شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا آیفون ۸؟

۲۸ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
شما بگویید؛ آیفون 10 یا آیفون 8 پلاس

اگر امسال قصد داشته باشید یکی از جدیدترین آیفون‌های اپل را بخرید، با تصمیم دشوارتری روبرو خواهید بود. در یک سو دو آیفون ۸ و ۸ پلاس با قیمت کمتر قرار دارند که از طراحی کهنه‌ی آیفون‌های قدیمی استفاده می‌کنند، و در سوی دیگر آیفون ۱۰ قرار دارد که قرار است با طراحی و قابلیت‌های جدید و متفاوتش آینده‌ی آیفون در سال‌های آتی را رهبری کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم «شما بگویید» این هفته را به همین موضوع اختصاص دهیم تا ببینیم شما کدام مدل را انتخاب می‌کنید: آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس یا آیفون ۱۰؟

آیفون ۱۰

آیفون ۸ و ۸ پلاس

از نظر مشخصات سخت‌افزاری این سه مدل شباهت زیادی به هم دارند. هر سه‌ی آن‌ها از تراشه‌ی جدید و بسیار قدرتمند A11 Bionic استفاده می‌کنند. بنابراین نباید از نظر این که تا چند سال می‌توانند پاسخ‌گوی اجرای روان و سریع سیستم عامل iOS و اپلیکیشن‌هایش باشند، تفاوتی بین آن‌ها وجود داشته باشد.

بنابراین به نظر می‌رسد نکته‌ای که در مقایسه کردن این گوشی‌ها بیشترین اهمیت را دارد، طراحی است. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از نظر طراحی تفاوت زیادی با نسل‌های قبلی ندارند. البته این لزوما چیز بدی نیست. اگر پیش از این هم از آیفون استفاده می‌کردید، طراحی آشنای این گوشی‌ها به این معنی است که می‌توانید به محض در دست گرفتن آن‌ها بدون هیچ مشکلی با آن‌ها کار کنید.

شما بگویید؛ آیفون 10 یا آیفون 8 پلاس

در این میان، آیفون ۱۰ تفاوت‌های چشم‌گیرتری با دو مدل دیگر و اساسا با تمام آیفون‌های قبلی دارد. دکمه‌ی هوم آشنا و حسگر TouchID در این مدل حذف شده‌اند و جای آن‌ها را یک صفحه‌نمایش کم حاشیه بزرگ گرفته است. این یعنی باید برای باز کردن قفل گوشی از قابلیت FaceID استفاده کنید و برای کار کردن با گوشی باید مجموعه‌ای از فرمان‌های حرکتی و ترکیب‌های جدیدی از دکمه‌ها را بیاموزید. البته در نظر بگیرید که اپل با این کار توانسته یک صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۸ اینچی را در بدنه‌ای جای دهد که تنها اندکی از آیفون ۸ بزرگ‌تر است.

آیفون ۱۰ برتری‌های دیگری هم دارد. اپل برای اولین بار در آیفون ۱۰ از صفحه‌نمایش AMOLED و رزولوشنی بیشتر از فول اچ‌دی استفاده کرده است. اپل در دوربین سلفی آیفون ۱۰ از سیستم جدیدی به نام TrueDepth Camera استفاده کرده که علاوه بر قابلیت FaceID، ویژگی‌های جذاب دیگری از جمله حالت عکاسی پرتره و انیموجی‌ها را هم ممکن می‌کند. البته برشی که برای جای دادن دوربین TrueDepth در بالای صفحه‌نمایش آیفون ۱۰ دیده می‌شود ممکن است به خصوص در حالت افقی و هنگام تماشای ویدیو آزاردهنده باشد. در هر حال با توجه به این که اپل عادت ندارد طراحی محصولاتش را در بازه‌ی زمانی کوتاه تغییر اساسی دهد، احتمالا باید به حضور این بریدگی در آیفون‌های آینده هم عادت کنیم.

از نظر دوربین هر سه مدل به دوربین اصلی کاملا یکسان مجهز هستند. ولی اگر امکانات دوربین دوتایی مانند زوم دو برابر اپتیکال و حالت‌های پرتره و نورپردازی حرفه‌ای برایتان مهم باشد، طبیعتا باید از بین آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ یکی را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که بر خلاف آیفون ۸ پلاس، هر دو لنز آیفون ۱۰ به لرزشگیر اپتیکال مجهزند. علاوه بر این دوربین دوم آیفون ۱۰ دیافراگم بازتری (f/2.4 در مقابل f/2.8) هم دارد.

در نهایت به بحث قیمت می‌رسیم که شاید برای بسیاری از افراد عامل تعیین کننده باشد. در حال حاضر آیفون ۱۰ قیمتی به مراتب بیشتر از آیفون ۸ و حتی آیفون ۸ پلاس دارد. با این حساب آیا به نظر شما ویژگی‌ها و طراحی متمایز آیفون ۱۰ ارزش این هزینه را دارد؟ شما کدام آیفون را انتخاب می‌کنید: آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس یا آیفون ۱۰؟

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۱ دیدگاه
  1. حمید

    آیفون۸.
    آیفون۱۰ واقعا محصول زشت و پر ایرادیه. قیمتش هم الکی گرونه.
    البته من کلا از سیستم عامل ios خوشم نمیاد. دوست ندارم کلی پول بدم و یه گوشی خز بگیرم که هیچ کاری هم نمیکنه!

    1. hojat

      خز؟؟ اگه خز بود که الان همه دستشون بود. نه خدایی هواووی و سامسونگ خز هستند یا آیفون اونم مدل ۱۰. اینو نگو بهت میخندن پسر خوب
      پر ایراده؟ آره شما درست میگی ایراد زیاد داره واسه همین ایراداتشه که کل دنیا دارن ازش استفاده میکنن

  2. Ins0mnia

    واقعیتش اینه من از وقتی با گوشی هوشمند اشنا شدم سامسونگ داشتم، و هیچ وقت سعی نکردم دنبال گوشی های ایفون برم، چون تعصب بسیار زیادی پشتش هست و افراد زیادی فقط به خاطر جنبه های خودنمایی ازش استفاده میکنن، ولی به نظرم ایفون ده یه چیز دیگه اس واقعا عالی و منحصر به فرد بدون هیچ گونه کمی و کاستی در حالی که ایفون هشت فقط یک کپی از نسل های قبلی است و هیچ چیز نواورانه ای درونش نیست
    هرچند این گوشی داخل کشور ما قیمت کاملا نجومی داره و خریدش برای هرکسی امکان پذیر نیست، همچنین خرید ایفون هشت هم منطقی به نظر نمیاد اگه شما حتی ۲ نسل قبلی ایفون رو داشته باشید.

  3. مصطفی حجازی

    قطعا iphone 8
    به نظر من touch ID خیلی بهتر و پخته تر از face ID هست
    ضمن اینکه iphone 8 به نظر من از iphone x خیلی قشنگ تره و اینکه هنوز خیلی از برنامه ها برای iphone x بهینه نشدن و ممکنه اصلا نشه

    1. hojat

      سلام تا حدودی حرفتو قبول دارم ولی خب نمیشه منکر تکنولوژی شد و نمیشه پیشرفت علم رو نادیده گرفت مطمین باش با این کار اپل کم کم تاچ آیدی جای خودشو به فیس آیدی میده. در مورد برنامه ها تقریبا درست میگی ولی تا چندماه آینده برنامه ها آپدیت جدید و بهینشونو میدن.

  4. Amirmahdi

    No money ولی اگر بود صد در صد ایفون ۱۰ میخریدم ولی از اون جایی که من پول به اندازه ایفون ۸ ندارم پس هیچکدوم!!!!!!!!!

  5. No One

    نه آیفون ۱۰
    نه آیفون ۸
    چون توی ایران اپل یه نمایندگی رسمی نداره و قیمت محصولاتش خیلی بالاست

  6. محمد

    بابا جماعت فکر کارگرای ایرانی هم باشید…
    حالا که داری اینقدر پول میدی واسه آیفون ۱۰ ، در کنارش یه گوشی ایرانی هم بگیر که ۴ تا کارگر ایرانی هم نون زن و بچه شو دربیاره…
    میدونم مونتاژه ولی بابت مونتاژ داره حقوق میگیره…
    عدم حمایت = بیکاری = فساد

    1. hojat

      نمیشه یه طرفه قضاوت کرد. شرکتای ایرانی بیان درست مونتاژ کنند ببینن فروش دارن یا نه. والا من خودم یه گوشی جی ال ایکس گرفتم ویبره نداشت. کسی باورش میشه؟؟؟

  7. Saeed

    واقعیت تا حالا تجربه کار با ios نداشتم ولی بنظر من اگه کسی ک آیفون داره و میخواد آیفون ایکس رو بخره یک سال صبر کنه تا تجربه جدید آیفون به بلوغ برسه و مشکلاتی ک الان آیفون ایکس داره به وجود میاره برطرف بشه از بین این سه تا گوشی هم آیفون هشت پلاس گزینه بهتری هست.

  8. majid kermani

    اگه تو ایران قیمت عادلانه ای داشت iphone10.

  9. No One

    شاید این حرف هایی که میزنم تکراری باشه و شنیده و یا خونده باشید ولی با این حال منم حرف خودم میزنم
    خوب اونایی که تا به الان آیفون دارشتند و بخوان آیفون ۱۰ بگیرن انگار با یک گوشی کاملا جدید طرف هستند و عادت کردن به رابط کار بری جدید آیفون کمی طول میکشه البته به شخصه انتظار داشتم اپل یه دگمه هوم مجازی تو آیفون ۱۰ بزاره که این کار نکرد با این حال کسانی که میخوان دوباره از محصولات آیفون استفاده کنند دیر یا زود باید به آیفون جدید یا آیفون های جدید تر سال های بعد کوچ کنند و بهش عادت کنند چون فکر نکنم اپل بخواد دگمه هوم همیشگی برگردونه و و از طراحی آیفون ۱۰ برای گوشی های سال بعد استفاده میکنه
    یه مشکلی که من با آیفون ۱۰ دارم اینکه بالاخره بشه بعد یه مدت به رابط کاربری عادت کرد و کم کاستی های آیفون ندیده گرفت ولی نمیشه از قیمت خیلی بالای این گوشی صرف نظر کرد و به نظرم اصلا ارزش خرید نداره حتی همین الان هم بخواید آیفون بخرید آیفود های ۶S , 7 و خود آیفون ۸ هم ارزش خرید بالا تری نسبت به آیفون ۱۰ دارند و اپل هم پشتیبانی نرم افزاری خوبی برای محصولات خود دارد و میشه روی آیفون های قدیمی حساب باز کرد

    1. مهدی

      راجع به دکمه هوم مجازی عرض کنم که با فعال کردن assistiveTouch، شکل اون به حالت گرد و مشابه دکمه هوم هستش که با قرار دادن اون در جای دکمه فیزیکی و با استفاده از قابلیت ۳D touch میشه دکمه هوم مجازی رو دقیقا تو جای دکمه هوم فیزیکی نسل‌های قبلی آیفون داشت.

      1. hojat

        دقیقا. پس مشکلی از بابت ایرادات بیخودی هم نداره.

  10. حمیدرضا کاردان

    بدون کوچیک ترین مکثی میگم آیفون ۷ پلاس ۱۲۸ گیگ!
    ۱. قیمت مناسب (کمتر از آیفون ۸ معمولی)
    ۲. طراحی مشابه آیفون ۸ پلاس
    ۳. ۳ گیگابایت رم (مشابه آیفون ۸ پلاس)
    ۴. دوربین دوگانه و قابلیت پرتره (مشابه آیفون ۸ پلاس)
    ۵. صفحه نمایش ۵.۵ اینچ ۱۰۸۰p (مشابه آیفون ۸ پلاس)
    ۶. باتری خوب!
    فقط یکسال کمتر بروزرسانی میگیره که اونم زیاد مهم نیست و تا اون موقع ۱۰۰% با یه آیفون جدیدتر تعویض شده.
    آیفون ۱۰ هم به هیچ وجه ارزش خرید نداره. مخصوصا به خاطر اینکه تازه اول راهشه و به قول معروف رفع باگ نشده و به بلوغ نرسیده!

  11. سعید فوجی

    شاید اگر تو ایران یکم قیمت ها معقول تر بود اکثرا آیفون ۱۰ رو انتخاب میکردن
    واقعا عجیبه که Note 8 با قیمت ۹۵۰ دلار تو ایران میشه ۴ میلیون ولی آیفون ۱۰۰۰ دلاری با افزایش تنها ۵۰ دلار بیشتر قیمتش میشه ۶.۵ میلیون

  12. mohammad M

    ایفون xفوق العادست چون از لحاظ طاحی اپل چند سالی بود که تغییر ظاهری زیادی نکرده بود(در حالی که از لحاظ دوربین و سخت افزار و و حتی بدنه که مثلا ایفون ۶و ۶sبا اینکه کاملا شبیه هم هستند ولی در ایفون۶sاز الومنیوم سری ۷۰۰۰استفاده شده بود که خیلی استحکام بالایی داشت و در هر نسل از ایفون شاهد تکامل بیشتر در سخت افزار و دوربین بودیم یا مثلا همین ایفون ۸و۸plusکه در پشتش از یک پنل شیشه ای استفاده شده ولی در کل از لحاظ ظاهری با اینکه بهبود داشته ولی در چند سال اخیر شاهد طراحی کاملا جدید نبودیم) و مخصوصا برای افرادی که از ایفون ۶به بالا استفاده می کنند و قصد خرید گوشی جدید دارند ایفون xمی تونه گزینه جذاب تر و مدرن تری داشته باشه و به نظر من گوشی های سری ۸که ۴.۷اینچ هست به نظر من خیلی خوش دست و خوب توی دست جا می گیرند ولی باتوجه به اینکه اپل دو ساله که دوربین دوتایی رو فقط در ایفون های سری plusقرار میده و دیگه کسی که بخواد ایفون ۸بگیره دیگه خبری از زوم دوبرابری و عکاسی پرتره خبری نیست ولی ایفون xبا ظاهری جدید و با اینکه ۵.۸اینچه خیلی خوش دست و ارگونومی خیلی خوبی داره و خیلی کم بزرگ تر از ایفون۸و ایفون xعالیه و هم دوربین دوگانه داره که لنز تله شم حتی از ایفون ۸plus بهتره و تونسته در dxomarkدر عکاسی امتیاز ۱۰۱رو بگیره که بیشتر از هر گوشی هست که تا حالا ساخته شده و با توجه به نرم افزار و سخت افزار ایفون xدوربین بهینه تری هم برای واقعیت افزوده داره که در نوع خودش فو ق العادست و ایفون xبهترین صفحه نمایش سوپر ریتینا داره که بهترینه در نوع خودش که چند وقت پیش به عنوان بهترین صفحه نمایش انتخاب شد و در مورد فیس ایدی هم که خیلی سریع و امن هست و البته در مورد ۸و۸plusباید بگم اثر انگشت هم خیلی خوبه مخصوصا که سرعت اثر انگشت در ایفون ۸و۸plusهم خیلی سریعه و امن هست ولی با توجه به اینکه امکان داره در بعضی مواقع که دست خیس باشد یا مقداری چربی داشته باشد فینگر پرینت به خوبی کار نکند ولی فیس ایدی فوق العادست و دوربین ترودیپ و عمق چهره که در ایفون xاستفاده شده فوق العادست که گوشی های اندرویدی دو سه سال دیگه به این تکنولوژی میرسن و با توجه با سنسور هایی که اپل در ایفون xبه کار برده با دوربین سلفی می تونه عکس های پرتره بگیره که خیلی خوبه و همچنین انیموجی رو اپل با استفاده از سنسور ها و دوربین استفاده کرده که خیلی باحاله و به زودی اپ های زیادی برای همین قابلیت ساخته میشن مثل اپ جدید اپلclipکه به اپدیت جدیدی گرفته و می تونه سلفی ۳۶۰درجه و می تونه بدن و چهره رو اسکن کنه و در پشت فضایی بندازه مثل پرده سبز در اتلیه و…از لحاظ نرم افزاری هم به لطف سخت افزار خیلی قدرتمند و نرم افزار عالی می تونید بایک سوایپ در پایین نمایشگر به اپ قبلی یا بعدی برید که این قابلیت خیلی جالب و خوبه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه