شما بگویید:‌ بتلفیلد یا کال آو دیوتی؟

۱۳ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بتلفیلد vs کال آو دیوتی

کل‌‌کل بین گیمرها تنها به دو بازی فیفا و پرو محدود نمی‌شود و مجموعه بازی‌های «بتلفیلد» (Battlefield) و «کال آو دیوتی» (Call of Duty) هم طرفداران سرسخت خودشان را دارند. یک سمت از گیمرها کال آو دیوتی را بیشتر دوست دارند و گروهی دیگر بتلفیلد را می‌پسندند. هر گروه هم برای دفاع از نظر خودشان کلی دلیل دارند؛ اما امسال این رقابت جلوه هیجان‌انگیزتری به خودش گرفته است. امسال هر دو شرکت الکترونیک آرتز و اکتیویژن دو اکشن اول شخص بزرگ خودشان را معرفی کرده‌اند. «ندای وظیفه: عملیات سری ۴» (Call of Duty: Black Ops 4) و «بتلفیلد ۵» (Battlefield V) قرار است در پاییز سال جاری راهی بازار شوند. هر کدام از این بازی‌ها هم توانسته‌اند نظر افراد زیادی را به سمت خودشان جلب کنند.

معرفی کال آو دیوتی و بتلفیلد جدید این ایده را به ما داده است که در این قسمت از مجموعه مطالب شما بگویید، از شما سوال کنیم که کدام یک از این دو مجموعه را بیشتر دوست دارید؟ طرفدار مجموعه بازی‌های کال آو دیوتی هستید یا اینکه بتلفیلد را بالاتر و مهم‌تر می‌دانید؟

مجموعه بازی‌های بتلفیلد به واسطه بخش چند نفره‌ی جذاب و بسیار بزرگی که از قدیم‌الایام داشته‌اند معروف هستند و مجموعه بازی‌های کال آو دیوتی را بیشتر از همر چیز به خاطر سناریوی داستانی فوق‌العاده‌ای که دارند می‌شناسیم. گیمرهای زیادی می‌گویند که روند بازی سریع و سینمایی کال آو دیوتی را چه در بخش داستانی و چه در بخش چند نفره بیشتر می‌پسندند و گیمرهای بسیاری هم نقشه‌های بزرگ بتلفیلد و کارهای زیادی که می‌توان در آن انجام داد را دوست دارند.

کال آو دیوتی بلک آپس ۴

از طرفی گروه زیادی از گیمرها هم بر این باور هستند که مجموعه بتلفید از نظر کیفیت گرافیکی بالاتر از مجموعه بازی‌های ندای وظیفه قرار می‌گیرند و طرفداران کال آو دیوتی هم می‌گویند که گرافیک بالای بتلفید بهینه سازی و اجرای آن را روی سخت‌افزارهای مختلف سخت کرده و به همین دلیل بازی نیازمند سخت‌افزاری قوی‌تر است و در عین حال هم چون سرعت کمتری دارد، هیجان‌ کمتری را به کاربران منتقل می‌کند. از طرف دیگر میزان تخریب پذیری محیط در مجموعه بازی‌های بتلفیلد مخصوصا در چند نسخه اخیر نظر خیلی‌ها را به سمت خودش جلب کرد و مجموعه کال آو دیوتی چنین صحنه‌هایی را به کاربران نشان نمی‌دهد.

چنین مواردی باعث شده‌اند که این دو بازی طرفداران سرسخت خودشان را داشته باشند و هیچ کدام را هم نمی‌شود به این راحتی‌ها راضی کرد تا بازی دیگر را تجربه کنند. به نظر شما کدام بازی بهتر است؟ شما کدام یک از این بازی‌ها را بیشتر دوست دارید؟

بتلفیلد ۵

از شما می‌خواهیم که در بخش نظرات، به ما و دیگران بگویید که کال آو دیوتی را بیشتر می‌پسندید یا بتلفیلد را. به ما از دلایل انتخاب خوب بگویید و دلایلی که دیگران برای انتخاب‌های خود مطرح کرده‌اند را به چالش بکشید.

در این شما بگویید زمان بیشتری هم برای‌تان در نظر گرفته‌ایم. تا اتمام نمایشگاه E3 2018 و قضایای حول آن، می‌توانید در بخش نظرات از نظر خود نسبت به دو مجموعه‌ی ندای وظیفه یا میدان نبرد بگویید. پاسخ‌های شما و نظرات‌تان را در قالب یک برنامه‌ی «آنچه شما گفتید» پس از تعطیلات خرداد و نمایشگاه E3 2018 برای‌تان منتشر خواهیم کرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۱ دیدگاه
  1. امیر

    سلام من با صداقت می گم
    قبلا تاسال ۲۰۲۰ شاه دنبا تو شوتر کالاف بوده
    ولی هرسال داره ضعیف تر می شه و فروش جذابیت و داستان و… داره کم می شه نازه یه تئوری هم اومده که کالاف با مول دادن به کارمند های بتلفیلد اطلاعات محرمانه بازی بتلفیلد ۴ را توی کالاف دیوتی گوست استفاده کرده
    ازلحآط داستان قطعا کالاف دیوتی ولی در بقیه بخش ها بتلفیلد حالا بعضی ها میگن بتلفیلد که بتل رویال نداره اولا تو بتلفیلد v بود بعد هم قراره تو بتلفیلد ۲۰۴۲ با آپدیت جدید اضافه بشه این رو هم بدونید من نمی گم الان کی شاهِ ولی واقعا دیگه کالاف نیست

  2. Ali

    واقعا بتلفیلد صدا گذاری بهتری نسبت به کالاف داره و از نظر داستان هم بهتره.

  3. مهاجر

    بتلفید اصلا داستان جذابی نداره که آدمو جذب کنه اما کالاف دیوتی با موسیقی های غم انگیز و هیجانی بازیرو مثل یک فیلم زیبا میکنه. و مهم ترین نکته شخصیت هاییه که کالاف داره مانند عشقققق من کاپتان پرایس
    کالاف دیوتی ام وای ۳👍🏻👍🏻👍🏻
    بتلفیلد👎👎👎👎

  4. مهدیار

    کال اف دیوتی شاهکاره مخصوصا سری mw بتلفیلد داستانش گم و گوره هسچی معلوم نیست مخصوصا در بتلفیلد ۱ هیوس بهم ربط نداره
    ولی کال اف داستان خطی رو پیش می بره که همه چی از بازی بفهمیم

  5. مهاجر

    کالاف فقط با پرایسشه

  6. رضا

    از نظر من کلاف بهتر مخصوصا سری MW شاهکاره خیلی باحاله ولی بتلفید خیلی بده داستان معلوم نیست😐
    برید کلاف تیوتی وارزون بازی کنید خیلی باحاله من وارزون بازی کردم عشق حال کردم 😆
    ولی بتلفید بازی کردم حال نکردم😡

  7. Sina

    سلام به همه در کل من کال آف رو بیشتر دوست دارم
    ۱.گرافیک ۲. تنوع تفنگ و هیجان در جنگ

    و بتتفیلد تا نسخه پنجمش کلا جنگ جهانی و
    کلیشه ای بود اما در نسخه ششمش با توجه به تریلرش خیلی جذاب و خفنه و یه جنگ جدیدی نسبت به همه ی گیمایه جنگی داره و کال آف ونگارد هم داستانش خسته کنندست آخه جنگ جهانی!!!؟ ولی خب اگه گرافیک بالایی هم داشته باشه و داستان جذاب شاید خوب باشه ولی جنگ آینده رو من خیلی دوس دارم چون تفنگ های خفن و جدید داره ولی جنگ جهانی گان های تکراری داره 😐 خود من همه سری های کال آف دیوتی رو بازی کردم و بتتفیلد رو اما کال آف یه جیز دیگست و دیگ بتل رویال خسته کننده شده
    من خودم به شخصه اول ببتتفیلد رو میگیرم تا تابستون تابستونم بتفیلد رو میفروشم ونگارد میگیرم 👌😌

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه