شما بپرسید: ایکس‌باکس وان ایکس

۶ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شما بپرسید: ایکس‌باکس وان ایکس

حدود یک هفته تا عرضه‌ی کنسول ارتقا یافته‌ی مایکروسافت باقی مانده است. قرار است ایکس‌باکس وان (Xbox One) با سخت‌افزاری تازه و قوی‌تر عرضه شود. کنسول ایکس‌باکس وان ایکس (Xbox One X) قدرت بسیار بالاتری از مدل معمولی این دستگاه خواهد داشت.

در طول هفته‌ی جاری، این فرصت را دارید تا سوالات خودتان را در بخش نظرات همین مطلب یا پست اینستاگرام این مطلب، مطرح کنید.

فرقی نمی‌کند کنسول داشته باشید یا نه، پلی‌استیشن پلتفرم اصلی بازی کردن شما باشد، یا اینکه حتی پای کامپیوتر بازی کنید؛ بدون شک با دیدن ایکس‌باکس وان ایکس، سوال‌هایی در ذهن‌تان به وجود آمده است. سوالاتی مثل اینکه آیا این کنسول توانایی رندر بازی‌ها با کیفیت ۴K را دارد؟ آیا می‌توان به جای یک کامپیوتر قوی، یک ایکس‌باکس وان ایکس خرید؟ آیا قرار است ایکس‌باکس وان ایکس بازی انحصاری داشته باشد؟

در قالب این قسمت از مجموعه مطالب «شما بپرسید»، از شما می‌خواهیم که هر سوالی درباره‌ی ایکس‌باکس وان ایکس دارید، به سمت ما بفرستید. در این میان اگر سوالی درباره‌ی یک بازی، پلتفرم‌های مختلف، کنسول‌ها یا هر موضوع مرتبط دیگری داشتید، آن را هم از ما بپرسید.

در طول هفته‌ی جاری، این فرصت را دارید تا سوالات خودتان را در بخش نظرات همین مطلب یا پست اینستاگرام این مطلب، مطرح کنید.

ما هفته‌ی آینده در قالب یک پادکست ویدیویی، به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. از این فرصت به خوبی استفاده کنید و اگر سوالی در ذهن‌تان دارید، از ما بپرسید؛ سعی می‌کنیم سوالات شما را بی‌پاسخ نگذاریم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۳ دیدگاه
  1. nima

    سلام
    من از بچگی عادت کردم با کیبورد بازی کنم و به همین دلیل هیچوقت نتونستم با کنسول ها بازی کردن و تجربه کنم و کامپیوتر ارتقا دادنش خیلی هزینش زیاده ئ خرجش کمرم و خم کرده
    تو اخبارا دیدم امکانش هست که ایکس باکس جدید بهش کیبورد وصل بشه و بشه باهاش بازی کرد میخاستم بدونم حقیقت داره یا نه ؟؟

    1. Hamidreza

      بله همین هفته پیش اولین موس و کیبورد ک قراره برای ایکس باکس عرضه بشه منتشر شد و مایکرو هم خبر رو تایید کرد

      1. من هفته‌ی بعد توی ویدیوش درباره‌ی همه‌ی سوال‌های پرسیده شده صحبت خواهم کرد، ولی این جا اضافه کنم که پشتیبانی ایکس‌باکس وان از ماوس و کیبورد برای اپ‌ها و نرم‌افزارها خواهد بود. اینکه بشه بازی رو با ماوس و کیبورد بازی کرد، به شرکت سازنده‌ش برمی‌گرده و بازی‌ساز باید پشتیبانی ماوس و کیبورد رو به بازیش اضافه کنه.
        با توجه به اینکه پشتیبانی از ماوس و کیبورد محیط ناعادلانه‌ای رو توی بازی‌ها به وجود میاره، امکان اینکه بازی‌هایی که بخش آنلاین دارن، از ماوس و کیبورد پشتیبانی کنن، صفر درصده. یعنی خبری از بازی کردن دستینی و اورواچ و کال آو دیوتی با ماوس و کیبورد روی کنسول نخواهد بود؛ ولی ممکنه پشتیبانی ماوس و کیبورد به بازی‌های تماما آفلاین اضافه بشه.
        این موضوع رو هم در نظر بگیرید که به طور کلی بازی‌ها روی کنسول با توجه به دسته بهینه می‌شن؛ یعنی همونطور که می‌دونین برای مثال کنترل و نشانه گیری کال آو دیوتی روی کامپیوتر و کنسول از زمین تا آسمون با هم فرق داره. در نتیجه حتی اگه یه بازی روی کنسول پشتیبانی از ماوس و کیبورد هم داشته باشه، چون سیستم‌های بازی برای دسته طراحی شدن، اساسا تجربه‌ی بازی رو خراب می‌کنه؛ مگه اینکه بازی‌ساز پس از اتصال ماوس و کیبورد، بازی رو ببره رو حالت مثلا «کامپیوتر مود» که شبیه به کامپیوتر کنترل می‌شه.
        تمام این‌ها انقدر هزینه و نیاز به صرف منابع داره که استودیوهای بازی‌سازی سراغشون نمی‌رن.

      2. hamidreza

        صحبت های شما کاملا متین هست اقای میرزایی
        اما به نظر من یکی از هیجان انگیز ترین اتفاقایی ک میتونه الان بیوفته اینه که بتونی به کنسولت موس یا کیبورد وصل کنی.چون همونجوری که الان همه میدونیم یکی از مشخصه های هر کنسول دسته هاش بودن حالا اما با عرضه موس و کیبورد برای یک کنسول میتونیم بگیم مایکروسافت داره یک حرکت جدید رو امتحان میکنه حرکتی ک واقعا ریسک داره و همونطور ک خودتونم گفتین حتی احتمالش هست ک خیلی از استودیو های بازی سازی این وسیله هارو برای بازیاشون پشتیبانی نکنن.بنظر من ازش استقبال میشه و بخاطر همین استقبال هم شده باشه استودیو ها سعی خودشون رو میکنن که بتونن برای این موس و کیبورد هم بازیشونو بهینه کنن.تازه از ی دید دیگه بهش نگاه کنیم تا الآن یکی از مشکلاتی که بین قابلیت کراس پلی بین pc و xone وجود داشت این بود ک شما با دسته هیچوقت نمیتونی مثل موس و کیبورد بازی شوتینگ کنی اما حالا دیگه این مشکل داره کم کم حل میشه.شاید بازی ساز ها خیلی از این موس و کیبورد استقبال نکنن ولی قطعا این کمک میکنه که مایکروسافت ی پله ی دیگ به قابلیت کراس پلی نزدیک تر شه.:)

  2. سید پیمان الوانی

    سلام. لطفا توضیح دهید که با تصمیم ماکروسافت مبنی بر حذف کینکت، آیا کلا در ایکس باکس وان ایکس نمیتوان از کینکت استفاده کرد؟ باتشکر

  3. سید پیمان الوانی

    سلام. اینکه ماکروسافت کینکت را گذاشته کنار، یعنی با ایکس باکس وان ایکس نمیشود کلا از کینکت استفاده کرد؟ لطفا توضیح دهید. باتشکر

  4. میلاد کلهر

    سلام میخواستم بدونم که چرا ایکس باکس وان ایکس می تونه رزلوشن فورکی بهتری بده ارائه کنه نسبت به پرو فرق ؟ فرق سیستم شون توی چیه ؟

  5. پویا

    در مورد دلایلی که میشه برای نخریدن این (و حتی پی اس پرو) و صبر کردن برای نسل بعدی آورد صحبت کنید.

    -کنسول میان دوره ای و عمر کوتاهتر
    -قدرت واقعی برای ۴k و HDR و VR در نسل بعد
    – تجربه ناکافی بازی سازها در ارائه بازی های ۴K و HDR برای کنسولها با استفاده بهینه از منابع سخت افزاری کنسول
    -محدودیت نمایشگرهای فعلی بازیکن ها و عدم تفاوت چشمگیر در کیفیت بازی ها بین کنسول های اصلی و میان دوره ای در این نمایشگرها
    -بزرگنمایی و هیاهوی رسانه ای و تبلیغاتی
    -بازیهای ارائه شده برای کنسول در مقایسه با رقیب

    و هر چیز دیگه ای که به ذهنتون می رسه

  6. adel

    سلام به نظرتون xbox one x بخریم یا ps4 pro کدوماش بهتره یا کدوماش بازی بهتری داره

  7. احسان

    من چند تا سوال دارم
    ۱-این منسول به عینک های واقعیت مجازی مثل آکیلس یا وایو متصل میشه؟
    ۲-مشخصات دقیق این دستگاه چی هست؟ و اگه بخواین اون رو با یه کامپیوتر مقایسه کنید چه قطعاتی رو به عنوان رقیب این کنسول معرفی میکنید؟
    ۳-بازی های کنسول قبلی رو میشه با این کنسول اجرا کرد؟
    ۴-اگه جواب سوال ۳ مثبت هست” زمان لود بازی در این کنسول با کنسول قبلی چقدر متفاوت هست؟
    (لطفا یه بازی رو تست کنید و زمان لودشون رو اعلام کنید)

  8. mohammad maghsodian

    بین ایکس باکس وان xو پلستیشن ۴proکدوم بهتره و چه مزایا و معایبی داره

  9. سپهر

    سلام، میخواستم ببینم کی داخل بازار ایران موجود میشه؟ قیمت اولیه چقدره؟ حدودا!!
    چقدر حبابداره اصولا؟

  10. فیل اسپنسر

    کنسول هنوز عرضه نشده.هیچ تجربه ای از کار کردن باهاش تو فروم ها وجود نداره.دوستان عزیزمون در دیجکالا مگ هم که احتمالا باهاش کارنکردن.سوال من اینه که چطور میخوان به سوالات ملت جواب بدن؟

    1. Hamidreza

      اول اینکه کشته مرده اسمتم????????
      بعدم فک کنم از رو مشخصاتش رو کاغذ البته کار کنسولو قبلا تو دو جا دیدیم

      1. فیل اسپنسر

        اختیار دارید حمیدرضا خان.اون جوری که شما به سوالات مردم جواب میدیدنشون میده که با حسابی با خم و چم این کنسول آشنایی دارید(حتی بیشتر از من!).من به آقای میرزایی پیشنهاد میدم شما هم تو پادکست حضور داشته باشید.فکر کنم هم عقیده باشید که دوران مدیریت Peter Moore ،بهترین دوره مایکروسافت تو حوزه سرگرمی بوده.

      2. hamidreza

        خیلی ممنون نظر لطفتونه 🙂
        در مورد اقای مور هم باید بگم ب نظرم یکی از شخصیت های تاثیر گذار تو صنعت گیم بودن
        مطمنا هیچکدوممون صحنه رونمایی از gta 4 رو توسط ایشون از یاد نمیبریم
        هرچند تلاشای اقای فیل اسپنسر هم واقعا قابل تحسینه و تونسه ب بخش ایکس باکس واقعا کمک کنه

    2. Ibod

      با دیدگاه شما همه ی مجلات و وبسایت حرف بیخود می‌زنند؟ تفاوت تحلیلگر و مخاطب در همین موضوعات مشخص می‌شه. لطفاً نظری که می‌دین با کمی فکر و منطق باشه وبرای خود نمایی و با ایراد های بی‌محتوا نباشه

      1. فیل اسپنسر

        امیدوارم به این صفحه بیاین و جواب من رو ببینید.پیشاپیش از آقای میرزایی هم بابت چیز هایی که پایین تر میگم معذرت میخوام امیدوارم نظرم تایید بشه!صحبت از خودنمایی و بی محتوایی کردید.جالبه بدونین قدیمی ترین آنباکسینگ Xbox one X که موجوده، مربوط به۲۸ اکتبره یعنی روزی که این مطلب گذاشته شده بود .تو خوشبینانه ترین حالت، کنسول از چند روز قبل نهایت ۲۵ اکتبر به دست مجله های معتبر رسیده و با همه تفاسیر هیچ سایت معتبری تو این حوزه(به جز Techradar) علی رغم دسترسی داشتن به این کنسول اقدام به نقد و بررسی این کنسول نکرده.بی ادبی نباشه (بازم امیدوارم این حرفم باعث نشه کامنتم تایید نشه!) اما تحلیگر واقعی هیچ وقت چیزی که تاحالا امتحان نکرده رو نقد نمیکنه و ادعایی برای جواب دادن به سوالات نمیکنه مگه اینکه هدفش خودنمایی باشه!اتفاقی که در مورد Zeldda و Mario،Foza7 افتاده و دوستان بدون یک دقیقه تجربه بازی ،چندین دقیقه تو پادکست، نقدش هم کردند!البته شما مخاطب حرفه ای این چیز ها روبا منطق خودت بهتر تشخیص میدی.

  11. Ali

    کلا برا استفاده معمولی٬حدود دو سه ساعت درروزxbox one sبهتره یا xbox one x?

    1. Hamidreza

      اگ خیلی کیفیت صفحه ک حتما فورکی باش برات مهم نیس و اینکه تلوزیونت فورکی نیس همون وان اس بخر چون فورکی بخوای باید تی ویت هم فورکی بتونه نمایش بده البته وان ایکس گفتن ک روتلوزیونای معمولی کیفیت فورکی نمیده ولی کیفیت خیلی خوبه داره چیزی ک گفتن خودشون

  12. آرمان کارگر

    سلام لطفا توی تنظیمات کپچر چه نوع رزلوشن هایی رو میشه انتخاب کرد و چند فریم بودنش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه