شما بگویید؛ آیفون ۷ می‌خرید یا منتظر آیفون ۸ می‌مانید؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
آیفون 7 - آیفون 7 پلاس - آیفون 8

شاید سوال «شما بگویید» این هفته‌ی ما اندکی عجیب به نظر بیاید، ولی احتمالا موضوعی است که در حال حاضر ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات اپل (و حتی شخص تیم کوک) را درگیر خودش کرده. طبق گفته‌ی مدیرعامل اپل، حجم زیاد خبرها و شایعه‌هایی که طی چند ماه گذشته در مورد انقلابی بودن آیفون ۸ منتشر شده، بسیاری از کاربران را از خریدن مدل‌های فعلی آیفون منصرف کرده است. هر چند بازار محصولات اپل در ایران شرایط متفاوتی دارد، ولی ممکن است برخی از کاربران ایرانی هم تصمیم گرفته باشند تا رسیدن آیفون بعدی منتظر بمانند. شما جزو کدام دسته هستید؛ آیفون ۷ می‌خرید یا منتظر آیفون ۸ می‌مانید؟

امسال مصادف با دهمین سالگرد معرفی آیفون نسل اول است و به همین دلیل از قبل انتظار می‌رفت اپل مدل ویژه‌ای از آیفون را در این سال معرفی کند. مدلی که طبق آخرین پیش‌بینی‌ها احتمالا آیفون ۸ نام خواهد داشت. در چند ماه اخیر، حجم بسیار زیادی از خبرها، شایعه‌ها، رندرها و تصاویر در مورد آیفون بعدی منتشر شده. خبرها و شایعه‌هایی که بیش از پیش، از آیفون ۸ تصویر یک گوشی انقلابی را در ذهن کاربران ساخته است. اپل به طور معمول مراسم معرفی آیفون‌های جدید را در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار می‌کند. در نتیجه ممکن است با توجه به این که زمان زیادی تا معرفی آیفون‌های جدید باقی نمانده، خیلی از افرادی که قصد خرید آیفون را دارند، ترجیح دهند تا زمان معرفی آیفون بعدی دست نگه دارند.

آیفون 8

در این که آیفون بعدی محصول جذابی خواهد بود شکی نیست. تقریبا مطمئن هستیم اپل برای اولین بار در آیفون ۸ از صفحه‌نمایش امولد استفاده خواهد کرد؛ و با تنها ۴ میلی‌متر حاشیه از لبه‌های گوشی، این صفحه‌نمایش تقریبا تمام بخش جلویی گوشی را خواهد پوشاند. دوربین دوتایی جدید با قابلیت‌های ویژه در زمینه‌ی واقعیت افزوده و دوربین سلفی با قابلیت اسکن سه‌بعدی چهره از دیگر امکانات جذابی هستند که در آیفون ۸ انتظار دیدن آن‌ها را داریم. انتقال حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش کاری بود که سامسونگ موفق نشد در گلکسی S8 آن را انجام دهد. به نظر می‌رسد اپل هم هنوز برای انجام این کار مشکل دارد. در نتیجه هنوز احتمال انتقال حسگر اثر انگشت به پشت گوشی، ترکیب شدن آن با دکمه‌ی پاور یا حذف کامل آن در آیفون ۸ وجود دارد.

اما با وجود تمام ویژگی‌های جذابی که برای آیفون ۸ برشمرده می‌شود، آیا صبر کردن برای آن ارزشش را دارد؟ حتی اگر تمام این شایعه‌ها هم درست از آب در بیایند، در حال حاضر هیچ‌کس تجربه‌ای واقعی از کار کردن با آیفون ۸ ندارد. اتفاقاتی نظیر فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷ در دنیای تکنولوژی بسیار نادر هستند، ولی حتی در تاریخ آیفون هم سابقه‌ی مشکلاتی مانند خم شدن آیفون ۶ یا اشکال در آنتن‌دهی آیفون ۴ وجود دارد. بنابراین از الان نمی‌توانیم مطمئن باشیم آیفون ۸ محصول بی‌نقصی خواهد بود. در حالی که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مدت زیادی را در بازار بوده‌اند و آزمون خود را پس داده‌اند.

علاوه بر این طبق همین شایعات، آیفون ۸ محصول بسیار گران‌قیمتی خواهد بود. تخمین زده می‌شود آیفون ۸ قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار داشته باشد. این یعنی حتی پس از فرونشستن تب اولیه‌ی ورود به ایران هم، آیفون ۸ احتمالا چیزی بین ۴ میلیون ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در صورتی که آیفون ۷ را می‌توانید همین الان با قیمتی حدود از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بخرید.

آیفون 7 پلاس

نکته‌ی دیگر این که ممکن است اپل زمان عرضه‌ی آیفون ۸ را به تعویق بیندازد تا بتواند تکنولوژی انتقال حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش را در آن به کار ببرد. بنابراین حتی اگر مراسم معرفی آیفون طبق رسم هر ساله در ماه شهریور برگزار شود، ممکن است کاربران مجبور باشند برای خریدن آیفون ۸ مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند. حتی اگر این اتفاق هم نیفتد، با در نظر گرفتن شرایط خاص بازار ایران (ورود دیرتر آیفون‌ها به بازار و قیمت‌های نجومی در ابتدای عرضه)، می‌توان انتظار داشت که خریدن آیفون ۸ به این زودی‌ها برای همه ممکن نباشد.

با تمام این احوال، ممکن است صبر کردن تا زمان معرفی و عرضه‌ی آیفون ۸ همچنان برای بسیاری از کاربران منطقی به نظر برسد. ممکن است برخی ترجیح بدهند تا زمان معرفی آیفون بعدی منتظر بمانند، تا ببینند آیا واقعا آن‌قدر که انتظار می‌رود هیجان‌انگیز است یا نه. برخی هم ترجیح می‌دهند به امید کاهش قیمت آیفون ۷ تا زمان عرضه‌ی آیفون ۸ انتظار بکشند. علاوه بر این احتمال دارد اپل امسال علاوه بر مدل ویژه‌ی سالگرد ده سالگی، دو مدل دیگر یعنی آیفون ۷s و ۷s پلاس را هم معرفی کند؛ مدل‌هایی که احتمالا شباهت بیشتری به آیفون ۷ و ۷ پلاس خواهند داشت ولی قیمت آن‌ها از آیفون ۸ کمتر خواهد بود. شما چگونه فکر می‌کنید؟ اگر قصد خرید آیفون را داشتید، همین الان آیفون ۷ می‌خریدید یا تا زمان معرفی یا عرضه‌ی آیفون ۸ صبر می‌کردید؟ نظر و پیشنهاد خود را با دلایلی که دارید برای ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ بنویسید.

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۶ دیدگاه
  1. صابر شمس

    صبر میکنم آیفون ۸ بیاد چون به روز بودن تکنولوژی گوشی و یا اینکه آیا مدل جدید نسبت به مدل فعلی با توجه به تغییرات ارزش خرید رو داره یا نه مد نظر من همیشه بوده.

  2. پویا حاتمی

    من که نتونستم برای ایفون ۸صبر کنم و الان یه ایفون ۷پلاس مشکی مات با ۲۵۶گیگابایت حافظه دستمه

  3. سعید سلمانی

    طبق تجربه ثابت شده که شرکت اپل معمولا تغییرات بزرگ سخت افزاری رو برای مدل های S (یا تو این مورد آیفون هشت) نگه میداره،و تغییرات ظاهری رو با تغییر شماره نشون میده،ولی در آیفون هفت شاهد این بودیم که علاوه بر تغییرات ظاهری دوربین و پردازنده مرکزی و همچنین رم در مدل پلاس تغییرات قابل توجهی داشتند. البته از این مساله که آیفون هشت در دهمین سالگرد آیفون ها معرفی می‌شود نمیتوان چشم پوشی کرد. با جمع‌بندی همه این شرایط، من ترجیح میدم منتظر آیفون هشت بمونم

  4. Hosein.g.o.s

    سلام
    به نظر من آیفون ۷ ظاهر واقعا قدیمی و کلاسیکی داره و هیچ چیزش به گوشی های جدید و تقریبا همرده مثل اس ۸ شبیه نیست و از زبان طراحی قدیمی گوشی های اپل داره استفاده می کنه اینجوری که ما داریم از آیفون ۸ رندر می بینیم احتمالا آیفون ۸ خیلی ظاهر جوون پسند تری داره یه توصیه هم دارم به دوستان با توجه به تجربیات خودم :اگه قصد خرید آیفون ۷ رو دارید حتما مدل پلاسش رو خریداری کنید …..

  5. سیدرضا

    من بین نوت ۸ و آیفون ۸ احتمال خیلی زیاد نوت رو خواهم خرید… اما اینکه آیفون ۸ بهتره یا ۷ باید بگم طبیعتا آیفون ۸ بهتر خواهد بود، ولی من تا اول مهر صبر میکنم و بعد تصمیم نهایی خودم را خواهم گرفت.

  6. حامد

    اصن آیفون نمیخرم، من دوتا گوشی دارم، یه htc10 و یهM8 و اگه بازم بخوام گوشی بخرم از htc میخرم.
    اولن که تمام نیازهای منو براورده میکنه، برنامه هاش در دسترسه، هنگی تو کارش نیست، باکلاسه.
    دومن قیمتش مناسبه، من بیش از دو میلیون پول بابت گوشی دادن رو دور ریختن سرمایه میدونم، اگه بخاطر کلاسش باشه htc خیلی گوشی باکلاس تر و خوش دست تریه.
    از مدیرعامل شرکت htc میپرسن شما چرا اینقد کم تبلیغ میکنین یا اصن تبلیغ نمیکنین. ایشون میفرمایند مشتریای ما وقت تلویزیون نگاه کردن ندارن، و دقیقن همینه. البته این جوک بود ولی اصلشم همینه.
    آیفون توی ایران فقط شده کلاس، هر گوشی فقط یه کارایی داره که اونو از باقی گوشیا متمایز میکنه و اونم کیفیت عکساشه، که اونم دیدین که htc 11 از تمام پرچمدارا بهتر بود.
    دیگه چه انتظاری از یه گوشی میره که آیفون داره و سایر گوشیا ندارن؟ با همشون میشه تماس برقرار کرد، آهنگ گوش داد، کلیپ نگاه کرد، بازی کرد، اینترنت رفت. پس به نظر من آیفون هیچ برتری نسبت به برندای دیگه نداره، اگه مخالفی نظرتو بگو؟

  7. مسعود بیانی

    متاسفانه شرکتهای تولید کننده موبایل (خصوصاًاپل )در چند سال گذشته به جای تمرکز روی محصولات انقلابی ٬ روی اضافه کردن ویژگی های شاید نه چندان مهم( چون دوربین دوتایی و لمس سه بعدی) و حذف ویژگی های همچون جک ۳.۵ میلیتری صدا پرداختند ٬ شاید هم دیگه نباید منتظر محصولات انقلابی بود . من حدود سه سال هست که ۵اس دارم و با گوشی های ۳ نسل بعد از گوشی خودم هم کار کردم ٬ ولی هیچ کدوم من رو ترغیب به خرید محصول جدید نکرد . گوشی ۵ اس در آن زمان با معرفی حسگر اثر انگشت و پردازنده ی ۶۴ بیتی و دوربین عالی یک انقلاب بود ولی امروزه اونقدر رقابت بین شرکتها سخت شده که ایفون به غیر از ارایه ی پلتفرم iOS دیگه برگ برنده ی خاصی در دست نداره و حالا باید دید ایا ایفون بعدی (اصطللاحاً ۸) می تونه موفقیتهای ۵اس رو در زمینه های نوآورانه تری تکرار کنه یا خیر ؟

  8. bijan

    من از آیفون ۵ تا حالا منتظر ۸ م 😀

  9. علیرضا

    همیشه از لحظات خود استفاده کنید و لذت ببرید شاید فردا نتوانیم یا نباشیم که از تکنولوژی آن روز استفاده کنیم ، خدا را شکر در ایران بازار دسته دوم همیشه داغ هست

  10. ناشناس

    من که کلا آیفون نمی خرم ! چون اگر اپل ایرانی ها رو آدم حساب می کرد یه ریجن ایران یا حداقل زبان پارسی و کیبورد پارسی رو خودش توی ios میگذاشت !
    بنظرم باید همه به خودشون بیانو این کمپانی رو تحریم کنن ! بریم همه xiaomi و سامسونگ و الجی و … بخریم می ارزه که سیب گاز خورده ی آدم و هوا رو تو دستمون داشته باشیم !

    1. علیرضا ریحانی

      شما واقعاً فکر می‌کنید مثل ایران می‌تونه با نخریدن محصول یکی‌ از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی‌ دنیا رو تحریم کنه؟؟؟؟

      دوما تحریم کردن تاکتیک سیاسیه،الکی‌ نیست و بحث آدم حساب کردن نیست که میگین اپل نمایندگی‌ نداره یا کیبورد ایرانی‌ نداره.

      سوماً اینکه شما واقعاً به خرافات سیب اپل و سیب عدم هوا اعتقاد دارین و فکر می‌کنین داستان پشت این لوگو اینه؟

    2. erfan

      دوست عزیز در ios 11 قابلیت کیبرد پارسی رو قرار داده اپل

  11. محمد عسکردوست

    سلام

    قطعا مشخصات جدید ایفون ۸ هر کسی رو وسوسه میکنه، هم از نظر ظاهر جدید، صفحه نمایش و سخت افزار همچنین امکانات جدیدی که ۱۰۰% در ایفون ۸ کاملا منحصر به فرد خواهند بود که هنوز به بیرون درز نکردن، ولی همین طور که شاید بیشتر دوستان قیمت این دیوایس بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار ایا ارزش خرید رو داره با این قیمت؟ متاسفانه بیشتر کاربران ایرانی حتی از قابلیت ۳D Touch نه تنها ایفون بلکه دیوایس های برند های دیگه نیز استفاده نمی کنند و فقط این گوشی رو برای پرستیژ و کلاس خریداری میکنند یه عده هم که مشکل با کار کردن ایفون دارن که میگن اصلا ایفون نخرید تو ایران کارایی نداره! به نظر من باید منتظر مشخصات کلی ایفون ۸ باشیم بعدا تصمیم به خرید آیفون ۸ یا ۷ و ۷ پلاس بگیریم . ما فقط شایعات رو شنیدیم و نمیشه از روی اونها تصمیم گرفت پس شنیدن کی بود مانند دیدن …

  12. حمیدرضا محرابیان

    من حدود سه ساله که آیفون ۵s دارم، شاید جزء اولین نفراتی که این مدل رو توو ایران خریداری کردند. تا الان هم به بهترین شکل ممکن دارم ازش استفاده میکنم. واقعیتش شب عید امسال تا پای خرید یه ۷Red هم رفتم. ولی باز جلوی خودمو گرفتم.
    شوق دیدن پرچمدار ده سالگی اپل و ویژگیهایی که از این محصول فاش شده، هر کسی رو وسوسه می کنه که لذت در دست گرفتن این دیوایس هوشمند و خارق العاده رو از دست نده!
    ضمن اینکه برای من این امکان وجود داره که این محصول رو PreOrder کنم و از طریق اپ استورهای واقع در ایالات متحده دریافت کنم.
    پس هرگز این شانس رو از دست نمیدم!!!

    1. محمدحسین پلیمی نسب

      سلام منم هم باهت موافق هستم
      ۱)صفحه بدون حاشیه وامولد
      ۲)دکمه هوم ادغام شده باصفحه نمایش به احتمال ۶۰درصد
      ۳)واقعیت افزوده واسکن سه بعدی
      ۴)ضد اب بودن
      ۵)شارژ بیسیم به احتمال۴۰درصد
      ۶)دوربین دوگانه
      در کل این ویژگی ها ارزش رو داره البته بهترین زمان برای خرید ایفون از نظر بنده اواسط دی ماه که کارشناسی ها وبررسی ها کامل توسط کاربران وسایت ها انجام بشه درکل اگر همه این ویژگی ها اضافه بشه فوق العاده هست

    2. محمد مهدي

      ایفون۵sکه چهار ساله اومده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه