرچند در آغاز ممکنه جذاب باشه ولی به مرور زمان ممکنه خسته کننده میشه.

    این سیستم های پرداخت هم تازگی ها در دنیا محبوب شدن ها. در اینکه سازندگان از طریق این فناوری کلی اطلاعات راجع به سلایق و الگو های خرید کاربرانشون بدست میارن و از این طریق می تونن در حوزه تبلیغات عملکرد قوی تری داشته باشن که شکی نیست. ولی منطق موفقیتش از جانب کاربران رو درک نمی کنم.

    نمیدونم بحث سیستم پرداخت سامسونگ به ایران ورود کرده یا نه ولی حتی اگر هم باشه بعید هم میدونم فعلا رونقی بگیره. مشکل عمده کشور ما در حوزه بانکی در حال حاضر سهولت در پرداخت نیست.

    در قبال چینش دلخواه منوها، هرچند به نظر میاد این موضوع به این مدل گوشی نسبت داده شده، ولی برداشت من از مطلب اینه که این ویژگی یک قابلیت سیستم عامل هست و شاید شامل حال تمام گوشی هایی که به نسخه سیستم عامل مذکور دسترسی دارن بشه.

    حالت تقسیم نمایشگر من رو یاد ویندوز ۸ میندازه. فکر کنم مایکروسافت بود که برای اولین بار حالت تقسیم نمایشگر برای برنامه های طراحی شده برای موبایل رو در اون سیستم عامل فراهم کرد. البته اساتید ردموند یا کاربران ویندوز رو بتا تستر فرض کرده بودن، یا به هر دلیلی نمی خواستن قبول کنن که فناوری صفحات لمسی هنوز رایج نشده بوده و قابلیت و برنامه های موبایل محور به درد سیستم های پی سی نمی خوره و غیر و غیر. جای تعجب نداره که برای طراحی و اعمال این قابلت، ویندوز ۸ و ۸.۱ به نوعی تیر باران شدن. ولی جالب ترش این شد که موانع، عکس العمل های منفی اولیه و ضرر هاش برای مایکروسافت تمام شد ولی منافعش شامل حال آی پد اپل و حالا محصولات سامسونگ شده!

    در نهایت داستان بلندگو ها همچنان راه طولانی داره. شکی نیست که همه برند ها در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشتن ولی هیچ کدومشون به مرحله ای نرسیدن که بشه کیفیتشون رو حتی قابل قبول ارزیابی کرد. امیدوارم به زودی به اون نقظه نزدیک بشیم.

  2. Avatar ????

    آقای وحید ناظمی

    دلیل تعصب دیجیکالا مگ نسبت به شرکت سامسونگ را نمیدانم اما استدلال های شما به عنوان (ویژگی) چندان مورد قبول نیست و فقط خوانندگان با رده دانش معمولی در زمینه تکنولوژی را گول خواهد زد و البته تعصبی کورکورانه که برای افراد کم فکر ، کم سواد با اعتماد بنفس بالا به ارمغان خواهد آورد.

    لطفا از انتشار این پست ها که چندان نه بار علمی ، نه فنی و نه ارزشی دارند و بیشتر سعی در مبالغه نسبت به موضوعی را دارند جلوگیری کنید و با دلیل آوردن های گمراه کننده و تا حدی بی اساس ، بازدید کنندگان را دچار اشتباه در فهم واقعیت موضوع نکنید. (البته اگر احترام به شعور و سواد را به مسائل مالی ترجیح میدهید.)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه