شما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM 315؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در شما بگویید این هفته قرار است به مقایسه‌ی دو خودروی رنو ساندرو و MVM 315 هاچ‌بک بپردازیم؛ دو خودرویی که از نظر کلاس و قیمت به هم شباهت و از نظر زبان طراحی و امکانات تفاوت دارند. ابتدا نگاهی به مشخصات و ویژگی این دو اتومبیل بیاندازیم و در انتها از شما می‌خواهیم نظرتان را به ما بگویید؛ رنو ساندرو یا MVM 315؟

پیشینه

سال ۲۰۰۷ یعنی دقیقا ۱۰ سال پیش، اولین نسل ساندرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. طولی نکشید که این خودرو در بازار جهانی تحت عناوین رنو و داچیا ساندرو به فروش رفت. در سال ۲۰۱۲، ساندرو از خط تولید بعضی از کشورها کنار رفت، درحالی که ما از سال ۲۰۱۵ شاهد فروش و عرضه‌ی آن در بازار کشورمان هستیم.

شرکت چری در نمایشگاه خودرو چین ۲۰۰۸ از اتاق جدید A13 رونمایی کرد. همان‌طور که ما این خودرو را با نام MVM 315 می‌شناسیم، این خودرو با نام‌های مختلفی از جمله Fulwin 2 وStorm 2 در بازار بعضی از کشورها به فروش رفت. MVM 315 خودروی جدیدتری نسبت به ساندرو به حساب می‌آید

ظاهر بیرونی

رنو ساندرو و ا‌م‌وی‌ام ۳۱۵ هر دو در کلاس خودروهای هاچ‌بک شهری قرار دارند. رنو ساندرو طراحی نسبتا قدیمی و از مدافتاده‌ای در مقابل MVM 315 دارد. شکل چراغ‌های نسبتا بزرگ، سپر و فرم ساده‌ی بدنه باعث شده تا حس یک اتومبیل قدیمی به مخاطب منتقل شود.

این درحالی است که MVM 315 از ظاهری به‌روزتر بهره می‌برد. مولفه‌هایی که باعث شده تا زبان طراحی ام‌وی‌ام جدیدتر به نظر برسد، چراغ‌های تیز و باریک، جلوپنجره‌ی کشیده و خطوط منحنی روی بدنه هستند.

ظاهر درونی

کابین ساندرو

هنگامی که در خودروها را باز می‌کنیم و نگاهی به کابین آن‌ها می‌اندازیم، می‌بینیم که با طراحی مشابه قسمت بیرونی این دو خودرو روبرو هستیم. طراحی داخلی رنو ساندرو فوق‌العاده ساده و بی‌روح است، به‌طوری که در مدت رانندگی حس یک ماشین ارزان‌قیمت و قدیمی به آدم دست می‌دهد. نوع طراحی داشبور، فرمان، کنسول و ترکیب رنگ باعث می‌شود تا احساس کنید، این ماشین برای سالمندان بی‌حوصله طراحی شده است!

کابین MVM 315

در آن طرف، ام‌وی‌ام ۳۱۵ طراحی شیک و امروزی‌تری نسبت به ساندرو دارد. هنگامی که داخل این ماشین می‌نشینید، حس بهتری از یک خودرو جدید و به روز را در آن خواهید داشت. چراکه شکل طراحی کابین، ترکیب رنگ و فرم قرارگیری ادوات و تجهیزات داشبورد و کنسول به‌گونه‌ای است که حس رضایت نسبی به شما دست می‌دهد. به‌طور کلی، MVM 315 طراحی شیک، امروزی و جوان‌پسندتری نسبت به رنو ساندرو دارد. با این حال، باور داریم که بحث سلیقه یک معیار شخصی است و آن را باید به مشتری سپرد.

امکانات

در بخش امکانات، بازهم MVM 315 در سطح بالاتری نسبت به ساندرو قرار دارد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ به تجهیزاتی مثل نمایشگر ۷ اینچی لمسی، موقعیت مکان‌یا، دوربین دید عقب، سیستم مالتی مدیا و سنسورهای عقب اشاره کرد. این درحالی است که ساندرو از نظر آپشن و تجهیزات فقیر تر از رقیب چینی خود ارزیابی می‌شود. ساندرو از تجهیزاتی مثل سیستم صوتی با پورت USB، کنترل سیستم صوتی زیر فرمان، آینه‌های جانبی با گرم‌کن و سیستم ضد سرقت مجهز بهره می برد!

قدرت

MVM 315 به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی (۱.۵ لیتر) مجهز شده است. این پیشرانه قادر است تا حداکثر توان ۱۰۷ اسب‌بخار را در دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. هم‌چنین ماگزیمم گشتاور این خودرو ۱۴۰ نیوتون‌متر است که بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. این چینی به یک گیربکس ۵ دنده‌ی دستی مجهز شده است

ساندرو از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۵۹۷ سی‌سی (۱.۶ لیتر) بهره می‌برد. به لطف این پیشرانه، شاهد تولید حداکثر توان ۱۰۵ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتون‌متر در ۳۷۵۰ دور بر دقیقه هستیم. ساندرو همانند MVM 315 به یک گیربکس ۵ دنده دستی مجهز شده است. در مجموع MVM 315 با پیشرانه‌ی با حجم کم‌‌تر می‌تواند توان و گشتاور مشابهی تولید کند.

جمع‌بندی

با کنارهم گذاشتن اطلاعات این دو خودرو می‌توانیم دریابیم که MVM 315 روی کاغذ نسبت به رقیب خود برتر است. این برتری را می‌توانیم از ظاهر شیک و به‌روز تر گرفته تا امکانات و قدرت بیشتر متوجه شویم. درنظر داشته باشیم که در مارکت ایران به خودروسازهای هر دو طیف چینی و فرانسوی انتقادها و تحسین‌های زیادی وارد است. به‌طور کلی، خودروهای چینی، محصولاتی با امکانات زیاد هستند اما بسیاری به کیفیت خودروهای چینی خورده می‌گیرند. درحالی که برعکس این ویژگی برای ماشین‌های فرانسوی گفته می‌شود؛ این که خودروهای فرانسوی، ارزان‌قیمت، کم‌امکانات ولی باکیفیت و با دوام شمرده می‌شوند. هم‌چنین بازار خودروهای فرانسوی عمدتا درجایگاه بهتری قرار دارد و با افت قیمت کم، سریع‌تر به فروش می‌رود.

حالا نوبت شماست که بگویید، رنو ساندرو یا MVM 315؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۲ دیدگاه
  1. سجاد حسینی

    رنو ساندرو یا در اصل داچیا ساندرو که با توجه به شناخته بودن برند رنو و نا شناخته بودن در ایران و بعضی کشور ها با برند رنو فروخته میشود. داچیا کمپانی رومانیایی است که توسط رنو خریداری شده وزیر مجموعه رنو محسوب میشود.
    رومانی کشوری اروپایی است که با توجه به این که حقوق کارگران در این کشور کم است بسیاری از کمپانی های اروپایی و امریکای محصولات با کیفیت را در این کشور تولید میکنند.
    داچیا برندی است که در اروپا ماشین ارزان قیمت تولید میکند که از ویزگی های ان پلت فرم های مشترک بین خودرو های خود طراحی ساده هم از نظر فنی و ظاهری و اپشن های بسیار کم اما در عوض کیفیت بسیار خوب و ایمنی قابل قبول سعی در ارزان کردن محصول دارد طراحی ساندرو در رومانی صورت گرفته (طراحی ان توسط رنو صورت نگرفته) و در اتحادیه اروپا با قیمت هفت هزار یورو ن
    به فروش میرود که فروش ان در اروپا خبر از ایمنی بالا و استاندارد الایندگی بالا بدلیل سخت گیری های اتحادیه اروپا برای فروش خودرو دارد ،ناشی میشود که حتی سیتروین زانتیا که در ایران نیز مدتی تولید میشد مجوز فروشش را به علت ایمنی پایین بعد از یکسال داد.
    ساندرو با سه ستاره ایمنی از موسسه اورو ان کپ ایمن ترین خودرو تولید داخل شناخته میشود با توجه برند ان خودرویی کم مصرف و کم هزینه است و با توجه به کیفیت از بازار دست دوم خوبی بر خوردار است و همچنین از ام وی ام جادارتر است.
    ام وی ام برندی چینی که ماشین های بسیار ارزان قیمت میسازد.
    چینی ها برای ساخت خودرو های بسیار ارزان قیمت از پلت فورم های مشترک استفاده میکنند که اقلب این پلت فورم ها یا پلت فورم های قدیمی هستند یا پلت ارزان قیمت از کمپانی های مختلف خریداری میکنند.پیشرانه و گیربکس نیز اقلب طراحی شده توسط کمپانی هایی مانند میتسوبیشی و… میباشد که با قطعات چینی با کیفت پایین ساخته میشوند.
    در طراحی نیز اقلب از زبان طراحی برند های دیگر استفاده میکنند به همین دلیل است که ماشین های چینی شبیه به ماشین های نسبتا معروف است.
    البته چینی ها برای تولید خودرو با استاندارد بالاتر پلت فورم ان را به کمپانی های معروف سفارش داده (اقلب این کمپانی ها ایتالیایی هستند) و پیشرانه ان نیز طراحی کمپانی هایی مانند میتسوبیشی است که از قطعات نسبتا بهتری بهره میبرد.
    ام وی ام ۳۱۵ نیز خودرویی بسیار ارزان قیمت است که در اتحادیه اروپا به دلیل ایمنی بسیار کم و استاندارد های پایین اجازه فروش ندارد و برای بازار هایی مثل روسیه و هند طراحی شده با قیمت کمتر از هفت هزار یورو به فروش میرود.
    طراحی ان ایتالیایی است و اپشن های ان بسیار قابل قبول است ولی کیفیت و ایمنی ان بسیار پایین است و پس دو سه سال کیفیت سواری ان افت محسوسی دارد و بازار دست دوم ان خوب نیست اما مصرف کم و هزینه نگهداری پایینی دارد.
    در کل اگر فقط به ایمنی و کیفیت توجه کنیم ساندرو بهتر به نظر میرسد اما قیمت جهانی ان بالاتر از ۳۱۵ است که با توجه به خاستگاه ان منطقی به نظر میرسد اما با توجه به این ساندروی موجود در کشور ما نسل قبلی محسوب میشود و دیگر در رومانی تولید نمیشود کیفیت ان وابسته به تامین کنندگان قطعات ان بستگی دارد که در خودرو های تولید داخل همانند پزو ۴۰۵ شاهد ان بوده ایم اما نکته مثبت این است که از نسل قبلی زمان زیادی نگذشته و کمپانی اصلی از قطعات پشتیبانی میکند و حتی اگر کیفیت قطعات بد تر شود از کیفیت خودرو کاسته شده و در ایمنی ان تاثیر زیادی نمیگذارد.
    ***برای جمع بندی ساندرو خودرویی ایمن و با کیفیت است اما بدون اپشن با طراحی رومانیایی و ۳۱۵ خودرویی ارزان تر با اپشن های بالا و طراحی ایتالیایی است .

  2. Mr.twone

    جالبه یه سریا که راجب mvm نظر دادن اصلا اسمشم بلد نیستن درست بنویسن واقعا جالبه…

    1. محمد

      تو خوبی

  3. مهرداد

    از اون جایی که از دوتاشون خوشم نمیاد.مخصوصا محصولات چینیرنو رو ترجیح نیاز به نقد بیشتر همه چیز رو گفتید.
    اما اگه بخوام خودرویی تو این رنج قیمت رو خودم بخرم یا به کسی پیشنهاد بدم پژو۲۰۶ (هر تیپی و ممکنه مقداری هزینه بیشتر)اولویت اول هستش.
    هم یدکی بهتری داره و هم تعمیر کار های بیشتری.
    در کل هدر دادن پول هستش این دو ماشین

  4. I LOVE SANDERO

    چطور میشه ماشین فرانسوی رو با ماشین چینی مقایسه کرد؟ بهترین هاچ بک فقط ساندرو،مخصوصا استپ وی!!!

  5. بهنام

    من نمیدونم چرا بعضی از دوستان فکر میکنن ماشینای چینی توی یه زیرپله تو یکی از بازارای شلوغ چین با دست چهار تا کارگر ساخته میشه!!!!دوستان لطفا برید تو سایتاشون ببینید که چه تجهیزات و امکاناتی دارن….با چه غول هایی در اروپا و آمریکا همکاری تنگاتنگ دارن…نظر دادن بدون مطالعه خیلی کار راحتیه! یه ذره از تعصبات سنتی دست برداریم…

    1. محسن

      دقیقا زیر پله تولید میشه واسه اونا برند چیزه تعریف شده ای نیست یعنی همین ماشین mwm شما برید با تیراژ بالا سفارش بدید بگید به اسم خودتون بزنن قبول میکنن واسشون فرقی نداره .اون تکنلوژی که با اب تاب میگید هم چینی هستن.چه شما خوشت بیاد یا نیاد ماشین های چینی وارده شده به ایران اشغال به تمام معنا هستن .وقتی تو کارت ماشین خوردوری مثله جک s5 که یه کراس اور حساب میشه مینویسه هاچ بک معلوم میشه صنعت خودروشون در چه حاله حالا شما بیاهی تعریف کن.

      1. اسد mvm315

        سلام
        فقط شرکتهای تولیدی ایران خودرو و ایرانی خوبند و همه میدونن طراحهای ابر خودرو های جهان مثل بوگاتی مثلا آقای منصوری است بنابراین نتیجه میگیریم فقط خودروی ملی فقط زرشک یادت نره
        مرد حسابی گیرم پدرت فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل
        ما میگیم پنج شش ساله خودروی mvmسوار میشیم ازش کاملا راضی هستیم تو حرف خودت رو بزن
        آره فقط شما خوبید خوب تولید میکنید
        فکر میکنید نمیدونیم علت افت زیاد این خودرو بخاطر شما تولیدیهای خودروی داخلی هست که الکی بین مردم جو میدید که خودرو پارس و تندر از اون بهترن
        نخیر آقا هم پول خرید خودروی چینی رو داریم و هم حرف مفت تو کتمون نمیره

  6. حمید

    ساندرو. باز حداقل یه برند شناخته شده و معتبر روش خورده، و خیال خریدار از کیفیت ساخت، تامین قطعات و خدمات پس از فروش راحتتره.

  7. محسن

    از هر نظر رنو بهتره نمیدونم اینا که میگن mwm واقعا چی تو مغزشون میگذره این نشون میده این افراد تعریفشون از ماشین چیه واقعا کسی که فرق رنو رو با یه شرکت چینی که اصلا معلوم نیست کارخانوش کجاست و فقط کارش کپی کردنه رنو ساندرو از نظر کیفیت ساخت جزوه بهترنهای ایران هستش و از نظر ایمنی هم در رده قیمتی جزوه بهترها در حالیکه mwm اصلا کیفیتش با پراید فرقی نداره جزوه ماشینهای ۱ ستاره هستش .متاسفانه مردم مافقط دارن به قیافه ماشین نگاه میکنن..اصلات اوج زیبای

  8. آرش قاسمی

    سلام به نظر من ۳۱۵ خیلی از ساندرو سر تره هم از نظر خوشگلی هم موتوری.در جواب اون بنده خدایی که میگه سر پیچ نمیشه بیشتر از ۹۰ تا رفت داداش من دو ساله این ماشینو دارم سر پیچ با هر سرعتی بگی پیچیدم ببخشید ولی شما احتمالا راننده نیستی.در ضمن دیسک صفحه وگیربکس این ماشین هیچ مشکلی نداره شما ماشینو سوار شین بعد عیب بزارین.من اکثر ماشینهای ایرانی رو داشتم ولی۳۱۵ یه چیز دیگس از همه لحاظ

  9. مهدی

    Mvm315new مخصوصا مدل جدیدش خداییش حرف نداره اونایی که بدشو میگن اصلا سوار نشدن
    فقط یه سوال اونایی که ساندرو میخرن چرا همون ال۹۰رو نمیخرن موتور یکیه داشبورد واتاق هم همونه به خاطر یه صندوق که کم کردن چرا آدم عاقل باید ۱۰میلیون بیشتر بده واقعا…

  10. طاها مر

    خب مطمئنا که ام وی ام ۳۱۵ یکی از ماشین های نیمه مدرن هست و نسبت به امکاناتی هم که داره و یک ماشین درجه دو چینی هست قیمت معقولی داره !
    و رنو ساندرو که یکی از ایمن ترین ماشین های ایرانه اما نسبت به امکانات و آپشن‌های ارائه شده توسط شرکت رنو واقعا ارزش خرید ۵۰ میلیونی نداره
    البته نباید مقدار گمرکی که برای ماشین پرداخت میشه رو فراموش کنیم که چیزی حدود یک و نیم برابر قیمت خودروئه یعنی قیمت یک دستگاه ساندرو در کشور فرانسه حدودا با قیمت یک پراید توی ایران برابری میکنه و حتی ممکنه کمتر هم باشه

    در کل اگر که بخوایم با قیمت اصلی مقایسه کنیم هر کدوم از این ماشین ها در قیمت خودشون بسیار عالی هستن !
    اما در شرایط کنونی ام وی ام ۳۱۵ انتخاب بهتری میتونه باشه !

  11. رضا

    موضوع دید افراد به ماشین چینیه.من خودم ۲۰۶تیپ ۵دارم برادرم ۳۱۵ .بدون تعصب ۳۱۵واقعا قطعاتش باکیفیت هر چند ۲۰۶و کل ماشینا ایرانی قطعات چینیه اونم دزجه سه. ۲۰۶ بنده قطعاتش کم کم داره شروع میشه راهیم نرفته چهل هزارتا…در مورد ساندرو هم نه قیافه داره نه ایمنی در حد مقایسه با پراید هست نه ۳۱۵…بیشتر شبیه گفته دوستمونه شبیه امبولانسه‌خخ

  12. محمد ابراهیم (:

    اگر منطقی به موضوع نگاه کنیم به موضوعات زیر بر میخوریم:
    ۱-از نظر امکانات رنو ساندرو واقعا حرفی برای گفتن نداره
    ۲-در بخش موتور رنو ساندرو برتری داره
    ۳-mvm315 ماشین جوان پسند تریه به خاطر ظاهر و امکانات و از سوی دیگر رنو ماشینی خانوادگی تری هستش
    من خودم mvm رو میپسندم(چون جوان هستم????)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه