شما بگویید؛ آیفون ۷ می‌خرید یا منتظر آیفون ۸ می‌مانید؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
آیفون 7 - آیفون 7 پلاس - آیفون 8

شاید سوال «شما بگویید» این هفته‌ی ما اندکی عجیب به نظر بیاید، ولی احتمالا موضوعی است که در حال حاضر ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات اپل (و حتی شخص تیم کوک) را درگیر خودش کرده. طبق گفته‌ی مدیرعامل اپل، حجم زیاد خبرها و شایعه‌هایی که طی چند ماه گذشته در مورد انقلابی بودن آیفون ۸ منتشر شده، بسیاری از کاربران را از خریدن مدل‌های فعلی آیفون منصرف کرده است. هر چند بازار محصولات اپل در ایران شرایط متفاوتی دارد، ولی ممکن است برخی از کاربران ایرانی هم تصمیم گرفته باشند تا رسیدن آیفون بعدی منتظر بمانند. شما جزو کدام دسته هستید؛ آیفون ۷ می‌خرید یا منتظر آیفون ۸ می‌مانید؟

امسال مصادف با دهمین سالگرد معرفی آیفون نسل اول است و به همین دلیل از قبل انتظار می‌رفت اپل مدل ویژه‌ای از آیفون را در این سال معرفی کند. مدلی که طبق آخرین پیش‌بینی‌ها احتمالا آیفون ۸ نام خواهد داشت. در چند ماه اخیر، حجم بسیار زیادی از خبرها، شایعه‌ها، رندرها و تصاویر در مورد آیفون بعدی منتشر شده. خبرها و شایعه‌هایی که بیش از پیش، از آیفون ۸ تصویر یک گوشی انقلابی را در ذهن کاربران ساخته است. اپل به طور معمول مراسم معرفی آیفون‌های جدید را در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار می‌کند. در نتیجه ممکن است با توجه به این که زمان زیادی تا معرفی آیفون‌های جدید باقی نمانده، خیلی از افرادی که قصد خرید آیفون را دارند، ترجیح دهند تا زمان معرفی آیفون بعدی دست نگه دارند.

آیفون 8

در این که آیفون بعدی محصول جذابی خواهد بود شکی نیست. تقریبا مطمئن هستیم اپل برای اولین بار در آیفون ۸ از صفحه‌نمایش امولد استفاده خواهد کرد؛ و با تنها ۴ میلی‌متر حاشیه از لبه‌های گوشی، این صفحه‌نمایش تقریبا تمام بخش جلویی گوشی را خواهد پوشاند. دوربین دوتایی جدید با قابلیت‌های ویژه در زمینه‌ی واقعیت افزوده و دوربین سلفی با قابلیت اسکن سه‌بعدی چهره از دیگر امکانات جذابی هستند که در آیفون ۸ انتظار دیدن آن‌ها را داریم. انتقال حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش کاری بود که سامسونگ موفق نشد در گلکسی S8 آن را انجام دهد. به نظر می‌رسد اپل هم هنوز برای انجام این کار مشکل دارد. در نتیجه هنوز احتمال انتقال حسگر اثر انگشت به پشت گوشی، ترکیب شدن آن با دکمه‌ی پاور یا حذف کامل آن در آیفون ۸ وجود دارد.

اما با وجود تمام ویژگی‌های جذابی که برای آیفون ۸ برشمرده می‌شود، آیا صبر کردن برای آن ارزشش را دارد؟ حتی اگر تمام این شایعه‌ها هم درست از آب در بیایند، در حال حاضر هیچ‌کس تجربه‌ای واقعی از کار کردن با آیفون ۸ ندارد. اتفاقاتی نظیر فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷ در دنیای تکنولوژی بسیار نادر هستند، ولی حتی در تاریخ آیفون هم سابقه‌ی مشکلاتی مانند خم شدن آیفون ۶ یا اشکال در آنتن‌دهی آیفون ۴ وجود دارد. بنابراین از الان نمی‌توانیم مطمئن باشیم آیفون ۸ محصول بی‌نقصی خواهد بود. در حالی که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مدت زیادی را در بازار بوده‌اند و آزمون خود را پس داده‌اند.

علاوه بر این طبق همین شایعات، آیفون ۸ محصول بسیار گران‌قیمتی خواهد بود. تخمین زده می‌شود آیفون ۸ قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار داشته باشد. این یعنی حتی پس از فرونشستن تب اولیه‌ی ورود به ایران هم، آیفون ۸ احتمالا چیزی بین ۴ میلیون ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در صورتی که آیفون ۷ را می‌توانید همین الان با قیمتی حدود از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بخرید.

آیفون 7 پلاس

نکته‌ی دیگر این که ممکن است اپل زمان عرضه‌ی آیفون ۸ را به تعویق بیندازد تا بتواند تکنولوژی انتقال حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش را در آن به کار ببرد. بنابراین حتی اگر مراسم معرفی آیفون طبق رسم هر ساله در ماه شهریور برگزار شود، ممکن است کاربران مجبور باشند برای خریدن آیفون ۸ مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند. حتی اگر این اتفاق هم نیفتد، با در نظر گرفتن شرایط خاص بازار ایران (ورود دیرتر آیفون‌ها به بازار و قیمت‌های نجومی در ابتدای عرضه)، می‌توان انتظار داشت که خریدن آیفون ۸ به این زودی‌ها برای همه ممکن نباشد.

با تمام این احوال، ممکن است صبر کردن تا زمان معرفی و عرضه‌ی آیفون ۸ همچنان برای بسیاری از کاربران منطقی به نظر برسد. ممکن است برخی ترجیح بدهند تا زمان معرفی آیفون بعدی منتظر بمانند، تا ببینند آیا واقعا آن‌قدر که انتظار می‌رود هیجان‌انگیز است یا نه. برخی هم ترجیح می‌دهند به امید کاهش قیمت آیفون ۷ تا زمان عرضه‌ی آیفون ۸ انتظار بکشند. علاوه بر این احتمال دارد اپل امسال علاوه بر مدل ویژه‌ی سالگرد ده سالگی، دو مدل دیگر یعنی آیفون ۷s و ۷s پلاس را هم معرفی کند؛ مدل‌هایی که احتمالا شباهت بیشتری به آیفون ۷ و ۷ پلاس خواهند داشت ولی قیمت آن‌ها از آیفون ۸ کمتر خواهد بود. شما چگونه فکر می‌کنید؟ اگر قصد خرید آیفون را داشتید، همین الان آیفون ۷ می‌خریدید یا تا زمان معرفی یا عرضه‌ی آیفون ۸ صبر می‌کردید؟ نظر و پیشنهاد خود را با دلایلی که دارید برای ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ بنویسید.

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۶ دیدگاه
  1. Avatar Ass

    همشون عالین ۷ و ۷s و ۸ نداره همه یکین همشونم عالی به نظر من …هرکدوم رو برداریم ضررنکردیم

  2. Avatar Ar

    من ایفون ٧ دارم منتظر ایفون ٩ میشم چون ایفون هفت هم خوبه هم اپدیت میشه در ضمن وقت ندارم اول بیاد توایران بع صبر کنم۴یا٣ماه تا قیمتش متعادل بشه امیدوارم همتون موفق باشید و همتون بهترین چیز هایی که به صلاحتون هست رو داشته باشید

  3. Avatar Ar

    من ایفون ٧ پلاس دارم قبلش هم سامسونگ داشتم
    من. اینو خریدم چون با موبایل فقط زنگ می زنم و یک سری کارهای دیگه و وقتی هم ایفون ٨ بیاد اگه خوشم بیاد چون اپل زیاد قیمتش مثل سامسونگ افت نمیکنه

  4. Avatar afiroozifar

    از نظر من این حرف غلط است که بگوییم چون اپل تصمیم گرفته مانند galaxy s8 صفحه نمایشش را بسازد،این کار او تقلید ویا کپی برداریست.
    در دنیاى صنعت تکنولوژى،به خصوص اگر دو کمپانی رقیب یک دیگر باشند،اگر یکی از آنها نوآوری اى در محصولاتش به کار گیرددر صورت اینکه آن نوآورى مورد پسند مردم باشد،رقیب دیگر نیز مجبور می شود براى اینکه در رقابت باقى بماند،از آن در محصولاتش استفاده کند ویا اینکه ایده ى بهترى از آن در ذهنش داشته باشد که روش دوم ریسک خطرناکی خواهد بود.
    به هر حال چیز زیادى به معرفی آیفون جدید نمانده و من نیز از طرفداران همیشگی اپل بوده ام و هستم.
    هچنین شنیده ام که قرار است آیفون ۷sهم معرفى شود .
    براى من یکی آنچنان فرق ندارد که گوشیم تمام صفحه باشد یا نه ولی آپشن هاى آن مهم است پس در نتیجه اگرتنها تفاوت آیفون ۸و۷sدر صفحه نمایششان باشد نه در امکاناتشان،من قطعا آیفون ۷s را مى خرم و منتظر آن می مانم

  5. Avatar رضا

    قشنگ نبود اپل از سامسونگ کپی کنه.شکل صفحه و حاشیه باریکش رو میشه گفت از اس هشت کپی کرده.اپل همیشه پیشتاز بوده و باید این روندروحفظ کنه وگرنه اعتبارش کم میشه.

  6. Avatar mohammad maghsodian

    سلام با توجه به اینکه تا معرفی ایفون بعدی چیز دیگه ای باقی نمونده و حدودا یک ماه و نیم یا حداکثر دو ماه دیگه میاد و امسال دهمین سالگرد اپل هست و شایعات زیادی در مورد ایفون ۸ یا ایفون ۸ ادیشن یا هر اسم دیگه ای مثل ایفون X گفتن و شایعات زیادی هست که ایفون ۸ تغیرات زیادی در طراحی و صفحه نمایش و …می کنه به نظر من بهتر است تا تقریبا دو ماه دیگه صبر کنیم بهتر است با اینکه الان ایفون ۷ و۷PLUSفوق العاده هستند ولی بهتر است تا دو ماه دیگه صبر کنیم تا ایفون ۸ هم بیاد و بعد تصمیم بگیریم که چه ایفونی رو بخریم

  7. Avatar Alireza

    من منتظر آیفون ٨میمونم چون شایعه دیر اومدنش الکیه و احتمالا از همه ایفون ها بهتره

  8. Avatar Hosein momeni

    سلام
    به نظر من خریدن ایفون ۷ در حالی که داریم به عرضه ی ایفون ۸ نزدیک می شیم یک کار کاملا ناشیانه است چون ۶یفون ۷ کاملا از زبان طراحی همیشگی ۶یفون بهره می بره ولی اونطور که من شنیدم ۸ قراره تحول ایجاد کنه!!!!!!!!!!!!!)))،،،!!!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه