شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا آیفون ۸؟

۲۸ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
شما بگویید؛ آیفون 10 یا آیفون 8 پلاس

اگر امسال قصد داشته باشید یکی از جدیدترین آیفون‌های اپل را بخرید، با تصمیم دشوارتری روبرو خواهید بود. در یک سو دو آیفون ۸ و ۸ پلاس با قیمت کمتر قرار دارند که از طراحی کهنه‌ی آیفون‌های قدیمی استفاده می‌کنند، و در سوی دیگر آیفون ۱۰ قرار دارد که قرار است با طراحی و قابلیت‌های جدید و متفاوتش آینده‌ی آیفون در سال‌های آتی را رهبری کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم «شما بگویید» این هفته را به همین موضوع اختصاص دهیم تا ببینیم شما کدام مدل را انتخاب می‌کنید: آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس یا آیفون ۱۰؟

آیفون ۱۰

آیفون ۸ و ۸ پلاس

از نظر مشخصات سخت‌افزاری این سه مدل شباهت زیادی به هم دارند. هر سه‌ی آن‌ها از تراشه‌ی جدید و بسیار قدرتمند A11 Bionic استفاده می‌کنند. بنابراین نباید از نظر این که تا چند سال می‌توانند پاسخ‌گوی اجرای روان و سریع سیستم عامل iOS و اپلیکیشن‌هایش باشند، تفاوتی بین آن‌ها وجود داشته باشد.

بنابراین به نظر می‌رسد نکته‌ای که در مقایسه کردن این گوشی‌ها بیشترین اهمیت را دارد، طراحی است. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از نظر طراحی تفاوت زیادی با نسل‌های قبلی ندارند. البته این لزوما چیز بدی نیست. اگر پیش از این هم از آیفون استفاده می‌کردید، طراحی آشنای این گوشی‌ها به این معنی است که می‌توانید به محض در دست گرفتن آن‌ها بدون هیچ مشکلی با آن‌ها کار کنید.

شما بگویید؛ آیفون 10 یا آیفون 8 پلاس

در این میان، آیفون ۱۰ تفاوت‌های چشم‌گیرتری با دو مدل دیگر و اساسا با تمام آیفون‌های قبلی دارد. دکمه‌ی هوم آشنا و حسگر TouchID در این مدل حذف شده‌اند و جای آن‌ها را یک صفحه‌نمایش کم حاشیه بزرگ گرفته است. این یعنی باید برای باز کردن قفل گوشی از قابلیت FaceID استفاده کنید و برای کار کردن با گوشی باید مجموعه‌ای از فرمان‌های حرکتی و ترکیب‌های جدیدی از دکمه‌ها را بیاموزید. البته در نظر بگیرید که اپل با این کار توانسته یک صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۸ اینچی را در بدنه‌ای جای دهد که تنها اندکی از آیفون ۸ بزرگ‌تر است.

آیفون ۱۰ برتری‌های دیگری هم دارد. اپل برای اولین بار در آیفون ۱۰ از صفحه‌نمایش AMOLED و رزولوشنی بیشتر از فول اچ‌دی استفاده کرده است. اپل در دوربین سلفی آیفون ۱۰ از سیستم جدیدی به نام TrueDepth Camera استفاده کرده که علاوه بر قابلیت FaceID، ویژگی‌های جذاب دیگری از جمله حالت عکاسی پرتره و انیموجی‌ها را هم ممکن می‌کند. البته برشی که برای جای دادن دوربین TrueDepth در بالای صفحه‌نمایش آیفون ۱۰ دیده می‌شود ممکن است به خصوص در حالت افقی و هنگام تماشای ویدیو آزاردهنده باشد. در هر حال با توجه به این که اپل عادت ندارد طراحی محصولاتش را در بازه‌ی زمانی کوتاه تغییر اساسی دهد، احتمالا باید به حضور این بریدگی در آیفون‌های آینده هم عادت کنیم.

از نظر دوربین هر سه مدل به دوربین اصلی کاملا یکسان مجهز هستند. ولی اگر امکانات دوربین دوتایی مانند زوم دو برابر اپتیکال و حالت‌های پرتره و نورپردازی حرفه‌ای برایتان مهم باشد، طبیعتا باید از بین آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ یکی را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که بر خلاف آیفون ۸ پلاس، هر دو لنز آیفون ۱۰ به لرزشگیر اپتیکال مجهزند. علاوه بر این دوربین دوم آیفون ۱۰ دیافراگم بازتری (f/2.4 در مقابل f/2.8) هم دارد.

در نهایت به بحث قیمت می‌رسیم که شاید برای بسیاری از افراد عامل تعیین کننده باشد. در حال حاضر آیفون ۱۰ قیمتی به مراتب بیشتر از آیفون ۸ و حتی آیفون ۸ پلاس دارد. با این حساب آیا به نظر شما ویژگی‌ها و طراحی متمایز آیفون ۱۰ ارزش این هزینه را دارد؟ شما کدام آیفون را انتخاب می‌کنید: آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس یا آیفون ۱۰؟

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۱ دیدگاه
  1. Avatar سامان

    به نظرم ایفون ۸ پلاس بهتره جون با توجه به بدنه ی جدید ایفون ایکس ایفون هشت راحت تر از ایفون ایکس هست من نمیخوام بگم ایفون ایکس خیلی بده ولیبه نظرم موقع فایل بستن گوشی باید اول روش نگه داری و بهد ببندی و بهنظرم این یکم کنده و هرکس میخواد سریع با گوشیش کار کنه بنظرم ایفون ۸ پلاس خیلی بهتره ولی هر دو گوشی خوبن

  2. Avatar محمد

    از نظر من افرادی که یک موبایل جم و جور می خوان که راحت تو جیب جا شه آیفون x گزینه خوبی هست ،اما در کل قیمت هر دو بزرگوار در حدی هستن که ۷۰‎٪ مردم نتونن بخرنش که بخوایم در مورد خوب بودن کدومشون حرف بزنیم ، اما از قیمت هم که گذشته اگه هر دو موبایل از دستمون بیفتن بدنه شیشه ای اونا میشکنه و راحت توی ۱ تومن خرج میره پس اگه کسی می خواد از اینا بخره باید ریسک پذیر باشه و در غیر این صورت آیفون ۷ پلاس با بدنه فلزی گزینه خوبی به حساب میاد.

  3. Avatar احسان

    سلام من یک سوال داشتم واین اینکه بین ای ۴

    گوشی کدام بهتر است بخرم؟لطفا جواب بدین

    واقعا موندم توش

    ۱-هواوی میت۱۰ پرو

    ۲-ایفون۸

    ۳-گلکسی نوت ۸

    ۴-گلکسی اس۷

  4. Avatar مهرداد

    برا ماها که با دیدن قیمتش دوتا شاخ عجیب رو کلمون در مییاد فرقی نداره.از نظر ما هردوشون عالین.میخوای بیشتر تو عمق تکنولوژی باشی و جیبت رو خالی قطعا ایفون ۱۰.
    اما جیبت عمقش کمتره و یکسری امکانات اضافه برات مهم نیستهمون ایفون هشت هم زیاده…

    1. Avatar احسان

      سلام من یک سوال دارم واون اینکه بین این ۴

      گوشی کدام بهتر است بخرم؟لطفا جواب واقعا
      توش موندم

      ۱-ایفون ۸

      ۲-هواوی میت ۱۰ پرو

      ۳-گلکسی نوت ۸

      ۴-گلکسی اس ۷

  5. Avatar عارف

    قطعا نوت ۸
    شما این طور مقایسه کنید ه یک فروشنده ای هست که اصلا شما رو ادم حساب نمیکنه با یک فروشنده ی دیگه ای که هم جنس بهتری داره هم برای خرید شما ارزش قائله
    حداقلش اینه که یک نمایندگی درست و رسمیش تو شهر خودت داره نه اینکه برای کوچک ترین ایراد باید هزینه یک سفر خارج کشور براش بکنی بفرستیش دبی تا برات درستش کنن البته اگه دوست داشته باشی گارانتی رسمی اون برند گوشیت رو تعمیر کنه
    و همه ی این ها در صورتی که نوت ۸ واقعا بهتر از پرچمدارای ایفونه جز اینکه شما قط خریدت برای اون سیب پشت گوشی باشه که به قاطعیت میتونم بگم ۸۰ درصد ایفون رو برای این موضوع میخرن که کلا بحثشون جداست

    1. Avatar hojat

      قطعا نت ۸!!!!!؟؟؟؟
      اصلا اینجا درمورد سامسونگ صحبت شد که شما اومدی میگی نت ۸؟ چه ربطی داره به آیفون اصلا
      درمورد تعمییر نوشتی مطمین باش هرکسی این گوشی رو بخواد بخره فکر اینچیزاش هم هست نیازی نیست با این صحبتهای تکراری آیفون رو بکوبی چون همه میدونن آیفون یعنی کیفیت یعنی از هنگای بیخودی راحت شدن اصلا یعنی زندگی 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه